Dagboka :)

9+2 O'herlige helg!

Helger er hellige nå om dagen, jeg legger bevisst ikke så mange planer, max en plan på hele helga. Trenger enda søvnen masse og blir fort sliten av alt og ingenting. Men kjenner den begynner å slippe taket og den er ikke så intens lenger. Jobber halve dager på jobb nå, og jeg merker forskjellen! Jeg sover nesten like mye, men jeg føler meg ikke dårlig når jeg våkner. Er ikke like utmattet på en måte :) og det er så deilig! Vasket til og med badet på torsdag :)

Matlysten er tilbake- litt iallefall. Prøver å spise variert, men mengdene er ikke så store riktig enda. Har ikke gått noe opp i vekt, og så på en statistikk at det var vanlig å gå opp to kg de første ti ukene.. De kommer vel tidsnok vil jeg tro.

I går snakket jeg lenge med mamma i telefonen, og nå er nyheten også fortalt til pappa. De ble så glade på våres vegne at jeg ble helt rørt. Men de holder gleden fattet enda, siden det fortsatt er tidlig.
Jeg bor ganske langt unna familien min, og bestilte flybillett hjem til jul i går- koster meg nesten 3000kr!!! Syns det er smålig av flyselskapene og presse prisene så høyt i juletider- ellers på året kan jeg komme meg hjem for under 1000 lappen tur retur. Men det skal bli godt å komme hjem! Er kun hjemme to ganger i året!
Så nå kan jula bare komme :)
 
10+1 fredagskveld :)

Idol og senkveld med Thomas og Harald har vært på kveldens program i dag. Mannen er borte på spillejobb og kommer ikke hjem før i natt. Blir spennende å høre hvordan det gikk :)

Formen min er overraskende bra om dagen- iallefall i forhold til det den var! Er enda trøtt og må sove etter jobb, enda jeg kun jobber 50% hver dag. Om jeg er bedre pga det er jeg usikker på. Fra onsdag i neste uke så skal jeg prøve meg på 100% igjen- håper det går! Er ganske glad i jobben så ønsker å være der så mye jeg kan! Men hører på kroppen, har fått unntak fra arbeidsgiverperioden og det letter veldig!
Håper alt står bra til med knerten der inne, tenker mye på MA, og har lest så mange historier om det i det siste. Siden formen er så mye bedre så kommer de tankene. Har enda ømme pupper og er trøtt. Føler jeg må spise oftere, og blir lettere svimmel om jeg gjør bråe bevegelser.. Huff :/
Nå vet hele den nærmeste familien til både meg og mannen- de er så glade på våre vegne at det er litt rørende!

Nå tenkte jeg å ta kvelden- i morgen blir det skoshopping, gode vintersko som tåler vann, slaps og kulde!
 
Søndag 13+3
Nå er det en stund siden jeg har skrevet her. Merkelig nok så har tiden fått relativt fort! Fra uke 11 eller noe så følte jeg meg plutselig en god del bedre, og jeg ble veldig bekymret. Kjøpte meg dopler for å høre hjertet, men fant kun min egen puls, dro på første svangerskapskontroll og legen fant den heller ikke- da følte jeg at dette ikke gikk veien!! Heldigvis hadde jeg tidlig ultralyd hos Martin på Jessheim dagen etter på, og der dukket det opp en liten krabat :) siden da har jeg slappet litt mer av, og tenker nå at dette må jo bare gå veien! Er 20% sykemeldt, men kjenner at dagene på jobb sliter på formen, nå har jeg ilinger nedover bena på baksiden og er redd dette er bekkenet :( men på fredag som kommer sp reiser jeg og mannen på kjærestetur til tallin :D blir godt å komme seg bort, slappa av bare oss to, uten det daglige 'må ha fått gjort' tingene! :) gledings :) kanskje det blir noe juleshopping :)
 
Fredag 16+1

Dagene går ok, men kjenner det godt i bekkenet hver dag nå. Snakket med jordmor i uke 11-12, og hun mente det kunne være pga at livmora nå vokste ut av bekkenet at det var litt vondt. Men det gir seg ikke. I dag 'låste' det seg på en måte to ganger. Og det var smertefullt en stund så går det bedre, men kjenner det både forran og bak... Huff....
Så pga av det så går jeg merkelig når det er vondt, og de som ikke vet at jeg er gravid lurer på om jeg sliter med ryggen og kommer med råd..
Nei dette var en syte dag!!! God natt!
 
Tirsdag 16+5

Enda syk.. Eller føler meg ikke syk, sånn feber syk (er min definisjon av syk), men er absolutt ikke frisk. Da er jeg vel syk. Har en virusinfeksjon i magen- resultatet er kraftige magekramper og do besøk konstant. Var hos legen i går, og blir det ikke bedre så kan innleggelse være neste steg. Alt går igjennom, tilogmed væske. Håper morgendagen blir bedre!! ;(
 
Back
Topp