Dagboka :)

MissV

Forelsket i forumet
Lager like godt en dagbok jeg også :)
Jeg er førstegangsgravid og trodde virkelig ikke dette skulle klaffe så fort!!

Jeg har alltid følt at det er noe som ikke stemmer, og har så lenge jeg husker vært i innstilt på å adoptere, eller være uten barn. Så møtte jeg mannen i mitt liv og dette forandret seg ganske fort.

Har aldri hatt regelmessig mens, foruten da jeg gikk på pillen. Sluttet på pillen og syklusen min ble ikke ordentlig. Ble henvist til spes.gyn, og fikk diagnosen PCO. Et slag i trynet kan man si. Fikk enkel dose pergotime, uten at EL ant sted. Skulle begynne på dobbel dose, men ville at mannen skulle teste seg først. Nådde å begynne på dobbel dose pergo før mannen fikk resultatet i posten, og den var ikke god! Dette slager var enda hardere for det sto svart på hvitt at sjangsen for å kunne få barn på naturlig måte var minimal, men gode sjangser ved ivf. Skulle inn til siste undersøkelse før søknad til ivf.

Quizfredag nærmet seg, og vi hadde planer sammen med noen venner, jeg tok en test den samme morningen og jammen var det ikke to streker!! Ble en del unnskyldninger den helga :)

I dag er jeg 5+2, er veldig trøtt, har ett ømt bryst (!!) og er noe oppblåst. Er hekta på popcorn :)

Dagboka kan hjelpe meg med å få ned noen tanker og slikt rundt dette jeg aldri før har vært gjennom!! Tvi tvi til meg selv!

5+3 i dag, søndag. En ganske rolig dag kan en si. Våknet ganske tidlig, sto opp og lagde meg frokost. Er blitt flink til å passe på mtp hva jeg spiser. Grove knekkebrød, egg, grønnsaker og frukt. Drikker eple juice og en kopp kaffe. Er sitrus allergikere så tips til c vitamin tas med stor takk :) Frokosten var vel mitt eneste sunne måltid i dag :/

Mannen sto opp veldig mye senere enn meg, og jeg tenkte at nå kan jeg gjøre noe fornuftig i huset, men det ble med tanken.. Energien er ikke helt på topp.

Ble en Sverigetur på oss i dag :) godt å bare komme seg på en liten tur! Hadde så lyst til å gå innom babybutikken de har, men klarte å motstå fristelsen- det er enda for tidlig. Men akk så lyst!!!
På tur hjem måtte jeg la søvnen ta overhånd, og sovnet en sliten stund, det hjalp på både humøret og formen :) må aldri undervurdere søvn mer har jeg lært!
Var egentlig på jakt etter gensere/topper som var vide og gode, men shoppingsspiriten var ikke å finne, så ble heller et par votter! Trengte ikke bruke så mye energi på å prøve de :p

Før jeg legger meg hver kveld så finner jeg frem det jeg skal ha på meg dagen etter, men syns det blir vanskeligere og vanskelige.. Magen stikker rett ut! Og jeg er ikke langt på vei så skal ikke være mulig å se noen ting! Men den synes veldig! Blir redd noen skal oppdage noe og slenge ut en kommentar eller spørsmål.. Bukser kan jeg bare se langt i fra, har to nå, begge i vask- så blir strømpebukser og kjole i morgen :/ ellers så har brystene blitt mer øm, ikke veldig, men nok til at det til tider gjør vondt eller er ubehagelig å komme borti. Huff..

Nå er det natt, og en ny uke venter i morgen. Håper formen fortsetter og holde seg like fin som nå :)
God natt!

5+4 i dag- tung og slitsom dag.
I dag har jeg bare følt meg uggen rett og slett! Små kvalm og kort lunte! Passer ikke så godt sammen med jobben min i barnehage+ en generelt hektisk og stresset hverdag på jobb. Men kom igjennom dagen og la meg rett ut på sofaen og sov en liten lur :)

Idag har jeg hatt tanker om at eg er gravid, men at det ikke er noe inni forstersekken.. Eller hva det nå heter. Måtte ta meg i nakken og kjefte litt, for det hjelper jo ingen ting å tenke slike tanker uansett. Svaret kommer ikke før 13 oktober uansett!

I morgen er det heldigvis kursdag, så trenger ikke utføre fysiske ting :)
Er litt usikker på hvordan jeg skal 'skulke' treningen frem til 13 oktober.. Trener kontaktsport og vil ikke riktig enda si grunnen til at jeg ikke dukker opp- men kanskje det hadde vært for det beste egentlig...

Jaja. Nå er det natta igjen- heldigvis! Er trøtt men sover ikke så godt på natten må eg si, vet ikke hvorfor. Føler meg uthvilt når jeg står opp da :)
God natt alle som eventuelt leser ;)

5+5 i dag- kursdag.

Hurra, formen har vært kjempe fin i dag! Ikke et snev av kvalme! Og i all gleden kommer bekymringene.. Er det noe galt siden jeg ikke føler meg kvalm? Brystene er enda mer øm enn i går, og nå gruer jeg meg til å ta av BH etter jobb, for det er så vondt!! Så med det skår jeg meg til ro og tenker at det er noe der allikevel.. For en berg og dalbane!

Enda oppblåst, og måtte fortelle det til de jeg jobber sammen med. De hadde forståelse for at det enda er veldig tidlig, og skal tilrettelegge det som kan tilrettelegges :) fantastiske mennesker! :)
En annen tanke som har streifet meg er; får man raskere mage om det er mer enn en der inne? Gikk på dobbel dose pergotime og da er det en liten prosent sjangse for at det et flere, men hva er oddsen for at det blir oss liksom..? Nei huff.. En venninne av meg fikk akkurat tvillinger, og det går i ett!! Men for all del- vi tar det som det kommer uansett! :)

Nå er det kveldsmat, så tvkveld :)

6+0 i dag. Nesten helg!!

I går var jeg så dårlig at jeg bare lå på sofan før det var på tide å legge seg i senga! Klarte ikke å skrive så mye her inne heller engang!
I dag derimot er formen bedre- går veldig opp og ned! Går å raper hele dagen, små flaut- men det bare kommer :p

kjøpte en CB digital i går for å se om det kom opp 3+, men da jeg skulle ta den i dag tidlig så hadde jeg kjøpt den uten ukesindikator!! Sånn går det når man skal kjøpe tester der det er mulighet for å treffe på kjent folk!! Så måtte kjøpe enda en i dag!
Så i morgen får jeg se om hCg har steget. Er vel en og en halv uke siden sist jeg tok en slik digital.

I morgen er det endelig helg igjen! Dagene går fort, samtidig som de før utrolig sakte!! Vil bare komme til 13 oktober! Fort!!
Reiser på hyttetur i morgen med et vennepar, blir godt å komme bort og slappe av! Puste inn fjellluft, gå turer, spille spill og spise god mat :) begge de vet så trenger ikke late som ;)

Klokken er nå halv ti på kvelden og jeg har vært klar for søvn i iallefall en time! Så nå er det like før øyelokka stenger for blikket!
God natt godt folk!

God helg og fin hyttetur! :)

God helg og fin hyttetur! :)
Hytteturen var absolutt fantastisk! Kjempe fin hytte (første gang der- mannen sin jobb sin hytte), nydelig område og fint vær!! Tok en lang fjelltur på lørdag, det blåste litt men ikke så ille. Jeg pustet og peste der vi gikk, og jakka jeg gikk med ble gjennomvåt av svette ( sorry detaljene). Nå i dag ligger jeg med den forkjølelsen og syns synd på meg selv- frisk fjellluft var ikke noe for meg denne gangen :p

Hytteturen var absolutt fantastisk! Kjempe fin hytte (første gang der- mannen sin jobb sin hytte), nydelig område og fint vær!! Tok en lang fjelltur på lørdag, det blåste litt men ikke så ille. Jeg pustet og peste der vi gikk, og jakka jeg gikk med ble gjennomvåt av svette ( sorry detaljene). Nå i dag ligger jeg med den forkjølelsen og syns synd på meg selv- frisk fjellluft var ikke noe for meg denne gangen :p

Oh, så kjipt! Det er mange som blir syke om dagen, så hvis det er noe trøst så er du ikke alene :P

Oh, så kjipt! Det er mange som blir syke om dagen, så hvis det er noe trøst så er du ikke alene :P
Takk- har blitt værre siden i dag tidlig, og nå banket også feberen på.. Det er vel ikke farlig for den lille i magen å ha feber?
Slitsomt å vøre syk, jeg blir så ekstremt slapp også, klarer ingen ting! Fått i meg noen knekkebrød og litt saltsild- men er enda sulten men klarer ikke å spise noe. Snart er det heldigvis natta igjen! Sorry for en sytedag i dag :/

Takk- har blitt værre siden i dag tidlig, og nå banket også feberen på.. Det er vel ikke farlig for den lille i magen å ha feber?
Slitsomt å vøre syk, jeg blir så ekstremt slapp også, klarer ingen ting! Fått i meg noen knekkebrød og litt saltsild- men er enda sulten men klarer ikke å spise noe. Snart er det heldigvis natta igjen! Sorry for en sytedag i dag :/

Det er ikke gunstig med høy feber nei, hvor høy temperatur er det snakk om?

Det er ikke gunstig med høy feber nei, hvor høy temperatur er det snakk om?
Nei var heldigvis ikke så høy- like under 38 bare.. Men blir helt slått it av den minste stigning. I dag er den borte og formen føles stigende ;) blir nok jobb i morgen :)

6+5 en skikkelig møkkadag!

Dagen i dag har bestått av sofa, pledd og tøfler. Og fjernkontrollen som svitsjer hver gang det er en reklame som inneholder mat av noen slag! Særlig Peppes reklame der de 'bretter' pizza biten! Grøss blir kvalm av tanken!!

Første ordentlige dagen jeg kjenner på kvalmen så og si hele tiden!! Tar meg selv i å tenke på mat som jeg blir kvalm av (brokkoli, kaffe, ekkel pizza, grøt osv). Får liksom ikke til å ikke tenke på det, men blir bare kvalm!!

Har kun fått i meg knekkebrød med smør- alt av pålegg får jeg ikke ned- og vann! Skulle tro jeg satt i fengslel!
Ellers så kan det jo hende at det bare er etterdrønninger fra de siste dagene der jeg har vært syk. Men føler meg frisk nå utenatt kvalmen da.
Tips tas med stor TAKK!
Nok et syteinnlegg. Mannen er borte i dag, kanskje like greit for jeg er inne noe godt selskap :p

Håper dagen i morgen blir bedre :)

7+2- en dag uten kvalme!

Nå har jeg funnet oppskriften på en dag uten kvalme! Marie og ritz kjeks! Jeg spiser en til to kjeks før jeg står ordentlig opp, og egentlig hver andre time minimum!
I dag har vel vært den beste dagen mtp kvalmen :) blir kjempe lettet og glad, samtidig så lurer jeg på om alt er bra siden kvalmen er borte, men tørr ikke teste det enda.
Har også hatt en bedre matlyst i dag, har både spist brød MED pålegg (klarte ikke pålegg før), og en bedre middag på en indisk restaurant! :)

Ellers så er trøttheten ganske fremtredende!! Sover veldig mye! I dag tok jeg en ettermiddagslur på hele fem timer! Men akk så godt! Mannen er borte i helgen så har ingen dårlig samvittighet for å ligge som et slakt på sofaen :)

Magen er ikke så innmari oppblåst lenger, men det er litt ekstra å ta i på magen nå, så vide gensere brukes flittig- har fått spørsmål fra en annen kollega på jobb om det ikke er på tide at jeg blir gravid snart. Vet ikke om hun har mistanke, eller om hun spør fordi hun faktisk lurer. Bare flirte det bort og sier at det ikke kommer noe barn enda iallefall- noe som i utgangspunktet er sant, det er jo en stund til mai :)

Ellers så sliter jeg en del med kviser!! Fysj altså!! De er store og ømme, og ser nesten betente ut. Også er de overalt! Alt fra haka, halsen og bak i nakken!! Håper det er en bivirkning det også og at det snart går over!!

Nei dette ble langt, takker for i dag og god natt! :)

7+5

Om dagen fungerer jeg relativt bra- får bare noen kvalmeanfall på jobb og må sette meg ned. Blir veldig fort sliten og kjenner at jobben krever mye krefter. Når jeg kommer hjem er det kun sofa som teller- alt annet er utelukket. Det er et slit å gå på butikken eller i det hele tatt snakke i telefon! Barnehagehverdagen krever alle mine krefter så langt.

Ellers så er matlysten nogen lunde tilbake. Spiser både lunsj og middag som består av litt variert pålegg og ellers det jeg får lyst på der og da. I dag skulle jeg egentlig lage linsesuppe som mannen er så glad i, men når alt kom til alt så var det kun ostesmørbrød (det har vi absolutt aldri!!) som var i hodet!! Så linsesuppen lar vente på seg.

Været gjør vel heller ikke dagene lysere! Regn, kaldt og ufyselig vind! Skikkelig høst! Setter større pris på høstsola, så kan godt regnet komme på kvelden/natta for min del. Det er jo ikke noe koseligere enn å sovne til lyden av regnet! :)

Nå er det under en uke igjen til jeg skal på ultralyd :) håper at det er noe der! Virkelig! Håper at jeg ikke har gått gjennom alle disse ekle symptomene uten at det er noe der?! Huff kjenner jeg er nervøs for dette! Har hatt litt stikking nederst på høyre side, men i dag har det nesten ikke vært noen ting. Ingen blødninger eller noe. Brystene er ømme og strutter mer og humøret er egentlig ganske på bånn når jeg er hjemme. Har ikke lagt merke til det før nå, men mannen gjør mange ting som jeg får grå hår av!! Arrrggh!

God natt! Ny, lang dag i morgen!

8+2 helg! :)

Ahh endelig helg igjen!! Det er så deilig å tenke på fredagskveld at jeg kan sove så lenge jeg vil dagen etter på! :) etter en to timers lur på sofaen i går etter jobb så var det tid for en 11 timers nattesøvn! Fy så godt det gjorde! Så nå etter en god frokost, så skal jeg for første gang på lenge gå litt i butikker sammen med ei venninne :)
Har ikke vært på matbutikken engang på uker, mannen må gjøre alle innkjøp.

På torsdag var jeg en snartur hos legen for å ta noen blodprøver. Er så trøtt og sliten om dagen så kan være greit å se om jeg mangler noe. Jeg spiser gravidbelte vitaminene, men siden jeg ikke tåler appelsin eller sitrus frukter så lurer jeg på om jernlageret mitt er litt lavt. Får svar på mandag/tirsdag.

Nydelig høstvær ute i dag, så skal ut å gå litt nå! :)

8+3
Søndag.. Dagen før dagen.. Huff kjenner jeg gruer meg masse!! For fire uker siden virket 13 oktober så innmari langt frem i tid- og plutselig er dagen her i morgen.
Bor det noen i magen min? Eller er det bare fantasi fra min side? Kan jeg ha innbilt meg alle disse symptomene? Jeg kjenner at jeg gjør meg selv gal! Fikk søkeforbud på Internett fra mannen i ste, han syns jeg tar sorgene på forskudd. Han har jo helt rett i det.
Så i morgen kl 14.20++ (leger er alltid forsinket), så faller dommen. Dukker det opp noe som helst på skjermen, eller blir jeg sendt hjem med noen piller? Kan ikke tenke meg det blir mange timene på øyet i natt.. Så venter jo først en arbeidsdag, der fokuset kanskje blir litt fraværende..

Jaja. I dag våknet jeg etter en god 11 timers god nattesøvn! Var våken i to timer før det var på tide med ettermiddagsluren..! To timer gikk før jeg igjen våknet. Gikk en tur ute i det fine været, men blir så sliten av så lite at når vi kom hjem hadde jeg ganske høy puls.. Ekkelt! Om alt er ok i morgen så begynner jeg så smått på trening igjen.. Kanskje det hjelper- er jo vant til og trene opp til 5 timer i uka..

Tvi tvi til meg selv i morgen! :)

8+5

I går var jeg så utslitt at jeg bare lå på sofan og sov av og på før det var kvelden. Utslitt av lettelse og glede, samtidig redsel og forvirring. Dette skal ikke være lett.
Når jeg lå i stolen hos gyn, fokuserte jeg på pustingen. Hun spurte om symptomer, men turte ikke nevne noen i tilfelle det ikke var noe der. Hun begynte arbeidet sitt og måtte tilslutt be meg se på skjermen. Lå og så vekk. Der viste det seg et lite knøtt med et bankende hjerte!! Fikk ikke høre noe, men så det banket i vei! Merket at jeg slappet litt mer av da.
Bilde fikk jeg også med meg :) hun satte meg tilbake fire dager, men det gjør absolutt ikke noe- enn så lenge så forholder jeg meg til menstermin :)
For en lettelse!!

Var hos fastlegen i dag for å få svar på prøvene jeg tok forrige torsdag, der så alt ok ut- heldigvis ;) men jeg er så sliten etter jobb og fungerer ingen andre steder, så ble sykemeldt 50% i to uker, håper det hjelper litt på energinivået.

I dag har jeg hatt små stikkinger nederst på høyre side, rett over hoftebeinet på en måte. Har kjent det i hele dag. Det er ikke smerter i den forstand, men det kjennes og jeg blir jo med en gang litt bekymret.
Men må tenke på at jeg så knøttet i går og alt så fint ut, så får ta det derifra :)

Back
Topp