Dagboka mi!

SøteSmå

Forelsket i forumet
Lager meg en "dagbok" her jeg nå tror jeg.  Tror jeg kommer til å få behov for å få ut litt tanker her etterhvert, greit å samle alt her istede for å syte full termin-klubben min med masse teit!
Forventer vel ikke noe svar egentlig.. trenger nok bare å få skrevet det ned et sted!![:)]
(men setter jo såklart veldig pris på svar også.[;)] men er vel kanskje ikke så mange som henger her inne!)

her er link til litt "bakgrunnsstoff"...
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=12850390


Og vær så snill å ikke quote noe jeg skriver i denne dagboka mi, vil sikkert fjerne det etterhvert[:)]
 
Ble lagt inn i går. I dag føles det allerede som jeg har vært her en uke.... Fælt å ikke være hjemme hos barna sine![:(] Dem kommer på besøk i morgen da heldigvis! Så skal mest sannsynlig de to minste være her hos meg fra da av. Det blir godt!  Da kan jeg ha dem hos meg hele tia, samtidig som jeg kan få avlastning når som helst![:)]
Lurer fryktelig på hvordan dette skal gå egentlig... Skjønner ikke helt... Når jeg er så utslitt nå?  Hvordan skal det da gå, de yngste jentene er jo bare 1 og en halv mnd! Dem kommer jo også til å kreve mer etterhvert. Kommer jeg noen gang til å takle det? Kommer jeg noen gang til strekke til??[&o]
 
Du skal se at du vil klare det!
Å være mamma gjør deg sterk!
Jeg tror ikke jeg hadde klart så mye som du har klart frem til nå, så du er sterkere enn meg.
Lykke til videre.
 
Tusen takk LillaTjorven!!! [:)]
 
Fryktelig trist å høre at du ikke har det bra!!!!!!
Skjønner godt at du må ha det veldig tøft for tia, men kan jo ikke klare å sette
meg inn i din situasjon....Kan bare forsøke....
Vil nok følge med litt på dagboka di ja..
Ønsker deg lykke til, og håper ting blir bedre fremover nå!!!!!
Mange gode tanker..
 
åå tusen takk Liza[:D]
 
Huff høres ikke noe greit ut med deg.Men nå som du er på sykehuset får du den hjelpe du trenger for å komme videre.Flott å ha en dagbok og skrive i.Da får men liksom skrivi det man har på hjerte.
Lykke til videre.Krysser fingre for at alt går seg til for deg etter hvert.
 
Klem...
 
Tusen takk prematur[:D] Godt å lese støttende ord![:D]

[hr]

I dag har jeg hatt min første time hos psykolog her, var egentlig ikke så vanskelig som jeg hadde trodd. Klarte plutselig å sette ord på endel som jeg synes har vært vanskelig før.  Så fikk jeg streng beskjed om å slutte å undertrykke alle følelsene, for det fører alltid til en eksplosjon etterhvert![:)]
Etterpå hadde jeg time med ernæringsfysiolog. Følte ikke egentlig at jeg fikk så mye ut av det... Jeg er da fullstendig klar over at man trenger div. vitaminer, mineraler, næringsstoffer osv osv...[8|]

I ettermiddag/kveld har jeg bare ligget i senga å kosa med minstejentene mine[:D] Har vært såååå deilig! Føler ikke vi helt har klart å kose oss sånn tidligere. Hjemme er det jo full aktivitet hele tia, og når det blir rolig har jeg vært så utslitt at jeg vil bare legge meg rett ned!

Så, alt i alt har dagen i dag vært en super dag!
(men savner jo såklart å ha alle barna mine rundt meg da...)
 
Er så tungt for tiden. Kun negative tanker som surrer rundt i hodet mitt og kontrollerer alt annet. Jeg klarer ikke engang å glede meg over ting jeg bør glede meg over! Sitter bare å drar meg selv ned å tenker at jeg kommer aldri til å klare å leve et normalt liv sammen med mine barn i fred og ro. Alt er bare rot.

I morgen kommer bf og henter pc'n så da for jeg mindre tidsfordriv også... Det er alltså hans pc.. å NÅ har han plutselig funnet ut at den vil han ha igjen.. Rike f**n... Barna sine har han ikke spurt etter på gudene vet hvor lenge, men pc'n den skal han ha ja!! [:'(] Jeg skal vedde på at det er bare for å få komme hit å se hvor jævlig jeg har det... Hm.. Kanskje jeg kan legge pc'n ute i resepsjonen her og be dem gi den til han når han kommer! Har så utrolig lite lyst til å treffe han![&o]

Med maten går det fortsatt dårlig. Eller det går greit de dagene jeg er i nogen lunde greit humør, men slike dager som i dag så klarer jeg rett og slett ikke spise. Jeg blir kjempekvalm av det og spyr så fort jeg får mat i munnen... Mest sannsynlig ender det med intravenøs næring eller noe på meg!![&:] Iallefall om jeg fortsetter og gå ned i vekt...
 
Tusen tusen takk mammasilje!! Er utrolig godt å lese slike kommentarer!![:D]
 
Liten oppdatering igjen. Mista pc'n før påske men har nå fått ny (heldigvis!!)[:D] 
Går veldig i bølger her, flott en dag og helt rævva neste dag. Er så mye å forholde seg til... og mye folk.. timer her og timer der hele tia[&:] og jeg ser fortsatt ikke vitsen med halvparten av dem!
Jeg har selv klart å gått litt opp i vekt igjen nå da noe som er veldig bra. Var veldig underernært. Føler jeg begynner å få litt mer energi tilbake[:)]

Jeg er hjemme i helgene nå og enkelte ukedager innimellom når jeg føler meg bedre[:)]
Utrolig deilig å være hjemme men også et helt utrolig kjør![8D] Er ikke mange sekundene jeg kan sitte på rompa nei, men men det er jo gøy også da! Skal ikke klage på at tia går sakte i alle fall[:D] Så er det jo bare ekstra godt å få sette seg ned å puste i bakken når barna er lagt for kvelden. [:)]
 
Dro hjem i 10-tia i dag, og skal være hjemme til mandagsmorgen[:D] Super deilig! Vært ute med barna i hele dag å kosa oss med kakao, saft og lunch på plenen[:)]  Så har jeg snakka med noen kompiser som skal hjelpe meg å få snekkra opp gjerde rundt plenen og etterhvert få laga/kjøpt noen lekestativ her ute, da blir det bra! Begynner å få huset som jeg vil ha det nå. Alle soverom er ferdig oppussa og stua påbegynt. Den skal stort sett bare males så det går fort[:D]

Tror jammen jeg begynner å bli klar for å være hjemme for fullt alltså. Skal snakke med psykolog på mandag så får vi se hva han sier[:)]
 
I dag har vært en grei dag. SLITSOM men ok[:)] Humøret er ikke like på topp som i går, så jeg tar tilbake litt av all iveren fra gårsdagen. Tror jeg har godt av å dra tilbake på sykehuset på mandag. Merker at kroppen er sliten enda også. Må jobbe hardere med å få vekta opp igjen fremover ellers kommer jeg aldri til å holde ut hverdagen!

I morgen får jeg litt avlastning her hjemme da, kommer ei dame å hjelper meg litt. Hun har vært her før også, igjennom kommunen, så jeg skal ha mulighet til å vie noen sekunder alene med hvert barn.  Eldstejenta her kom med en kommentar for ei stund sia "nå har vi fått nok bejbier vi to mamma, trenger ikke fler vi nå".  Hun har VIRKELIG vært tolmodig de siste månedene, så hun fortjener litt mer oppmerksomhet framover synes jeg. Får litt vondt av henne[&o]
 
Hei..
 
Ville bare si at du virker virkelig som en flink,oppegådende og god mamma til alle dine 6 skjønne barn.. Jeg vet ikke så veldig mye om deg,men lest dette som står her..
 
Håper du får den hjelpen og støtten du trenger av familie og venner?? Hvem har barna dine når du er på sykehuset?? Etter det jeg leser virker det som du er på bedringensvei hvertfall,og det er flott..
 
Lykke til.. klem
 
Tusen takk Skrulletulla![:D]

Når jeg er på sykehuset så er det foreldrene mine, et par venner og to stk fra kommunen som bytter litt på å være hos barna mine. (De to yngste har jeg hos meg på sykehuset[:)]).
De stiller opp når jeg er der, for da skjønner de at det er "alvor" og at de har på en måte ikke noe valg... Når jeg er hjemme er det mindre avlastning å få av familien.
 
ORIGINAL: SøteSmå

Tusen takk Skrulletulla![:D]

Når jeg er på sykehuset så er det foreldrene mine, et par venner og to stk fra kommunen som bytter litt på å være hos barna mine. (De to yngste har jeg hos meg på sykehuset[:)]).
De stiller opp når jeg er der, for da skjønner de at det er "alvor" og at de har på en måte ikke noe valg... Når jeg er hjemme er det mindre avlastning å få av familien.

 
 
 
ja,d kan jeg egentlig tenke meg.. Hvordan er d å ha to tvillingpar egentlig? Jeg skal hvertfall ikke klage når jeg ser hvor mange du har ansvar for,å alene.. all honnør til deg!!
 
ORIGINAL: Skrulletulla

ja,d kan jeg egentlig tenke meg.. Hvordan er d å ha to tvillingpar egentlig? Jeg skal hvertfall ikke klage når jeg ser hvor mange du har ansvar for,å alene.. all honnør til deg!!


Jeg tror egentlig enda ikke det har gått opp for meg at jeg har to tvillingpar jeg[8|] Synes helt ærlig at det er litt sprøtt selv![8D] Føler ikke at jeg helt har fått prøvd hverdagen skikkelig enda, over tid, hjemme med alle barna osv. Men er jo virkelig et stress og totalt kaos nå når jeg har vært hjemme i helgene! Satser på at det roer seg litt over tid når vi får rutinene på plass. Frem til da får jeg vel bare bite tenna sammen og ta gladelig imot all hjelp jeg kan få![:D]
 
ORIGINAL: SøteSmå

ORIGINAL: Skrulletulla

ja,d kan jeg egentlig tenke meg.. Hvordan er d å ha to tvillingpar egentlig? Jeg skal hvertfall ikke klage når jeg ser hvor mange du har ansvar for,å alene.. all honnør til deg!!


Jeg tror egentlig enda ikke det har gått opp for meg at jeg har to tvillingpar jeg[8|] Synes helt ærlig at det er litt sprøtt selv![8D] Føler ikke at jeg helt har fått prøvd hverdagen skikkelig enda, over tid, hjemme med alle barna osv. Men er jo virkelig et stress og totalt kaos nå når jeg har vært hjemme i helgene! Satser på at det roer seg litt over tid når vi får rutinene på plass. Frem til da får jeg vel bare bite tenna sammen og ta gladelig imot all hjelp jeg kan få![:D]

 
 
 
ikkesant.. er jo ganske sprøtt.. er d 5 jenter og 1 gutt du har? Har ikke pappaen ungene noenting? Har fått et inntrykk av at han er en stor dust ?? [:@][:'(]
 
ORIGINAL: Skrulletulla

ikkesant.. er jo ganske sprøtt.. er d 5 jenter og 1 gutt du har? Har ikke pappaen ungene noenting? Har fått et inntrykk av at han er en stor dust ?? [:@][:'(]

jess 5 jenter og 1 gutt[:D] nesten litt synd på han. men som ei anna ei her på bv så fint sa, han slipper jo å anstrenge seg for å gå ut å møte jenter når han blir "stor". bare å sitte hjemme å vente på at søstrene skal få venninner på besøk![:D]
Pappaen er et kapittel for seg selv. Han forandra seg totalt på extremt kort tid. Kjenner han overhodet ikke igjen og har en følelse av at han enten må ha slått hodet sitt kraftig eller bli vanvittig kontrollert av den nye dama si..[8|] 
Han har aldri barna. Han har vært på besøk noen få ganger, men virker ikke særlig intressert i barna[&o] Har ikke møtt de yngste enda...
 
ORIGINAL: SøteSmå

ORIGINAL: Skrulletulla

ikkesant.. er jo ganske sprøtt.. er d 5 jenter og 1 gutt du har? Har ikke pappaen ungene noenting? Har fått et inntrykk av at han er en stor dust ?? [:@][:'(]

jess 5 jenter og 1 gutt[:D] nesten litt synd på han. men som ei anna ei her på bv så fint sa, han slipper jo å anstrenge seg for å gå ut å møte jenter når han blir "stor". bare å sitte hjemme å vente på at søstrene skal få venninner på besøk![:D]
Pappaen er et kapittel for seg selv. Han forandra seg totalt på extremt kort tid. Kjenner han overhodet ikke igjen og har en følelse av at han enten må ha slått hodet sitt kraftig eller bli vanvittig kontrollert av den nye dama si..[8|] 
Han har aldri barna. Han har vært på besøk noen få ganger, men virker ikke særlig intressert i barna[&o] Har ikke møtt de yngste enda...

 
 
 
ja,d er sant,så kan jentene krangle om han kompiser [:D] 
Herregud,skjønner ikke hvordan det går ann å ikke ville ha kontakt med sine egne barn,det er jo helt sykt.. Men de eldste må vel "kjenne! han litt? Savner de han elr? Så grusomt.. hvor lenge var dere sammen?? tenk å være då kald?! off,kjenner jeg blir irritert [:@]
 
Back
Topp