Dagbok - alle gode ting er 3?

Hurra for 3+, og ikke lenge igjen til TUL ♥️
Satser på at alt ser bare supert ut, og at bønna har det krutegodt der inne ♥️
 
Åååh, nå ble jeg glad Nuuni!! ❤️ gratulerer så mye med positive tester og nylig 3+ på digital :D Såå glad på dine vegne :smiley-bounce022
 
Takk som spør! Jeg er faktisk blitt nesten helt fin igjen :) Litt svimmel hvis jeg reiser meg raskt, men ikke i nærheten av den romsnurringen jeg opplevde tidligere. Å reise meg sakte er noe jeg fint kan leve med ;)

Så fint å høre at det kom seg fort og greit :):)
Reise seg sakt er jo noe man lett lever med ja :D:D

Blir spennende med TUL - bare noen dager til nå :cool::cool:
 
Åh, så nå at du hadde jo allerede skrevet om det. :facepalm: Men så spennende da. Er jo fint å se den lille bamsemumsen med et lite flikker, selv om det ikke egentlig ser ut som en baby enda, kommer definitivt til å gjøre det selv. Kommer dere til å fortelle folk om graviditeten om alt ser bra ut på tul eller venter dere til 2.trimester?
Holder lenge for meg å se en liten bønne så lenge det er liv i den ;)

Vi kommer til å vente til 2.trimester før vi sier noe. Om det går gale denne gangen og, er det en god del i familien jeg ikke har lyst å fortelle om en SA til. Heldigvis er det bare 6 uker igjen! Hele desember kan jeg skylde på oppblåst mage pga julekaker, og på nyåret kan jeg skylde på å ha levd litt godt i julen :D
 
Så fint å høre at det kom seg fort og greit :):)
Reise seg sakt er jo noe man lett lever med ja :D:D

Blir spennende med TUL - bare noen dager til nå :cool::cool:
Ja, nå er det bare 4 dager igjen :D :D
 
Åååh, nå ble jeg glad Nuuni!! ❤️ gratulerer så mye med positive tester og nylig 3+ på digital :D Såå glad på dine vegne :smiley-bounce022
Tusen takk! Denne gangen har jeg troen på at det skal gå bra:joyful: Hvor langt har du kommet nå? Du nærmer deg vel permisjon?
 
Tusen takk! Denne gangen har jeg troen på at det skal gå bra:joyful: Hvor langt har du kommet nå? Du nærmer deg vel permisjon?
Jeg er 33+3, og nærmer meg farlig nærme å vær høygravid. Går ut i permisjon 28.desember, men tok steget å sykemeldte meg 100% i dag. Vondt bekken, dårlig søvn, litt dårlig stemning på jobb og mulig et nytt avvik oppdaget på den siste kontrollen gjorde at begeret rant over. Holdt en uke lenger enn med frøkna, til tross for en mer krevende jobb. Så skal si meg fornøyd med innsatsen, og sjefen sier det samme!
 
Jeg er 33+3, og nærmer meg farlig nærme å vær høygravid. Går ut i permisjon 28.desember, men tok steget å sykemeldte meg 100% i dag. Vondt bekken, dårlig søvn, litt dårlig stemning på jobb og mulig et nytt avvik oppdaget på den siste kontrollen gjorde at begeret rant over. Holdt en uke lenger enn med frøkna, til tross for en mer krevende jobb. Så skal si meg fornøyd med innsatsen, og sjefen sier det samme!
Skal si du har holdt ut! Synes det er helt riktig å ikke presse seg nå. Din viktigste jobb er å bygge baby og passe på storesøster, ikke løpe rundt på arbeidsplassen ♥️ Nå er det bare sjarmøretappen igjen:joyful:
 
Herlighet, her har det skjedd ting :D Gratulerer så mye!! Så koselig å gå inn her ok g lese sånne nyheter :love7:Heartred
 
TUL overstått, men vet ikke om jeg ble så mye klokere på hvilken vei dette går.

Gyn fant embryoet ganske kjapt, og vi så et lite, blinkende hjerte ♥️ Ved målingene ble jeg satt en hel uke tilbake. Legen forklarte at det var vanskelig å måle nøyaktig, og å måle noe som er 3D i 2D blir aldri helt riktig. 1 mm forskjell tilsvarer ca 4 dager, så han sa det kunne hende embryoet var større enn det vi så på skjermen.

Det ble også oppdaget at jeg har hjerteformet livmor. Den har ikke fullstendig skillevegg, mer som en spiss som går ned i midten, istedenfor den vanlige trekantformen. I den andre enden av livmoren, altså på toppen av hver av kantene på V'en, fant han et tomrom. Jeg har vært gravid med tvillinger, men den ene har gått til grunne. Legger ved bilde, sånn at dere skal forstå ;)
527684491-H-300x205.jpg


Pga hjerteformet livmor har jeg fått blodfortynnende, for å sørge for god sirkulasjon i livmoren. Ny UL om en uke for å se om dette går veien.

Så, jeg er litt gravid, og legen var "Forsiktig optimistisk". Hadde virkelig håpet på litt mer faste svar, helst at alt er i skjønneste orden.
 
TUL overstått, men vet ikke om jeg ble så mye klokere på hvilken vei dette går.

Gyn fant embryoet ganske kjapt, og vi så et lite, blinkende hjerte ♥️ Ved målingene ble jeg satt en hel uke tilbake. Legen forklarte at det var vanskelig å måle nøyaktig, og å måle noe som er 3D i 2D blir aldri helt riktig. 1 mm forskjell tilsvarer ca 4 dager, så han sa det kunne hende embryoet var større enn det vi så på skjermen.

Det ble også oppdaget at jeg har hjerteformet livmor. Den har ikke fullstendig skillevegg, mer som en spiss som går ned i midten, istedenfor den vanlige trekantformen. I den andre enden av livmoren, altså på toppen av hver av kantene på V'en, fant han et tomrom. Jeg har vært gravid med tvillinger, men den ene har gått til grunne. Legger ved bilde, sånn at dere skal forstå ;)Vis vedlegget 342764

Pga hjerteformet livmor har jeg fått blodfortynnende, for å sørge for god sirkulasjon i livmoren. Ny UL om en uke for å se om dette går veien.

Så, jeg er litt gravid, og legen var "Forsiktig optimistisk". Hadde virkelig håpet på litt mer faste svar, helst at alt er i skjønneste orden.
Oi! Det var jo litt av hvert å fordøye for deg. Tenker at det er bra at du gikk til TUL slik at det ble oppdaget så tidlig og man kunne iverksette tiltak da. Krysser fingrene masse for deg og håper blodfortynnende gjør susen. :Heartred
 
Her var det litt av hvert ja, men veldig godt tegn at den lilles hjerte banket da!:Heartpink Det er jo kjempe vanskelig å måle riktig såpass tidlig. Jeg ble målt en hel uke tilbake i uke 7+0, men på UL i uke 12-13 var det tilbake til det jeg selv har «regnet ut», samme med den siste ultralyden jeg hadde nå:Heartpink

Håper denne lille klamrer seg fast, godt du får ny UL om en uke da :Heartpink
 
Så fint at de fant et lite bankende hjerte :) :) Også satser vi på at alt er fint neste uke :) Det er jo lett å bomme på et par MM så tidlig også :) :) Klemmer
 
Oi! Det var jo litt av hvert å fordøye for deg. Tenker at det er bra at du gikk til TUL slik at det ble oppdaget så tidlig og man kunne iverksette tiltak da. Krysser fingrene masse for deg og håper blodfortynnende gjør susen. :Heartred
Nå googler jeg for harde livet her. Dette er min 5.gravditet, så synes det er rart at formen på livmoren ikke har blitt oppdaget tidligere. Hjerteformet livmor gir visst større sjanse for SA. Håper blodfortynnende er der som skal til :)
 
Her var det litt av hvert ja, men veldig godt tegn at den lilles hjerte banket da!:Heartpink Det er jo kjempe vanskelig å måle riktig såpass tidlig. Jeg ble målt en hel uke tilbake i uke 7+0, men på UL i uke 12-13 var det tilbake til det jeg selv har «regnet ut», samme med den siste ultralyden jeg hadde nå:Heartpink

Håper denne lille klamrer seg fast, godt du får ny UL om en uke da :Heartpink
Så godt å høre at du ble målt feil! Jeg skulle vært 6+5 i dag, men han mente jeg var 5+4 eller noe sånt. Håper neste ultralyd viser riktig størrelse :) At hjertet banket, er nesten en milepæl i seg selv, så fikk opp håpet litt ihvertfall ♥️
 
Så fint at de fant et lite bankende hjerte :) :) Også satser vi på at alt er fint neste uke :) Det er jo lett å bomme på et par MM så tidlig også :) :) Klemmer
Jeg håper virkelig bare på en feilmelding! Fikk opp håpet mitt nå som Villblomster sa at hun også hadde blitt målt feil tidligere :)
 
Back
Topp