Dag 5 eller dag 6 blastocyst

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei!

På siste uttak ble det plutselig frosset et embryo på dag 6. Var da hos spiren og de sa at deres interne statistikk viste like gode sjanser for oppnådd graviditet ved 6 dagers som ved 5 dagers.

Har nå sett på resultat fra ED hos medicus. En X blasto dag 5 og tre X dag 6. Synes det var litt rart at dette ikke ble kommunisert.

Har brukt morgenen til å google. Det er store studier som viser stor forskjell på sjansene med 5 dagers v 6 dagers. Så stor forskjell som hhv 52% med 5dgers og 41% med 6dagers. Dette er store internasjonale metastudier. Født-barn rate med 6dagers var nede i ca 30%.

Det er jo enorme forskjeller. Jeg blir utrolig urolig.

Hva er deres erfaring?

Jeg er gravid i uke 24 med et seksdagers Har tidligere satt inn femdagers flere ganger uten å bli gravid.

Har aldri fått inn seksdagers

Så oversikt at jeg også hadde 2 6 dagers. Skal ta det opp når jeg kommer oppover nå i mai.

Har alltid frosset 5 dagers tidligere. Denne gangen (på ny klinikk) frøys de femdagers når de var gode nok, men lot dem vokse en dag til om de var usikre. Kanskje det er derfor statistikken er lavere siden de av og til venter litt ekstra og dermed fryser noen som vokser litt sent og ikke utvikler seg skikkelig senere?

Har alltid frosset 5 dagers tidligere. Denne gangen (på ny klinikk) frøys de femdagers når de var gode nok, men lot dem vokse en dag til om de var usikre. Kanskje det er derfor statistikken er lavere siden de av og til venter litt ekstra og dermed fryser noen som vokser litt sent og ikke utvikler seg skikkelig senere?
Ja, jeg tenker det samme. Noe jeg ikke er så veldig happy for, siden vi betaler en fast pris pr embryo (minst fire). Vil jo selvsagt ha topp kvalitet da, ja :-)

Alternativet dersom de ble blasto sent dag 5 og begynte å hekke før frys, da er det greit føler jeg.

Jeg aner ikke om mine ble frosset på dag 5 eller 6, men mistenker at de venta til dag 6 med det siden de ikke ringte før 6 dager etter uttak og hun damen sa på telefonen at de visste ikke resultatet på dag 5. Jeg skal spørre dem nå til neste uttak. Tenker jo som deg at hvorfor spare på de som vokser sakte og sannsynligvis ikke blir noe uansett.

Jeg aner ikke om mine ble frosset på dag 5 eller 6, men mistenker at de venta til dag 6 med det siden de ikke ringte før 6 dager etter uttak og hun damen sa på telefonen at de visste ikke resultatet på dag 5. Jeg skal spørre dem nå til neste uttak. Tenker jo som deg at hvorfor spare på de som vokser sakte og sannsynligvis ikke blir noe uansett.
På st Olavs fryser de typ kl 14-16 og journalføring skjer etter frysing, dvs etter telefontid. Det er derfor kun i særegne tilfeller man får vite allerede dag 5 om noen kom på frys:-) Men for all del, bare å spørre, de sier ikke slikt av egen fri vilje hehe. Ut fra journalen min har 1 av 9 blastoer blir fryst på dag 6 hos st Olavs for min del.

På st Olavs fryser de typ kl 14-16 og journalføring skjer etter frysing, dvs etter telefontid. Det er derfor kun i særegne tilfeller man får vite allerede dag 5 om noen kom på frys:) Men for all del, bare å spørre, de sier ikke slikt av egen fri vilje hehe. Ut fra journalen min har 1 av 9 blastoer blir fryst på dag 6 hos st Olavs for min del.
Hvor finner du journalen? Er bare forvirret over det systemet der!

Du må enten ringe inn til kontoret/sekretær eller laste ned HelsaMi og be om journalen der, så kommer den om kanskje 3 mnd tid :p
Herregud som jeg ler :P er jo helt tragisk men så sant. Fikk journalen min etter 8 ukers venting. IKKE en eneste kommentar eller noe fritekst. Kun fylt inn interne skjema som ikke sa noen en dritt :P så flott det..! Hehe

Herregud som jeg ler :p er jo helt tragisk men så sant. Fikk journalen min etter 8 ukers venting. IKKE en eneste kommentar eller noe fritekst. Kun fylt inn interne skjema som ikke sa noen en dritt :p så flott det..! Hehe
Ja det er så irriterende! Måtte ringe opp igjen og spesifisere at jeg ville ha alle journalNOTAT og prøvesvar også! Djezus :android:

Ja, jeg tenker det samme. Noe jeg ikke er så veldig happy for, siden vi betaler en fast pris pr embryo (minst fire). Vil jo selvsagt ha topp kvalitet da, ja :)
Skjønner det. Samme her angående betalingen, men vil heller ha noen ekstra innsett om mulig med 41% sjanse enn ny stimulering.

Får du @Høsteple vite gradering på egga? På spiren så får en ikke det når det er eggdonasjon sa embryologen. Jeg får bare vite når de har fått egg på frys og dem fryser ned bare toppscore
Hvorfor ikke det? Det er jo ulogisk. Er det for å beskytte dem selv mot at pasienten klager på "dårligere gradering"?

Back
Topp