Da var min lille prinsesse kommet <3

Gratulerer så masse!! :)
 
Gratulerer :) nyt tiden :)
 
Kl 22 i går kveld kom vi på sykehuset. Hadde veldig uregelmessige rier og ikke så voldsomt vonde. Men etter en undersøkelse viste det seg at jeg var 4 cm åpen og veldig myk og moden. Riene tok seg opp litt og jeg fikk lystgass kl 23. Da var det også ny undersøkelse og jeg var åpnet meg en cm til, dvs 5 cm... Jaja tenkte vi, dette kunne drøye...
Kl 00 kom anesyesilegen og satte en etterlengtet epidural, riene kom som hagl og det var intenst! Ble ikke sjekket før kl 01 igjen. Jordmor lurte veldig på hva vi trodde jeg var, og siden det gikk så smått så tippet vi 6 cm... Neida, kl 01 var jeg 10cm!!! Snuppa lå veldig høyt oppe, så vi prøvde det vi kunne for å få henne nedover. Men pulsen hennes sank hver gang jeg reiste meg opp, så det var ikke aktuelt... Kl 02 fikk jeg beskjed om å presse det jeg kunne for at de skulle se om hun beveget seg, noe hun nesten ikke gjorde. Hun lå med nesen opp, som en stjernekikker, og det forsinket alt sammen en god del og jeg fikk da drypp som skulle sette fart på riene som nesten var borte nå.MEN når klokken var 02:55 fikk jeg klarsignal igjen og fikk lov til å begynne å presse. 3 pressriene senere klarte hun endelig å komme ut, og hun ble født 03:08 :)
Hun er selvfølgelig verdens nydeligste, har også tatt puppen med en gang. Hun var 3600g (estimert til 3200!!) og var 51 cm lang :)
Gratulerer så mye!
 
Gratulerer så mye! Er litt misunnelig for at du er ferdig, jeg går her enda.. Kos dere masse og nyt tiden! :)
 
Back
Topp