Da var det slutt på cola, kaffe og te?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Iallefall gjøre det til et minimum.

For "Høyt inntak av koffein øker risikoen for å få barn med for lav fødselsvekt – uten at svangerskapet varer kortere. Det kan ha negative følger for barnets helse både på kort sikt og senere i livet."

Her er artikkelen!

Hvordan er det med deg? Går det helt bra, eller blir det vanskelig?
 
Syns det er vanskelig for vann frister ikke når jeg er kvalm, og jeg er veldig glad i Pepsi Max :arghh:
 
Prøver å holde meg til to kopper kaffe i uka. Drikker te (helst uten koffein) noen ganger i uka og brus er jeg generelt ikke glad i, da blir det en boks cola zero til fredagstacoen. Så jeg tror jeg er innafor.
 
Men etter å ha lest den artikkelen tror jeg bare at jeg holder meg unna jeg.
 
Holder meg unna kaffe, te og brus. Eneste som frister nå er iskaldt vann, og en og annen kopp med varm sjokolade :)
 
Liker ikke kaffe eller te, men pepsi max savner jeg!
Drakk 1,5l om dagen før, men har klart å kutte helt ut i uke dagen :D så nå blir det bare noen glass i helgene :)
 
Drikker noen kopper kaffe i uken, men frister ikke så mye. Litt cola zero må det nok bli i helgene, men må prøve å begrense. Har mest lyst på fun ligth saft, er det ok å drikke? :eek:
 
Drikker noen kopper kaffe i uken, men frister ikke så mye. Litt cola zero må det nok bli i helgene, men må prøve å begrense. Har mest lyst på fun ligth saft, er det ok å drikke? :eek:
Aldri hørt at det ikke skal være greit.. Men er ikke sikker altså!
 
Håper det er greit :p sukker er ikke bra, og man kan ikke drikke vann hele tiden, da blir jeg lei ihvertfall :eek:
Går jo å drikke litt med sukker og litt med sukkerfri? Så fordeler du det litt :laughing002
 
Jeg drikker både Pepsi Max og kaffe. Kaffe hver morgen. Ellers Pepsi Max på kveldstid i helgene. Siden anbefalingen er 1-2 kopper kaffe om dagen, tenker jeg ikke å slutte helt. Med mindre jeg ikke får lyst på det lenger da selvsagt.
 
Begrenser meg til 1-2 kopper kaffe til dagen. Ikke noe problem det, drakk sjeldent mer før. Drikker gjerne te på kvelden, men har jeg nådd dagens kvote blir det koffeinfri.
 
Er virkelig to kopper kaffe eller ca 15 dl Cola (13 mg koffein per dl Cola, maks 200 g koffein på en dag) daglig et minimum?? Jeg synes det legges opp til litt "hysteri" rundt dette som det virkelig ikke trenger å være. Man kan fortsatt kose seg med kaffe og cola med GOD samvittighet selv om man ikke kan bælme nedpå litervis om dagen.. :p Slæpp åff! :D
 
Last edited:
Har kuttet Pepsi max til kun helgene og drikker 1-2 kopper te på jobb på hverdagene.
 
Byttet ut mengder med kaffe med koffeinfri te. Har det på termokopp på jobb, for flere vet at jeg aldri hadde valgt te foran kaffe og ville forstått det umiddelbart Drikker en halv kopp kaffe en sjelden gang, ikke hver dag en gang. Samme med brus/cola zero, litt av og til.
 
Begrenser kaffe til ca 0-3 kopper og tar 0-5 glass pepsimax om jeg føler for det.
Abdolutt ikke redd for å få barn med lav fødselsvekt pga koffein.
-drakk like mye begge de andre gangene og begge har vert store. Minsten var nesten 5 kg 1 uke før termin..:p
 
Drikker frukt te uten koffein, kjempe godt!
 
Drikker noen kopper kaffe i uken, men frister ikke så mye. Litt cola zero må det nok bli i helgene, men må prøve å begrense. Har mest lyst på fun ligth saft, er det ok å drikke? :eek:
Fun light saft skal være ok å drikke :)
 
Back
Topp