Da var det overstått..

Lille Mille

Gift med forumet
puh.. deilig å ha gjort det!! [:D]

Hvor skal man begynne tro??

Vi dro hjemmefra 9.15.. og jeg hadde prøven til mannen nede mellom puppene [8D] nervøs for at prøven skulle bli for kald eller varm! Skummelt det der altså.. hihi..

Vel, etter 15 minutter (på grunn av røde lys) kom vi akkurat på slaget.. skitt au! Fikk da levert prøven 25 minutter etter at den var ute av mannen, ikke så galt det da.

Så at Dr. Kahn gikk inn med et annet par - og da ble vi overlatt til hun kvinnelige overlegen [:)] Syns egentlig det var litt deilig jeg [:)] Hun var veldig flink til å forstå hvordan jeg har det oppe i alt dette.

Etter litt prat, kom resultatet på sædprøven inn. [8|] Den var helt topp!! Null problemer, faktisk over gjennomsnittet [:D]
Puh.. 50 tonn ble tatt av skuldrene våre! [:D] Min mann er frisk som en fisk!

Etter mine symptomer på mensen og mine tidligere uregelmessige sykluser, så ville hun tro at det kunne dreie seg noe om endometriose eller pco. Men allikevel viste jo ikke hormonprøvene jeg har tatt noen tegn på noen forstyrrelser i forbindelse med det heller...

Tid for UL. Livmor så fin ut [:)] Min venstre eggstokk ligger litt bak livmoren, mens høyre ligger normalt. Ellers så så hun at (er det eggposer det heter?), de lå iallefall som perler på en snor på hver side.. og sånn skal det visst ikke være..? Hmm [8|] Derfor tenkte hun pco. Uff, jeg vil ikke ha det jeg [:(]

Så det hun tror er at jeg ikke har EL. [:(] Så det så! Alle de pengene som er brukt på EL tester og alt det der [:@] Dritt kropp!

Så snakket vi om situasjonen videre.. Hun forstod det på oss at vi var ganske utålmodige, etter 5 års prøving. Og skjønte at vi ville igang med behandling. Så det første vi skal gjøre nå er å prøve pergo en syklus, for å se om det blir noe eggløsning ut av det. Skal på UL rett før påsken (hvis mensen kommer iløpet av denne uka - kommer den ikke får jeg ikke vært på UL pga påskeferien der borte). Dette er da for å se om det er noe utvikling av egg der.

Så da blir det pergo på meg da.. Vet ikke helt hva jeg skal føle nå jeg.. er litt lei meg fordi det er noe dritt med kroppen min! Kan jeg ikke bare være normal som "alle" andre!

Er syklusen min grei denne gangen så begynner jeg på min første pergo om 9 dager da.. så det skjer iallefall mer enn det har gjort tidligere. [:)]

Takk for at dere leste dette eviiiig lange innlegget [;)]

Må legge til en ting til [;)]

Vi fikk BOT på 710 kr for feilparkering!! [:@] Vi visste at det kom da.. for det var ikke en eneste parkeringsplass ledig noe sted annet enn på handikap (unnskyld!).. men vi tenkte det gikk bra siden det var så mange ledige av de liksom.. jaja.. shit happends [8D] Ikke noe å bry seg om [:)]

Nå har jeg venta i spenning på å høre hvordan det har gått med deg:)[:)] Nå er det overstått i det minste.[;)] Skjønner frustrasjonen rundt det å vite at det er noe galt med seg selv, sånn er det i vår situasjon også, jeg har pcos[:@] og min mann nada.

Men du skal vite det at det kommer til å ordne seg fort for dere nå, hvis jeg forstod det riktig så skal du en runde på pergo, og det er jo mest sannsynlig for å se om du får el av de. Jeg har hatt 4 runder på pergo og hatt el hver gang. Tenker at hvis ingenting skjer etter en runde med pergo på deg så kommer de sikkert til å gå videre siden dere har prøvd så lenge. Og da blir det sikkert ivf eller noe......eller nevnte de ikke på det?

Bare vent og se Lille Mille, du er gravid i løpet av sommern, det er jeg helt sikker på[:D]

Var de hyggelig der nede da?

Flott at mannen din har bra svømmere da [:D] pergo syns jeg var en enkel prosedyre hvertfall, jeg fikk positiv el test i 3 dager. Håper de finner ut om du har pco eller endrimetriose. Masse lykke til hvertfall [:D]

De var veldig koselige [;)] Iallefall de vi snakket med [:)]

Joda, legen nevnte IVF. Hun sa at dersom pergo ikke gjorde susen, så ville nok det neste være det.
Men hun håpte jo at vi skulle slippe det.. og heller klare det på pergo og spare penger osv.

Men for meg spiller det ingen rolle hva det koster altså. Koste hva det koste vil, jeg betaler alt for at vi skal bli en familie i nærmeste fremtid. [:)] Det er uvirkelig at vi kanskje en gang skal bli det, er så vant til at det bare er oss og hunden liksom..

Men de var veldig koselige snoopy81.. du blir tatt godt imot av dem [;)] Vi møtte jo et annet par der, han mannen hadde nok akkurat vært og gjort det han måtte, for han ble veldig flau når han så oss. Stakkars! [:)]

Så deilig å ha første møte overstått,og at alt var i skjønneste orden med svømmerne t mannen[;)]
Endometriose kan jeg ikke noe om desverre,men pco har jeg selv[:'(]ikke morro,men det finnes gode råd og hjelp til behandling for å få barn,selv om man har det.[;)]Å takk å pris for det[;)]
sånne eggposer som du snakker om har jeg også,de ligger der å forstyrrer syklusen min og gjør slik at man får veldig få eggløsninger...Jeg prøvde pergotime selv,men her fungerte ikke det,men vet det har gjort det med mange andre,så krysser alt jeg kan for at det går for dere med det[;)]Nå kan du senke skuldrene litt...ja tenk nå har du ett "program" å gå etter,og får den hjelpen dere trenger for å få ett kjærlighets barn[:)]og den dagen kommer kjære deg[:)][:)][;)]stooor klem;)

Tusen takk for det ~~Laila~~ [:)] Vet ikke om jeg har helt troen på pergo for vår del jeg (hysj, ikke si det til noen).. men vet jo aldri.. Er vi heldige så går det kanskje..??

Men er veldig skeptisk til pergoen nå.. jeg har jo hatt stabile sykluser det siste året. På mellom 29-33 dager, er så redd pergoen ødelegger det å lager lengre sykluser.. Går det an??

Jeg ønsker deg masse lykke til med pergo'n Lille Mille[:D] Jeg håper såååååå at det funker for dere. Det er mange som blir gravid på det......hold motet oppe. Uansett så er ivf neste steg i såfall[:D]

Og ja jeg er helt enig med deg............koste hva det koste vil så lenge vi får det vi ønsker oss mest av alt her i verden[:)]

Og en liten ting til...........pergoen gjorde ikke noe med mine sykluser[;)]

ORIGINAL: Lille Mille

Tusen takk for det ~~Laila~~ [:)] Vet ikke om jeg har helt troen på pergo for vår del jeg (hysj, ikke si det til noen).. men vet jo aldri.. Er vi heldige så går det kanskje..??

Men er veldig skeptisk til pergoen nå.. jeg har jo hatt stabile sykluser det siste året. På mellom 29-33 dager, er så redd pergoen ødelegger det å lager lengre sykluser.. Går det an??

Jeg vet sannelig ikke jeg...har aldri hatt stabile sykluser,hatt mensen opp mot 4 mnd i strekk osv jeg så jeg har ikke peiling igrunn,men siden du har såpass stabile da,så får man håpe at pergoen er det lille som skal til for dere[;)]

Takk for det jenter [;)] Dere er gode å ha dere!
Vi får se nå da.. skal ringe inn mensen neste uke, slik at jeg blir satt opp til UL i dagene før antatt EL, så får vi se om pergo hjelper meg med EL. Håpe håpe håpe!

Hei Lille Mille..

Så kjekt at dere ble godt mottatt og at alt er bra med din mann.

Jeg også har pco. Tror det er noe som egentlig de fleste damer.. Uheldigvis..[:@]
Jeg prøvde også pergo. Mine sykluser var forholdsvis lange 35-38 dager. Etter oppstart med Pergo gikk jeg til sykluser på ca 30 dager. Jeg fikk EL hver mnd. (Jeg gikk på pergo 1/2 år, men det var gjennom gyn hjemme ikke klinikken)

Pergo hjalp ikke oss, men det var mest sannsynlig pga nedsatt kvalitet hos min mann. Men det skal jo ikke du tenke på siden din mann ikke hadde noen problemer med det.. [:D]

Jeg tror dette er det som skal til for deg vennen..

Lykke til.. Håper tr dukker opp når ho skal.. [:D]

Takk for det mklu83 [;)] Jeg vet ikke helt med den pergoen jeg. Har liksom blitt så vant til at vi ikke blir gravide, så kan liksom ikke se for meg at det hjelper med noen få tabletter [&:] Men det hadde jo vært genialt [:)] Men om det ikke fungerer så håper jeg ikke de bare lar meg gå på det lenge.. legen sa 1-2 sykluser så det blir vel ikke lenger håper jeg.. akkurat nå skulle jeg ønske syklusene bare var på et par uker! Sånn at tiden kan gå litt fort!

Kom på nå at jeg sikkert ikke hører hjemme her inne.. er jo ikke igang med noe assistert i det hele tatt [8|] Men det er jo her jeg har dere! Vil bare være her hvor dere er jeg... gjør det noe??

ORIGINAL: Lille Mille

Takk for det mklu83 [;)] Jeg vet ikke helt med den pergoen jeg. Har liksom blitt så vant til at vi ikke blir gravide, så kan liksom ikke se for meg at det hjelper med noen få tabletter [&:] Men det hadde jo vært genialt [:)] Men om det ikke fungerer så håper jeg ikke de bare lar meg gå på det lenge.. legen sa 1-2 sykluser så det blir vel ikke lenger håper jeg.. akkurat nå skulle jeg ønske syklusene bare var på et par uker! Sånn at tiden kan gå litt fort!

Kom på nå at jeg sikkert ikke hører hjemme her inne.. er jo ikke igang med noe assistert i det hele tatt [8|] Men det er jo her jeg har dere! Vil bare være her hvor dere er jeg... gjør det noe??

selvsagt gjør ikke det noe lille mille,du er jo en av oss uansett,hadde savnet deg om du forsvant[:(][;)]

Så flott at det gjekk så fint i dag[:D][:D][:D]

Eg har pcos og forstår frustrasjonen din rundt det å væra den det "feiler" noko. Men på den andre sida er det lettare å gjera noko med enn mange andre hindringar, som f.eks nedsatt sæd eller eggkvalitet. Det eg ofte har høyrt er at det er "lettare" for dei med pco(s) og bli gravide, når eg først får hjelp til å få el eller befruktning ved ivf. Eg syntes og det var godt å få ein forklaring på korfor me ikkje blei gravide. Før hadde eg veldig ustabile syklusar, men det retta seg etter ein operasjon. Men eg hadde fortsatt ikkje eggløysning sjølv om syklusen var stabil. Håpar pergoen gjer susen for deg og at det bli el av det.

Dette bli kjempe spennande[:)][:)][:)]

Takk for det jenter [;)] Tror ikke jeg kan holde meg borte fra denne plassen. Det er jo her det skjer! Det er jo her alle mirakelbabyene blir til [:)] Og må jo følge med på hva som skjer med dere hele tiden også... Can't get enough [;)]

Nå har jeg kjørt fort hjem fra jobb for å lese i spenning her! Har tenkt på deg i hele dag!

Så fantastisk flott at alt var bra med prøven!! Da øker sjansene veldig drastisk for at du snart sitter med positiv test[:)] Så spennende da!

Legen så masse follikler på meg også, men siden prøven til mannen var som den var så ble det aldri gått videre på meg og satt en "diagnose". Men det er nok PCO jeg også har, for jeg har utrolig mange symptomer på det. Men nok om det[:D]
Pergo kan absolutt hjelpe dere, men skjønner at det høres rart ut siden du er vant til at du ikke blir gravid. Men pergo kan gjøre mirakler[;)] Før du vet ordet av det kan du sitte med tvillinger faktisk.
Er det ikke deilig å endelig være i gang? Nå stopper ikke prosessen før du blir gravid - og oddsen for det er jo knallhøye!

Jippi!!!

Så flott at svømmerne er i orden da! Jeg skjønner at det er litt ambivalente følelser for tida i tilfelle du har pco... men samtidig så er det jo fint at det er et problem som kan løses!![:)] Problemet hos oss er at de finner ingenting, altså uforklarlig barnløshet, og det er veldig frustrerende det også igrunn... LYKKE TIL [:D]

syns dette var bra jeg! [:)]
ikke at hun mistenker pco selvsagt [8D], men at du i det minste får VITE, og AT DET SKJER NOE [:D]

de finner jo ikke noe galt med meg, men jeg skal også prøve pergo syns riksen [:)]
og det er deilig at noen har en plan! at jeg har mistet 6 ganger sier nemlig legene på sykehuset at nok bare er uflaks  [8|]

jeg venter mensen til søndag, og kommer den når den skal begynner jeg på pergo om 10 dager [:D]
blir spennende å se om dette gjør susen for oss Lille Mille! [;)]

jeg krysser fingrene for det! [:)]
for det må da være vår tur nå!!! [8D]

Da begynner vi på pergo omtrent samtidig vi da bleiesmurfen [;)] Får håpe det gjør susen for oss begge ja.. du fortjener iallefall å få en spire som blir sittende [;)] For du har virkelig hatt uflaks, stakkars [:(] Men du er jo klar du nå, ikke sant??

Blir iallefall spennende å se fremover, for har jo faktisk aldri vært nærmere å få barn enn det vi er nå. Og nå vil det jo gå slag i slag dersom det ikke klaffer med pergoen sa legen til oss idag.

Jeg ønsker deg lykke til jeg smurfen, håper dette gjør susen [;)]

Back
Topp