Da var det min tur

Hvordan går det med deg?
Krysser alt som krysses kan. Fikk selv beskjed fra gynekolog at blødning uten smerter som regel var helt ufarlig, og at det var veldig vanlig i den delen av svangerskapet vi er i nå.. Så håper det er tilfeldet hos deg! Stor klem :Heartred

Vel, kom inn til en kald fisk av en lege.
Ingen undersøkelser, ikke spørsmål om hvor mye jeg blødde, men jeg sa at jeg ikke hadde noe vondt og at det ikke var noe mer blødninger.. hun var overbevist om at det var en spontanabort, ringte gyn som hadde hjemmevakt, og gyn nektet å komme siden jeg ikke blødde nå.
Fikk time til ul imorgen tidlig kl 9, så regner med jeg ikke får noe særlig søvn.

Så ja, hun har allerede konkludert med en sa, og mente at siden jeg hadde en sa i mars 2015 så var det noe feil inni meg.

Kjenner at hun tok alt håp fra meg og jeg er i et ganske svart hull akkurat nå :/

Fins det noe akuttmottak der du bor ?
Jeg måtte på legevakta på mandags kveld og da ble sendt til akuttmottak og de har tatt ul.
Eller kanskje ringe fødeavdeling ? Har lest her flere steder hvor damer ringer dit istedenfor legevakt
Ja vi har både legevakt, akuttmottak og fødeavd men ingen var behjelpelige. :(

Ingen undersøkelser, ikke spørsmål om hvor mye jeg blødde, men jeg sa at jeg ikke hadde noe vondt og at det ikke var noe mer blødninger.. hun var overbevist om at det var en spontanabort, ringte gyn som hadde hjemmevakt, og gyn nektet å komme siden jeg ikke blødde nå.
Fikk time til ul imorgen tidlig kl 9, så regner med jeg ikke får noe særlig søvn.

Så ja, hun har allerede konkludert med en sa, og mente at siden jeg hadde en sa i mars 2015 så var det noe feil inni meg.

Kjenner at hun tok alt håp fra meg og jeg er i et ganske svart hull akkurat nå :/

Herregud! Kjenner jeg blir så provosert! Skulle tro de hadde litt empati og medfølelse disse som jobber på akuttmottak! Dette er jo utrolig sårt for gravide når det skjer, det skulle vært litt strengere krav til hvordan de skal behandle pasientene sine!!!
Og at hun sier det er noe feil inni deg uten noen form for kunnskap om deg og din sykehistorie er jo helt bak mål. Det er mange som har flere sa uten at det trenger å være spesielle "feil". Skjønner ikke hvordan hun kan si noe sånt :o

Men!! Det virker jo som at dette fremdeles kan gå helt fint. Svigermoren min blødde i rykk og napp gjennom hele graviditeten sin og det gikk helt fint. Det er vanligere enn man kanskje tenker, og siden du ikke har hatt smerter og blødningen har stoppet så har jeg god tro på at alt håp er langt i fra ute :) Krysser fingrene for dere <3

Grusomt at de oppfører seg sånt . Umenneskelig .
Ble selv møt av en sykepleier på legevakta som prøvde å si mange ganger at kvalmen var så vanlig i graviditet og alt jeg sa slita med vanlig vanlig . Både meg og mannen følte hun nesten ville ha oss vekk derfra. Virket ikke interessert at legen skulle snakke meg meg . Men heldigvis han var fornuftig , skjønte noe stemte ikke , ringte sykehuset til gyn og krevde jeg skulle bli undersøkt og innlagt . Og han masa på de da gyn var opptatt , så ringte 5 ganger , ga ikke opp.
Så heldigvis finnes flinke leger og .

Bra du skal ha time i morgen tidlig , så blir du roligere .

Blod trenger ikke vare det verste . En jeg kjenner hun blødde frem til hun var 6 Mnd gravid uten å vite hun var gravid en gang . Hadde regelmessig mens . Ingen symptomer .

Hvor langt er du på vei ? Jeg har hatt selv 2 ganger blødninger den tiden jeg egentlig skulle ha mensen . Og leste flere steder hvor leger selv skrev at det var naturlig at en kan få . Kroppen på en måte er vant med det , derfor .

Last edited:
Herregud! Kjenner jeg blir så provosert! Skulle tro de hadde litt empati og medfølelse disse som jobber på akuttmottak! Dette er jo utrolig sårt for gravide når det skjer, det skulle vært litt strengere krav til hvordan de skal behandle pasientene sine!!!
Og at hun sier det er noe feil inni deg uten noen form for kunnskap om deg og din sykehistorie er jo helt bak mål. Det er mange som har flere sa uten at det trenger å være spesielle "feil". Skjønner ikke hvordan hun kan si noe sånt :o

Men!! Det virker jo som at dette fremdeles kan gå helt fint. Svigermoren min blødde i rykk og napp gjennom hele graviditeten sin og det gikk helt fint. Det er vanligere enn man kanskje tenker, og siden du ikke har hatt smerter og blødningen har stoppet så har jeg god tro på at alt håp er langt i fra ute :) Krysser fingrene for dere <3
Ja det er ganske fantastisk å kunne si sånne ting. Er mange som aldri skulle ha fått lov å jobbe i helsevesen.

Hører jo mye om de som blør endel spesiellt tidlig i graviditeten og alt går bra, så håper at dette var uskyldig.

Tusen takk <3 tenker også at så lenge det ikke er mer blod eller smerter så finnes det et lite håp.

Grusomt at de oppfører seg sånt . Umenneskelig .
Bra du skal ha time i morgen tidlig , så blir du roligere .

Blod trenger ikke vare det verste . En jeg kjenner hun blødde frem til hun var 6 Mnd gravid uten å vite hun var gravid en gang . Hadde regelmessig mens . Ingen symptomer .

Hvor langt er du på vei ? Jeg har hatt selv 2 ganger blødninger den tiden jeg egentlig skulle ha mensen . Og leste flere steder hvor leger selv skrev at det var naturlig at en kan få . Kroppen på en måte er vant med det , derfor .
Ja man kan jo lure på hva de spiser som gjør de så kalde som mennesker.

Er 10+2 nå når klokka tipper midnatt.
Tenker jo at når man er såpass langt så skulle man jo hatt smerter om det var abort :s

Syns det er dårlig av legevakt å være så avvisende.. Håper det bare var uskyldig, om det har stoppet helt opp er sjansene store for det! :) Har hatt et par styrtblødninger der det føltest ut som en propp som løsnet selv, og det har bare vært uskyldige blødninger fra livmor :)
Oi, nesten litt "godt" at det ikke bare er jeg som har opplevd det.. Vet du hva den "proppen" kan ha vært?

Ja man kan jo lure på hva de spiser som gjør de så kalde som mennesker.

Er 10+2 nå når klokka tipper midnatt.
Tenker jo at når man er såpass langt så skulle man jo hatt smerter om det var abort :s
Tror ikke det er noe sa. De fleste jeg leste / hørte om har hatt mer blødning og smerter etterhvert .
Prøv tenke positivt , og om ikke så lenge skal du på ul og se at alt er bra :)
Vet det er ikke lett , som nevnt opplevd blødning 2 ganger og babyen har det fint :) bare jeg som sliter med dehydrering heheh
Men jeg takler det og så lenge lille har det bra :)

Ja det er ganske fantastisk å kunne si sånne ting. Er mange som aldri skulle ha fått lov å jobbe i helsevesen.

Hører jo mye om de som blør endel spesiellt tidlig i graviditeten og alt går bra, så håper at dette var uskyldig.

Tusen takk <3 tenker også at så lenge det ikke er mer blod eller smerter så finnes det et lite håp.

Det går nok bra. :) Jeg hadde sa i uke 5 sist og selv om blødningen ikke var så stor så stoppet den ikke, det ble som en mensen på en måte. I tillegg hadde jeg helt sinnsyke smerter så det var ikke tvil. Ei annen jeg vet om hadde sa i uke 9-10 også var det slik at når blødningen starta så slutta den ikke på lenge og hu hadde masse smerter. Så fortvil ikke. Få deg en god natt søvn :)

Herregud for ett legemenneske!
Jeg hadde en sa for en 2 år siden og da blødde det mye og konstant! Og har hatt blødning i forje og dette svangerskapet , så lenge det er litt og friskt og det har stoppet så hadde jeg tenkt positivt, selvom det er sinnsykt vanskelig☺️

Har nå enda ikke fått sovet, men fant noe på nett som gjorde meg liiitt tryggere (men som jeg aldri har hørt om før :s)

"Blødning rundt uke 10
De første ukene av svangerskapet produserer det gule legemet (corpus luteum) i eggstokkene svangerskapshormonene. Rundt uke 10 overtar morkaken. Det kan bli et lite fall i mengden av hormoner, og det kan komme en liten blødning. Som regel er ikke en slik blødning noe å bekymre seg for."

Med det i hodet skal jeg nå prøve å få sove litt. Snart bare 6 timer til jeg forhåpentligvis får se lille leve og ha det bra.
Takk for gode og oppmuntrende ord alle, dere er flotte! <3

Ei venninne av meg kom inn til legevakt for noen år tilbake med blødninger. Hun fikk beskjed om at det var en sa, ble sendt inn på sykehus for å få utskrapning .. Før operasjonen valgte de å sjekke henne med ultralyd, å der så de hjerteslag❤️ Hun har nå en frisk datter som er begynt på skole ☺️
Masse lykke til i morgen☺️

For en lege og for en oppførsel.
Nei jeg blir dårlig av måten de behandlet deg på.
Håper sånn at du får se det du ønsker idag ❤ masse lykke til. :)

Sniker fra vi som prøver og kjenner jeg blir irritert på dem! Det e jo ikke mulig å konkludere med at det e en SA uten UL. Galskap! Har vært gravid to ganger (mistet begge gangene) men blødde veldig i det første og der var alt normalt og en levende baby fram til uke 18. Men blødningene hadde ingenting med at fosteret døde å gjøre. ble smitta av 5 barne sykdom i barnehage.. Men uansett så må du ikke ta det de si helt seriøst, man kan ikke bare møll ut av sæ at du har mista uten å vite.

Håpa virkelig alt går fint for dæ og at det vare var en uskyldig blødning!

Klem fra Bodø!

Sniker fra vi som prøver og kjenner jeg blir irritert på dem! Det e jo ikke mulig å konkludere med at det e en SA uten UL. Galskap! Har vært gravid to ganger (mistet begge gangene) men blødde veldig i det første og der var alt normalt og en levende baby fram til uke 18. Men blødningene hadde ingenting med at fosteret døde å gjøre. ble smitta av 5 barne sykdom i barnehage.. Men uansett så må du ikke ta det de si helt seriøst, man kan ikke bare møll ut av sæ at du har mista uten å vite.

Håpa virkelig alt går fint for dæ og at det vare var en uskyldig blødning!

Klem fra Bodø!
Nei, det mener jeg også er ganske merkelig, vil tro denne legen ikke har barn selv.

Oi, det hørtes helt grusomt ut å miste spesiellt i uke 18 :(

Takk, er bare tre kvarter til vi forhåpentligvis vet noe :) klem

Krysser fingra for deg! Var akkurat i samme situasjon for ca1,5 år siden. Blødning i uke 10, ringte til legevakta, fikk beskjed om at det trolig var SA og at de ikke kunne gjøre noe fra eller til. Dagen etter fikk vi heldigvis komme inn på føden, det var julaften og vi fikk verdens beste julegave, et lite bankende hjerte. Håper, og tror du får samme gladbeskjed i dag.

Back
Topp