Da var dagen over:-)

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Vi tar kvelden snart her, både mann, barn og mor er trøtte:-)
Sov godt alle sammen :sleep002

Lucky! Jeg vil også ta kveld tidlig, men blir vel 22 tiden tidligst som vanlig tenker jeg. Sov godt!

Jeg kom akkurat hjem fra kino. GAH! Det var deilig å gjøre noe bare meg!
Jeg var sammen med mine tre herlige søstre, niesen min på 10 og mamma <3
Ikke det mest sosiale å sitte på rekke i en kinosal, men det var utrolig deilig og koselig likevel!
Gutta klarte seg flott hjemme! Hadde gjort klar en flaske til Lillebror med 160 ml melk tror jeg det var, og han hadde ikke tømt hele og ligger nå og sover. Spent på om han har tatt kvelden, hadde jeg vært sikker skulle jeg gjerne pumpet meg litt. S-P-R-E-N-G-T!

Ikke det mest sosiale å sitte på rekke i en kinosal, men det var utrolig deilig og koselig likevel!
Gutta klarte seg flott hjemme! Hadde gjort klar en flaske til Lillebror med 160 ml melk tror jeg det var, og han hadde ikke tømt hele og ligger nå og sover. Spent på om han har tatt kvelden, hadde jeg vært sikker skulle jeg gjerne pumpet meg litt. S-P-R-E-N-G-T!
hvilken film så dere? Pump i vei du. Om han våkner kan han vel bare få det du har pumpet?

Ja, måtte bare pumpe så nå har jeg satt meg til rette =)
Vi så Historien om Pi
Veldig fin film!!

Her kommer vi oss stort sett aldri i seng før tidligst 22.30, og etter det tar det som regel en times tid å få snuppa til å sove! :sleep002 Hun legger seg jo enda ikke før jeg gjør det, eller hun kan ta 1 times dupp i si ega seng men våkner alltid igjen og sovner ikke før jeg tar kveld.
Da jeg amma brukte jeg å pumpe litt når jeg var veldig sprengt for å lette på trykket, men sparte alltid på noe til neste amming ;)

Pumpet den ene siden så og si tom og litt på den andre. Våkner han med det første kan jeg se om det holder, ellers kan jeg ta ut av fryseren igjen det jeg pumpet - ordner seg alltids.
Men han sover veldig tungt i vuggen nå.
Hadde vi visst det skulle mannen gjerne stelt han først og lagt han for natten.
Men vi har jo ikke gjort dette før =)
Får se om han våkner snart, eller så tar jeg han med meg opp i sengen om en liten stund!

Fie er lagt seg :D i dag fikk hun en litn smakeprøve av et dessertglass med banan og fersken (tror jeg) va bare så vidt jeg fikk snike inn en litn skje, og det syns hun var kjepegodt, smatta å slikka med tunga i lufta etter mer :P smatta sikkert i 5 min etter at hun fikk smake :)

Jeg tenkte jeg skulle fryse ned dessert glasse siden hun blir aldri å spise alt på under 3 dager. så da tenkte jeg at jeg skulle fryse det ned i isbitfom, så jeg kan ta opp en av og til :)

Hva tror dere om det?

Det høres lurt ut!
Jeg lurer på å gjøre det samme med morsmelk for å ha terninger å putte i grøten etterhvert =)

Vi er bra oppfinnsom vi småbarnsmødre ;)

Alt som er enkelt, sier jeg bare :D

jeg venter enda litt med fruktmos o.l. Vil la magen hennes venne seg til en full porsjon velling først. Virker som om den har nok arbeid med det for hun har vært skikkelig urolig idag etter at hun fikk 50ml velling i morges o_O
Blir så å begynne med rotfrukter og grønnsaker før fruktmos. Har lært at det øker sjansen for at de skal like middagsmat, hvis de lærer med en gang at ikke alt trenger å smake søtt ;)

Frukt er søtt ja... Tror vi gav litt frukt helt først med T, men så fikk han mest grøt (noen ganger med litt smak av frukt oppi) og deretter kokte grønnsaker og etterhvert litt kjøtt.
Ååå som jeg gleder meg til å lage babymat!

Sove godt og drømme søtt alle 3:)

Frukt er søtt ja... Tror vi gav litt frukt helt først med T, men så fikk han mest grøt (noen ganger med litt smak av frukt oppi) og deretter kokte grønnsaker og etterhvert litt kjøtt.
Ååå som jeg gleder meg til å lage babymat!

Jeg gleder meg også :D
Har tenkt å koke grønnsaker å putte det i blenderen også litt med stavmikseren etterpå :D

Men skal man koke grønnsakene lenge da? helt til de er heeelt myke?

og kan man fryse det også i posjoner?

Jeg pleide å koke de passe møre, slik at de var greie å mose. Brukte stavmikser, eller bare gaffel om jeg skulle lage en bitteliten porsjon. I starten brukte jeg kun en eller to grønnsaker om gangen.
Jeg frøys i små bokser.
Man kan fryse det meste, men potet kan endre litt smak ved frysing..

Takk :D då vet jeg det :) Men det blir ikke enda jeg begynner med det, hun skal få lære seg å spise grøt først :)

Greit å ta litt om gangen =)
Tror vi holdt på med grøt i hvertfall 1,5 måned før vi begynte med noe annet =)

Det hørtes deilig ut! :) Så bra at det gikk så fint! Er ikke så rent lite misunnelig her jeg sitter. Håper å kunne få tatt en tur på Hobbiten med mannen min når svigermor kommer og skal være her ei uke :)

Fie er lagt seg :D i dag fikk hun en litn smakeprøve av et dessertglass med banan og fersken (tror jeg) va bare så vidt jeg fikk snike inn en litn skje, og det syns hun var kjepegodt, smatta å slikka med tunga i lufta etter mer :p smatta sikkert i 5 min etter at hun fikk smake :)

Jeg tenkte jeg skulle fryse ned dessert glasse siden hun blir aldri å spise alt på under 3 dager. så da tenkte jeg at jeg skulle fryse det ned i isbitfom, så jeg kan ta opp en av og til :)

Hva tror dere om det?

Så lurt:-)

Back
Topp