Da kommer jeg inn hit jeg og.

Noen steder finnes det private gynekologer med offentlig avtale.det slipper du unna med egenandel :) Jeg har tenkte til å få henvisning til en privat gyn av legen min.320 kr er jo overkommelig. :)
Det gjør nok ikke det her vi bor :/ men heldig som har den muligheten :) fikk time til privat gyn om litt under en mnd :)
 
Det gjør nok ikke det her vi bor :/ men heldig som har den muligheten :) fikk time til privat gyn om litt under en mnd :)
Heldig som har DEN muligheten i det minste :) Skulle ønske det var priv.gyn her og :p
 
Heldig som har DEN muligheten i det minste :) Skulle ønske det var priv.gyn her og :p
Hehe ja :) men det skal sies at vi må kjøre 1,5time for å komme dit :p men hva gjør man vel ikke for en liten spire <3
 
Mine blodprøver.. Ref.verdi i parantes.

Vit B12 = 360 (170-650)
Folat = 26,4 (>5,7)
TSH = 1.1 (0.2-4.0)
FSH = 4 (<12, syklusavhengig)
LH = 3 (<17, syklusavhengig)
Prolaktin = 172 (<700)
Østradiol = 0.09 (>0.10 syklusavhengig)
Progesteron = 6 (folikkelfase <3)
Testosteron = 1.3 (<3.0)
Vit D = 49 (50-150)

Prøvene ble tatt på CD3.
Fikk resept på divisun, men ellers fikk jeg beskjed om at alt var bra :)
 
Last edited:
Mine blodprøver.. Ref.verdi i parantes.

Vit B12 = 360 (170-650)
Folat = 26,4 (>5,7)
TSH = 1.1 (0.2-4.0)
FSH = 4 (<12, syklusavhengig)
LH = 3 (<17, syklusavhengig)
Prolaktin = 172 (<700)
Østradiol = 0.09 (>0.10 syklusavhengig)
Progesteron = 6 (folikkelfase <3)
Testosteron = 1.3 (<3.0)
Vit D = 49 (50-150)

Prøvene ble tatt på CD3.
Fikk resept på divisun, men ellers fikk jeg beskjed om at alt var bra :)

Alt ser OK ut. Litt høy progesteron på dag 3 (men dette er ikke noe problem) og østriadol akkurat på grensen :)

Hva er planen videre?
 
Alt ser OK ut. Litt høy progesteron på dag 3 (men dette er ikke noe problem) og østriadol akkurat på grensen :)

Hva er planen videre?

Egentlig er jeg litt skuffa. Altså.. flott at alt er fint - men det betyr også at jeg da ikke har noen grunn til at vi ikke blir gravid. Om det var en liten hormonfeil som kunne rettes med piller, så hadde det sannsynligvis blitt med de pillene.. Men nå må jeg få det gransket MER!

Planen fremover blir å starte på D-vit tablettene. Har hørt D-vitaminmangel kan gjøre det vanskelig å bli gravid og øke abortfaren, så.. Kjekt om litt vitaminer kunne fikset alt.
Men tviler... men sambo skal til legen den 13. i alle fall. Be om henvisning til sædprøve.
Også er det ellers bare å vente på gyn 19. August.
 
Egentlig er jeg litt skuffa. Altså.. flott at alt er fint - men det betyr også at jeg da ikke har noen grunn til at vi ikke blir gravid. Om det var en liten hormonfeil som kunne rettes med piller, så hadde det sannsynligvis blitt med de pillene.. Men nå må jeg få det gransket MER!

Planen fremover blir å starte på D-vit tablettene. Har hørt D-vitaminmangel kan gjøre det vanskelig å bli gravid og øke abortfaren, så.. Kjekt om litt vitaminer kunne fikset alt.
Men tviler... men sambo skal til legen den 13. i alle fall. Be om henvisning til sædprøve.
Også er det ellers bare å vente på gyn 19. August.

Greit å få sjekket ut samboer ja.

Hm. Har du tatt blodprøve dag 21? Den er jo også nødvendig for å få en klart bilde over verdiene dine ;)
 
Greit å få sjekket ut samboer ja.

Hm. Har du tatt blodprøve dag 21? Den er jo også nødvendig for å få en klart bilde over verdiene dine ;)

Må bli dag 27 her da. Dag 21 er 1 dpo her :p Men nei. Ikke kommet så langt enda da, men.. Var vel egentlig ikke planen :p Maste meg til disse samme dag som jeg var der, så satset ikke på å mase på progesteronprøven i samme omgang.
 
Må bli dag 27 her da. Dag 21 er 1 dpo her :p Men nei. Ikke kommet så langt enda da, men.. Var vel egentlig ikke planen :p Maste meg til disse samme dag som jeg var der, så satset ikke på å mase på progesteronprøven i samme omgang.

Er forøvrig flere prøver enn progesteron du bør ta 5-7 dpo ;)
 
Back
Topp