da hare jeg sagt til samboer

• Trådstarter Trådstarter *Nikki*
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: Cinii

ORIGINAL: Snoopy79

Her er det STOPP!
Alle gode ting er tre. Så da er 3kløveret mitt komplett[:)]

1.fødsel- liggende på siden i fødesengen- helt grei, men lang fødsel.
2.fødsel- sto hengende over sengen- hærlig!!
3.fødsel- sto med preikestolen- absolutt best, hun "sklei bare nedover til jm"...[8D]

Ikke at jeg kan garantere for at det er fakta,men har hørt at ordet "jordmor" faktisk har sin opprinnelse fra en afrikansk stamme som alle fødte barna sine stående. Ved tegn til fødsel var det fedrenes oppgave å grave en åpning i bakken hvor stammens medisinkvinne skulle stå å ta imot idet barnet ble født,mens moren (den fødende kvinnen) sto/satt på huk over. Derav ordet jordmor..."sklei bare nedover til jm "[;)]

det virker GENIALT! mye smartere å ha jm nede i et hull i bakken, enn slik de står nå. stoler ikke på at de får tak i barnet jeg. menneskelig å gjøre feil,men en dyrbar feil da[&:]
tenker siden de ikke fikk tak i bell og hun føyk rett i føde senga liksom.. bra jeg lå

ORIGINAL: Snoopy79

Her er det STOPP!
Alle gode ting er tre. Så da er 3kløveret mitt komplett[:)]

1.fødsel- liggende på siden i fødesengen- helt grei, men lang fødsel.
2.fødsel- sto hengende over sengen- hærlig!!
3.fødsel- sto med preikestolen- absolutt best, hun "sklei bare nedover til jm"...[8D]

3 virker fint=)
overgang fra 2 til 3?
du merket stor forskjel når du sto ja.. da har man jo ikke noe som stopper. ligger man på rygg å presser ungen ut er jo det noe annet enn å stå... da er det jo bare en vei de kg inni der kan komme ut,hehe!

Back
Topp