Da blir det...*lang*oppdatert

majea

Glad i forumet
briller på Ferdinand[:D] Var hos øyelegen igår og han er overlangsynt, +2,75 på det ene øyet og 3,5 på det andre....[&:] + at han har skjeve hornhinner og han skjeler...Skjelingen er nok en nerve som har blitt lammet og derfor får han ikke øyet lenger ut enn til midten og dette gjør også at øyet "lettere glir" inn mot midten....Mulig dette kommer etter den tøffe fødselen med vakum osv, men det er det ingen bevis for desverre...Vi får dekt alt med briller siden han har skjeve hornhinner og at han skjeler....Vi dryppet øynene hans med noe som svei bra mye, men han skrek bare med en gang og så gikk det over! Han var superflink!!!!!! Er SÅ stolt av han! Men stakkars gutten min så bare tåkete i hele går etterpå...
Vi må også fortsette med lappen på øyet[:'(] Men men...Han klarer det så utrolig fint også!
Vi kan evt operere han senere for å få bort skjelingen, hvis vi ikke gjør det vil han alltid skjele...Men det gjør vi uansett ikke på mange år!!!

Dette ble langt men takk for at du orket å lese[;)]

Da har vi vært å prøvd briller og det var IKKE populært!!!!!!!! Masse å velge mellom, så må bare så med meg samboer i romjula kanskje...Vil ikke velge ut alene......Det blir virkelig en utfordring, men vi skal klare det!
Jeg spurte optikeren om synet hans og han sa at stakkars gutten, han ser ikke akkurat veldig bra nei...[:(] Han ser nesten ikke ting som er veldig nært (det forklarer jo hvorfor han "fomler" når han skal ta en leke) og han ser ikke på avstand....Det har vi jo skjønt...

Det går nok veldig bra skal du se[:D]
Ferdinand får nok noen veldig fine briller[:)]

Håper det er mange å velge mellom[:D] Det største problemet er at broren kanskje river de av, Ferdinand er så tålmodig så han skal nok greie å ha de på[;)] Men øyelegen anbefalte å finne en tålmodig optiker som godtok at vi kom tilbake en gang i uka for å rette opp skjeve og kanskje knuste briller

så godt de har finni ut av det!! (er nok ikke så lett på så små)
lykke til[:)]

Det er bra han er tålmodig! Her hadde nok ikke briller sittet på lenge, iallefall ikke i den alderen de er i nå [;)]
Men er sikkert greit å finne en bra optiker, så dere kan komme tilbake med evt. knuste briller! Lykke til! [:)]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Det går nok veldig bra skal du se[:D]
Ferdinand får nok noen veldig fine briller[:)]

ORIGINAL: Trine82

han blir sikkert like nydelig med briller [:)]

Synes det er sjarmerende jeg [;)]

Det blir så søtt så. Bra de fant ut av det da. Tuva hadde på seg solbriller i syden, og det var mer moro å ta de av å leke med de enn å ha de på, så tror du må ha litt tålmodighet, hehe...[:)] Masse stilige briller å velge mellom da...[:)]

Hm [:o]  Synd at det ikke går bort av seg selv,
men heldigvis klarer de alt no for tia. Tror også at han blir fin med briller og etter operasjon blir han helt bra [:)]

Så bra at dere har funnet ut av det!
Blir nok noen fine briller tilslutt så lille Ferdinand får sett ordentlig [:)]

ORIGINAL: Smiley80

Så bra at dere har funnet ut av det!
Blir nok noen fine briller tilslutt så lille Ferdinand får sett ordentlig [:)]
Sign.[:)]Syns det er veldig sjarmerenes å søtt med briller på barn jeg!![:)]

ORIGINAL: maiblomst

ORIGINAL: Trine82

han blir sikkert like nydelig med briller [:)]

Synes det er sjarmerende jeg [;)]

Sign!!

Stakkar liten! Men nå får han jo hjelp for det, og da vil alt bli
bedre fremover [;)]

Ferdinand er jo en SUPERnydelig gutt, med eller uten briller [:D]
Lykke til fremover! Dere er gode foreldre [:)]

(må også si at jeg synes det er sjarmerende med barn med briller
og høreapparater! Mitt fagfelt vet dere [:D] De er ekstra spesielle barn!
Unike, små, herlige barn!)

Han blir nok kjempe fin med briller. Må nok ha litt tålmodighet ja, men han venner seg nok til det etterhvert. Masse lykke til[:)]

Det blir nok bra når han får briller ,endelig kan han få utforsket verden rundt seg skikkelig ! Jeg er sikker på at han blir kjempesøt med briller men det kan ikke være lett for en baby å bruke briller !

Back
Topp