Da ble det plutselig vogn på oss. Hvilken vogn skal dere ha?

Jeg fikk den aller siste :( den lages ikke mer. Så emmaljunga vil «bli kvitt dem» for å heller fronte den nye serien de har (nx eller hva den nå heter)

Så uansett hvilken butikker som har flere igjen av city cross vil den være billig hør med små babybutikker der du bor. Ellers er jeg sikker på de store er utsolgt fordi alle vil gjøre et kupp
Takk for tips!! [emoji8][emoji16]
 
Den var fin [emoji846]

Jeg har kjøpt Stokke trailz [emoji7] bag i black Melange, og sportsdel i lilla faktisk [emoji14] (kjøpte brukt og det var et godt kupp så da fikk det bare være at den var lilla).

Hva betalte du for trailz brukt? :happy:
Har så lyst å kjøpe brukt, men syns ikke det er mye å spare på å kjøpe ny:sorry:
 
Jeg har emmaljunga Edge duo fra førstemann. Kjempe fornøyd med vogna, men ikke at jeg valgte faste hjul. Vurderer å kjøpe nytt understell [emoji4]
 
Vi kjøpte petit cherie classic. Den er veldig fin med stor bag. I tillegg er sportsdelen i samme høyde så poden får sitte høyt i den også :)
 
Etter mye leting etter vogn som passer MINI bil og med 2barneseter i bilen,blir det nok Mutsy Evo..og hvis liggedelen ikke får plass så må vi bruke en «bag» til sovedel i sittedelen som kan legges ned!litt vanskelig med liten bil!:p
 
Hva betalte du for trailz brukt? :happy:
Har så lyst å kjøpe brukt, men syns ikke det er mye å spare på å kjøpe ny:sorry:

Jeg kjøpte følgende:
-understell 2016 mod
-bag, ubrukt, 2016 mod
-sittedel, lite brukt, 2016 mod

Pris nytt: 12.000, fikk også dette i tillegg:

-innlegg til sittedel
-regntrekk
-myggnetting
-koppholder
-adapter til bilstol
-solskjerm
-utvidet garanti som varer til 2019

Ny pris på alt 15-16.000 kanskje? jeg betalte 6000 så jeg syns der var mye å spare [emoji3]
 
Jeg kjøpte følgende:
-understell 2016 mod
-bag, ubrukt, 2016 mod
-sittedel, lite brukt, 2016 mod

Pris nytt: 12.000, fikk også dette i tillegg:

-innlegg til sittedel
-regntrekk
-myggnetting
-koppholder
-adapter til bilstol
-solskjerm
-utvidet garanti som varer til 2019

Ny pris på alt 15-16.000 kanskje? jeg betalte 6000 så jeg syns der var mye å spare
emoji3.png

Åj! Ja da sparte du mye! :) kjempebra når det er sånn :happy::happy:
 
Var så heldig å fikk en Stokke trailz komplett pakke til rundt 7000 i stedet for 12000 på grunn av en feil hos butikken + DnB mastercard-rabatt, så sier meg veldig fornøyd med den! [emoji1]
 
Vi fikk kjøpt en Stokke Trailz brukt (til kun 1 barn) for 6000 av en bekjent [emoji1373] Så den står klar i gangen allerede [emoji85][emoji23]
 
Jeg kjøpte følgende:
-understell 2016 mod
-bag, ubrukt, 2016 mod
-sittedel, lite brukt, 2016 mod

Pris nytt: 12.000, fikk også dette i tillegg:

Ny pris på alt 15-16.000 kanskje? jeg betalte 6000 så jeg syns der var mye å spare [emoji3]

Bra deal! Kan jeg spørre deg om du/dere hadde en diskusjon på det med å kjøpe nytt/brukt ift. sikkerhet og andre faktorer?

Jeg og sambo kjøpte vogn nå på lørdag, det ble Babyjogger City Premier siden den kan ha sportsdel mot oss. Sportsvogna var på salg, men bagen var ikke det. Kjøpte begge. Nå har sambo begynt å snakke om at vi kan låne bagdelen av en kollega av ham, evt kjøpe brukt.

Rasjonelt så er jeg jo enig, pga følgende argumenter
1) miljøhensyn å kjøpe brukt
2) bagen brukes jo ikke så lenge, dermed ikke mye slitasje/behov for garanti
3) bagdelen vi kjøpte var ikke på salg

Men jeg har jo ikke *lyst* på en brukt bag. Hvordan er det med bager, skjer det ofte at ungen tisser/bæsjer ut bagdelen? Har noen noe argument for eller imot brukt bagdel? Tenker jeg feil?
 
Blir en Emmaljunga City Cross her også, brukt, men så godt som strøken likevel, og ekstrastæsj inkludert. Klarer bare ikke å forsvare det å bruke ti tusen ekstra for å få en helt ny i hodet mitt, selv om vi strengt tatt har mulighet til det, spesielt ettersom jeg regner med å bære baby en del også (om hun trives med det). Er også utrolig fornøyd med å få en skikkelig kul og ordentlig grønn vogn - det er ikke for alle, men jeg hadde et lite ønske om å finne noe ikke-helt-nøytralt om mulig. :D
 
Bra deal! Kan jeg spørre deg om du/dere hadde en diskusjon på det med å kjøpe nytt/brukt ift. sikkerhet og andre faktorer?

Jeg og sambo kjøpte vogn nå på lørdag, det ble Babyjogger City Premier siden den kan ha sportsdel mot oss. Sportsvogna var på salg, men bagen var ikke det. Kjøpte begge. Nå har sambo begynt å snakke om at vi kan låne bagdelen av en kollega av ham, evt kjøpe brukt.

Rasjonelt så er jeg jo enig, pga følgende argumenter
1) miljøhensyn å kjøpe brukt
2) bagen brukes jo ikke så lenge, dermed ikke mye slitasje/behov for garanti
3) bagdelen vi kjøpte var ikke på salg

Men jeg har jo ikke *lyst* på en brukt bag. Hvordan er det med bager, skjer det ofte at ungen tisser/bæsjer ut bagdelen? Har noen noe argument for eller imot brukt bagdel? Tenker jeg feil?

Som du sikkert så så var bagen ubrukt, det var et absolutt pluss for meg. Men ellers så tenker jeg egentlig som deg; bagen blir jo ikke mye brunt og vil tro de fleste har pose/ tisselaken og laken, el i..?
Når det kommer til sikkerhet så kan jeg ikke skjønne at en vogn brukt noen få mnd skal ha noe nedsatt sikkerhet? Stokke er et dyrt og skikkelig merke, hadde kanskje stusset litt mer hadde det vært et «jalla-merke».
Vi har råd til å kjøpe ny vogn, men ville gjerne bruke pengene på noe annet [emoji846]

Bilstoler derimot, kjøper jeg IKKE brukt da det kan handle om liv eller død om feks bilstolen har falt i bakken/ vært ute for et kræsj el.
 
Skal bruke Emmaljunga mondial duo som hovedvogn. Kjøpt Babyjogger City mini gt double idag så storesøster kan være med på lengre turer.. :) slipper vi å bruke bil [emoji16]
 
Er det noen som har erfaring med Britax Go Big? Vi var såvidt innom en butikk og snek litt i helgen, og synes denne virket veldig bra. Men det er skumhjul, og ikke lufthjul. I følge selgeren var det veldig mye innebygget demping i chassiset, og kombinert med skumet i hjulene skulle det gi like god demping som om det hadde vært lufthjul.

Vi trillet også litt på et par Emmaljungaer, men de var jo grisetunge å trille? Det var i tillegg et annet par med en unge som så ut som han var godt under ett, og de hadde kjøpt en Emmaljunga Duo som de nå måtte bytte ut, for ungen hylskreik i sittedelen og syntes tydeligvis den var for lav. Så da ble vi jo litt skeptisk til den vognen :p
 
Vi har en Simo vogn fra Storebror, kjøpt i 2015, og nå kjøpte vi en ny vogn på tilbud. Hadde lyst på en vogn som ikke tok så mye plass i bilen. Synes Simoen tar for mye plass, også som sportsdel, når vi skal steder hvor vi faktisk trenger litt bagasjeplass.
Men jeg elsker bagdelen til Simoen, Storebror har sover så godt i den.

Denne gangen falt vi begge for Baby Jogger City Elite. Den var på tilbud både hos barnashus og hos babybanden :D
 
Bruker den sistemann brukte. Tror den heter Brio smile. Har en annen også som passer på flyruter til han blir større. Den siste har blitt brukt mest.
 
Back
Topp