D-vitamin dråper/tran

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Godgutten vår tok tran fem til 7 måneder, men plutselig vil han uansett hva vi gjør ikke ha tran idet hele tatt. Begynte derfor med D-vitamin dråper som blandes i favoritt smoothien! Men hva med de viktige fettstoffene som trengs for blant annet hjernens utvikling som finnes i tran?
Kan man prøve å gi litt tran i tillegg til D-vitamin?

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Jeg fikk beskjed om jeg ga d vitamin trengte jeg ikke gi tran, min har nektet tran fra 4 mnd alder, han er No 7 mnd.
Jeg gir 5 dråper på en skje vær morgen, har aldri hatt problemer med og gi.

Bamsemums2019&2021

Forumet er livet
Junibarna 2019
Vårspirene 2021
Jeg sluttet. Dekker behovet via kosten. Men for å svare på spørsmålet ditt så skal du ikke gi dobbelt opp :) Gi han fet fisk. Da får han i seg omega 3.

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Husker ikke helt eksakt hvorfor det ikke er greit med for mye, men husker at det er enten eller og ikke begge deler pga vitamin d.:)
Sniker bare for å svare på dette. D-vitamin er fettløselig og lagres derfor i kroppen om det ikke kan brukes, høye nivåer av vitamin D kan gjøre at kroppen tar opp for mye kalsium og man kan da få åreforkalkning og en haug med andre plager

F

Førstegangsfødende33

Guest
Sniker bare for å svare på dette. D-vitamin er fettløselig og lagres derfor i kroppen om det ikke kan brukes, høye nivåer av vitamin D kan gjøre at kroppen tar opp for mye kalsium og man kan da få åreforkalkning og en haug med andre plager

Så fint at noen kunne svare hvorfor :happy:

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Lenge siden jeg har vært inne og lest deres kommentarer! Takker alle kommentarer angående D-vitamin!
Jeg syns det går supert med dråper og han tar det hver dag! Sammen med litt smoothie

Topp