D-vitamin dråper/tran

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Godgutten vår tok tran fem til 7 måneder, men plutselig vil han uansett hva vi gjør ikke ha tran idet hele tatt. Begynte derfor med D-vitamin dråper som blandes i favoritt smoothien! Men hva med de viktige fettstoffene som trengs for blant annet hjernens utvikling som finnes i tran?
Kan man prøve å gi litt tran i tillegg til D-vitamin?
 
Jeg fikk beskjed om jeg ga d vitamin trengte jeg ikke gi tran, min har nektet tran fra 4 mnd alder, han er No 7 mnd.
Jeg gir 5 dråper på en skje vær morgen, har aldri hatt problemer med og gi.
 
Jeg sluttet. Dekker behovet via kosten. Men for å svare på spørsmålet ditt så skal du ikke gi dobbelt opp :) Gi han fet fisk. Da får han i seg omega 3.
 
Husker ikke helt eksakt hvorfor det ikke er greit med for mye, men husker at det er enten eller og ikke begge deler pga vitamin d.:)
Sniker bare for å svare på dette. D-vitamin er fettløselig og lagres derfor i kroppen om det ikke kan brukes, høye nivåer av vitamin D kan gjøre at kroppen tar opp for mye kalsium og man kan da få åreforkalkning og en haug med andre plager
 
Sniker bare for å svare på dette. D-vitamin er fettløselig og lagres derfor i kroppen om det ikke kan brukes, høye nivåer av vitamin D kan gjøre at kroppen tar opp for mye kalsium og man kan da få åreforkalkning og en haug med andre plager

Så fint at noen kunne svare hvorfor :happy:
 
Lenge siden jeg har vært inne og lest deres kommentarer! Takker alle kommentarer angående D-vitamin!
Jeg syns det går supert med dråper og han tar det hver dag! Sammen med litt smoothie
 
Back
Topp