skytte76
Gift med forumet
Her er jeg igjen da etter 39 timer med rier og et helvete på sykehuset fra ende til annen[:'(] Satt med rier fra kl 9.00 30/12 og dro inn på sykehuset kl13.30. Fikk konstatert en cm åpning og fikk ikke dra hjem[:)] Vi fikk tildelt en fødestue og alt så ut til å gå fremover[:)] Ble mye trasking frem og tilbake og vi ventet i spenning. Tok et bad og fikk middag servert oppi der av en flott jordmor[:D] Siden jeg hadde stress- rier fikk jeg akupunktur som skulle roe ned bekkenet litt, men det hadde stikk motsatt effekt[&:] Alt ble vondere og hyppigere. Vaktskifte kom kl 22.15 og vi fikk ei ny og grei jordmor[:)] Ble sjekket på nytt rundt 1- tiden og det hadde blitt ca 3 cm åpning. Jippi, det skjedde noe[:D] Etter det skjedde det ikke noe mer og jeg fikk en tablett å sove på rundt 05- tiden. Ganske sliten nå, men fikk ikke sove noe særlig mer enn ca halvannen time tilsammen[&o] Har ligget med CTG så mange ganger at jeg ikke har telling, men riene har ligget så å si på topp hele tiden. Nytt vaktskifte igjen kl 10.15 og samme jordmor vi hadde når vi kom tok over igjen. Flott dame[:D] Siden jeg ikke hadde noe mere åpning, skulle jeg ta en tablett for å toppe riene istedet. Jeg reagerte kraftig på tabletten med kramper, hetetokter, kaldsvette og skjelvinger[&:] Ble rimelig redd må jeg si[:o] Dette hadde også motsatt effekt og riene ble sterkere enn før. Hjelpe og trøste[:(] Synes litt synd på mannen min oppi det hele også som ikke kunne gjøre noen ting. Ble ikke så mye mere søvn på han heller stakkars[8|] Nytt vaktskifte igjen ca 15.30 og nok en ny jordmor[&o] Ny sjekk og CTG fulgte jo med og må bare innrømme at jeg er rimelig sår og øm nedentil nå[:(] Etter at riene hadde begynt å bli enda kraftigere, men ikke mere åpning, bestemte de seg for å ta vannet ca 23.00. Hadde jo tross alt holdt på noen timer nå[:'(] Denne beskjeden kom klart og tydelig inn ved 18- tiden og jeg gledet meg som en unge[:D]Klokka ble 21.30 og jordmor kommer inn for å si at hun har snakket med overlegen på huset ang å ta vannet. De hadde da bestemt seg for å gi meg både tabletten jeg ikke tålte, morfin og en sovetablett for at jeg skulle få slappe av og sove[:(] Må si jeg begynte å gråte da[:(] Jeg visste ikke mine arme råd og ville bare dra. De ville ikke at jeg skulle det, men her sitter jeg hjemme igjen med rier og venter på bedre tider. Faktisk veldig godt å være hjemme igjen i trygge omgivelser. Tenkte bare jeg skulle dele historien min og lette en bør fra mine skuldre samtidig. Godt nyttår alle sammen[:)] Glemte å nevne det i forbifarta, men er litt sliten så ha meg unnskyldt. Siste sjekken viste faktisk 4 cm åpning og enda mykere livmorhals så det er jo tegn på at det skjer noe. Skal ihvertfall ikke gå sånn i mange dager til[&o]