Dødsliten og frustrert

skytte76

Gift med forumet
Her er jeg igjen da etter 39 timer med rier og et helvete på sykehuset fra ende til annen[:'(] Satt med rier fra kl 9.00 30/12 og dro inn på sykehuset kl13.30. Fikk konstatert en cm åpning og fikk ikke dra hjem[:)] Vi fikk tildelt en fødestue og alt så ut til å gå fremover[:)] Ble mye trasking frem og tilbake og vi ventet i spenning. Tok et bad og fikk middag servert oppi der av en flott jordmor[:D] Siden jeg hadde stress- rier fikk jeg akupunktur som skulle roe ned bekkenet litt, men det hadde stikk motsatt effekt[&:] Alt ble vondere og hyppigere. Vaktskifte kom kl 22.15 og vi fikk ei ny og grei jordmor[:)] Ble sjekket på nytt rundt 1- tiden og det hadde blitt ca 3 cm åpning. Jippi, det skjedde noe[:D] Etter det skjedde det ikke noe mer og jeg fikk en tablett å sove på rundt 05- tiden. Ganske sliten nå, men fikk ikke sove noe særlig mer enn ca halvannen time tilsammen[&o] Har ligget med CTG så mange ganger at jeg ikke har telling, men riene har ligget så å si på topp hele tiden. Nytt vaktskifte igjen kl 10.15 og samme jordmor vi hadde når vi kom tok over igjen. Flott dame[:D] Siden jeg ikke hadde noe mere åpning, skulle jeg ta en tablett for å toppe riene istedet. Jeg reagerte kraftig på tabletten med kramper, hetetokter, kaldsvette og skjelvinger[&:] Ble rimelig redd må jeg si[:o] Dette hadde også motsatt effekt og riene ble sterkere enn før. Hjelpe og trøste[:(] Synes litt synd på mannen min oppi det hele også som ikke kunne gjøre noen ting. Ble ikke så mye mere søvn på han heller stakkars[8|] Nytt vaktskifte igjen ca 15.30 og nok en ny jordmor[&o] Ny sjekk og CTG fulgte jo med og må bare innrømme at jeg er rimelig sår og øm nedentil nå[:(] Etter at riene hadde begynt å bli enda kraftigere, men ikke mere åpning, bestemte de seg for å ta vannet ca 23.00. Hadde jo tross alt holdt på noen timer nå[:'(] Denne beskjeden kom klart og tydelig inn ved 18- tiden og jeg gledet meg som en unge[:D]Klokka ble 21.30 og jordmor kommer inn for å si at hun har snakket med overlegen på huset ang å ta vannet. De hadde da bestemt seg for å gi meg både tabletten jeg ikke tålte, morfin og en sovetablett for at jeg skulle få slappe av og sove[:(] Må si jeg begynte å gråte da[:(] Jeg visste ikke mine arme råd og ville bare dra. De ville ikke at jeg skulle det, men her sitter jeg hjemme igjen med rier og venter på bedre tider. Faktisk veldig godt å være hjemme igjen i trygge omgivelser. Tenkte bare jeg skulle dele historien min og lette en bør fra mine skuldre samtidig. Godt nyttår alle sammen[:)] Glemte å nevne det i forbifarta, men er litt sliten så ha meg unnskyldt. Siste sjekken viste faktisk 4 cm åpning og enda mykere livmorhals så det er jo tegn på at det skjer noe. Skal ihvertfall ikke gå sånn i mange dager til[&o]

Håper det går fort fremover for deg nå da. Er ikke noe greit når ting ikke går helt som det skal. Du må hvertfall ha masse lykketil...

Takk for det[:D] Måtte bare lette trykket litt og fant ut at dette var en god måte å gjøre det på[;)] Kjempegodt nyttår til deg[:D]

Åååå.. Føler veldig med deg... Kjempe klem til deg... Får tårer i øynene. Er nesten imponert over at du orker å skrive..Ta vare på deg selv... Det er snart over og alt kommer til å bli helt utrolig flott!!!! Det lover jeg deg!!!!

Takk for omtanken. Veldig hyggelig at noen faktisk leser så lange historier her inne[;)] Alt går nok bra til slutt, men det er så vanvittig slitsomt[:(] Har jo ytross alt to andre barn også som trenger meg. Har heldigvis god støtte i både min og min mann sin familie[:)] Alle stiller opp uansett tid på døgnet[:)] Bare gleder meg til alt er over. Å skrive alt jeg har gjennomgått de siste døgnene er faktisk god terapi. Måtte bare ha noe å gjøre når jeg kom hjem for å få tankene unna sykehus for en stund[:)]

Du har min omtanke!! De lover jeg... Har vært der selv og vet hvor vanskelig det kan være. Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til... skulle gjerne gjordt alt for å avløse deg,men i dette tilfelle er du eventyr helten!!! Tankene mine er hos deg i kveld.... Gråter for deg.

Masse varme tanker til deg fra meg! håper ting skjer fort fremover for deg nå da, så du slipper mer kav! [;)]

Jeg synes så synde på deg som må gå og gå.
De burde gjort noe for lenge siden så du ikke blir så sliten at når ungen er på vei ut så ender du opp med ikke mer krefter.
masse masse lykke til.

Stor trøste klem til deg fra meg

Føler m dæ! Høres utrolig slitsomt ut og det er d sikkert og. Må fortelle en lignende historie når æ siste gangen va på føden. Der hadde enn annen mor vært bort i d samme som du... Hadde pendlet mellom hjem og føden mange dager... Va rimelig sliten og irritert at alt gikk så tregt, du skjønner sikkert... Men plutselig en dag, kommer ho stormandes inn i rommet våres, ta tak i sengekanten og holde fast m hvite nevan og si:" Nu har æ endelig 8 cm åpning!" Ho sjelver, men smiler og ser faktisk glad ut... "har ikke du det ond?", spurte romveninna. "Ja, æ har det helvetes ond,"sa ho "men nu skal d virkelig skje, nu sakl den ungen ut.HURRAA!!!" og da gikk ho med mannen ut til fødestua og fikk en nydelid gutt.
Da tenkte æ at WOW! Det der må være d tøffeste mann e bort i, Så holder æ hatten høyt for dæ Skytte76. Du er nok enn av de tøffeste damene her i mamma verden. Masse lykke til!!![:)]

Takk for et kjempeoppmmuntrende svar[:D] Sitter nå fremdelse hjemme og har bestemt meg for å bli her til det nesten er for seint[;)] Hun ene jordmora sa at hvis det skjedde noe hjemme, kunne vi bare dra ut ungen, tørke den litt i fjeset og klappe den forsiktig på ryggen og vente til de kom[:D] Høres nesten litt fristende ut etter de siste døgnene[:)] De verste riene har faktisk roet seg, men har sinnssykt vondt i hele magen[:'(] og underlivet. Riene kommer innimellom, men uten mål og mening så vi får se når den kommer[:)] Kjennes ut som om jeg har en diger fotball inni der. Jeg skal ihvertfall være tålmodig og ikke ringe føden så fort neste gang[:)] Kan ihvertfall si at hormonene er satt i sving og tårene kommer av nesten ingenting[:(] Har blitt litt mye tror jeg, men ut må det på et eller annet vis[:)]

Det høres ut som om du har hatt (å har, forsåvidt) en stri tørn... Føler med deg. Håper for din del at det ikke er så veldig lenge igjen til du sitter med et lite gull i fanget...

Godt nytt år til deg, og lykke til videre..

Lykke til videre! Håper for din del at veien videre blir kort! Tenker på deg!

Håper at du får ut babyen din snart og at ting blir lettere. Er imponert over din utholdenhet altså. Sender masse varme tanker til deg.
Klem

Ikke lenge igjen nå.. hold ut![:D]

Dritt lege! Føler skikkelig med deg.. Skikkelig skrekkhistorie det der, samboern sitter også her å det der vil vi ikke oppleve! Både du og mannen din er tøff! *klemmer*

Vil bare takke alle som har lest og svart på innlegget. Det skal tydeligvis ikke være like lett for alle, men det går nok bra til slutt[:)] Bare gleder meg til alt er overstått. Merker at hormonene er litt mer i sving enn vanlig etter den opplevelsen, for tårene kommer med en gang jeg leser innleggene deres[:(] Tusen takk for all omtanke fra dere alle[:D] Det hjelper virkelig å ha noen i ryggen som har litt medfølelse, så dere er gode å ha. Angrer ikke på at jeg meldte meg inn her[;)]

Tenker på deg. Ikke lett dette, men det er snart over. Ver sterk, du klarerdette fint[;)]

Back
Topp