Dårlig nyhet på tul

Så god du er som tenker på andre oppi dette. :Heartred Håper du har det sånn tålig greit etter forholdene :Heartpink
Man må jo bare finne glede der man kan i slike tider! På en måte så var det godt å få et endelig svar slik at jeg slapp å gå rundt å håpe. Kjenner det ganske sterkt innimellom, men har heldigvis mye som skjer rundt meg slik at jeg ikke får tid til å tenke så mye. Veldig redd for at det kommer til å slå meg ganske hardt når jeg står midt oppi det da, men den tid den sorg!
 
Ja, tydeligvis innenfor normalen, men det var kjedelig. Jeg visste ikke hvor lang tid jeg kunne regne med og man går ganske lei av blod.
Håper jeg slipper lettere unna! Hvor lang tid tok det før du fikk eggløsning igjen?
 
Håper jeg slipper lettere unna! Hvor lang tid tok det før du fikk eggløsning igjen?
Det gikk ganske kjapt, jeg synes å huske at min 6.uke med blødninger var menstruasjon, slik jeg tolket det. Syklusen min ble litt annerledes etter det. En på 25 dager og en på 27. Så ble jeg gravid igjen. Vil anbefale deg å høre med legen om jern, jeg blødde mye. Tenkte ikke så mye over det, men var hele tiden utslitt. Det hjalp med en gang å ta jern og syklusen etter ble jeg gravid. Jeg tenkte ikke på det før svigersøsteren min sa ifra om jern. Det gir mening siden jeg hadde mistet så mye blod, men tenkte ikke over det fordi jeg var så lei meg.
 
Det gikk ganske kjapt, jeg synes å huske at min 6.uke med blødninger var menstruasjon, slik jeg tolket det. Syklusen min ble litt annerledes etter det. En på 25 dager og en på 27. Så ble jeg gravid igjen. Vil anbefale deg å høre med legen om jern, jeg blødde mye. Tenkte ikke så mye over det, men var hele tiden utslitt. Det hjalp med en gang å ta jern og syklusen etter ble jeg gravid. Jeg tenkte ikke på det før svigersøsteren min sa ifra om jern. Det gir mening siden jeg hadde mistet så mye blod, men tenkte ikke over det fordi jeg var så lei meg.
Takk for tips! Jeg har allerede jernmangel og tar piller for det, så tenker at jeg bare får være flink til å huske. Skal ta 125mg fordelt på to gjennom dagen, glemmer dem alltid så får huske bedre på det nå! Tror ikke magen min tåler så mye mer enn det. Har vært på sykehuset i dag og fått den første pilla, så i morgen skal jeg ta cytotecen. Gruer meg så sinnsykt!
Fikk resept på kvalmestillende og voltaren. Fikk beskjed om å ta voltaren og paracet. De sa ikke så mye, men fikk et skriv. Hun sa bare at om jeg blødde over det som sto på skriver eller fikk feber over 38 så skulle jeg ta kontakt. Det sto også at om jeg ikke var ferdig å blø innen 4 uker så skulle jeg ta kontakt. Normal blødning var 2-3 uker. Det jeg lurer litt på er hvor lenge et man så utslått av smerter eller låst til toalettet at man ikke klarer å gå ut av huset? Så sto det noe om at restene burde være ute innen 2 uker, men hvordan vet man at alt er ute? :yuck: Kan ikke telle klumpene liksom.

En ting hun også sa var at de anbefalte å vente en syklus før man prøvde igjen, mens jordmor sa at man kunne prøve igjen med en gang og som oftest var ekstra fruktbar da. Jeg spurte legen hvorfor de ga forskjellige beskjeder, men hun visste ikke hvorfor de anbefalte å vente og at det ikke var farlig å prøve med en gang heller. Det kommer selvfølgelig ann på om jeg fortsatt blør da.
 
Takk for tips! Jeg har allerede jernmangel og tar piller for det, så tenker at jeg bare får være flink til å huske. Skal ta 125mg fordelt på to gjennom dagen, glemmer dem alltid så får huske bedre på det nå! Tror ikke magen min tåler så mye mer enn det. Har vært på sykehuset i dag og fått den første pilla, så i morgen skal jeg ta cytotecen. Gruer meg så sinnsykt!
Fikk resept på kvalmestillende og voltaren. Fikk beskjed om å ta voltaren og paracet. De sa ikke så mye, men fikk et skriv. Hun sa bare at om jeg blødde over det som sto på skriver eller fikk feber over 38 så skulle jeg ta kontakt. Det sto også at om jeg ikke var ferdig å blø innen 4 uker så skulle jeg ta kontakt. Normal blødning var 2-3 uker. Det jeg lurer litt på er hvor lenge et man så utslått av smerter eller låst til toalettet at man ikke klarer å gå ut av huset? Så sto det noe om at restene burde være ute innen 2 uker, men hvordan vet man at alt er ute? :yuck: Kan ikke telle klumpene liksom.

En ting hun også sa var at de anbefalte å vente en syklus før man prøvde igjen, mens jordmor sa at man kunne prøve igjen med en gang og som oftest var ekstra fruktbar da. Jeg spurte legen hvorfor de ga forskjellige beskjeder, men hun visste ikke hvorfor de anbefalte å vente og at det ikke var farlig å prøve med en gang heller. Det kommer selvfølgelig ann på om jeg fortsatt blør da.

Det varierer nok veldig mye akkurat hvor mye man blør og hvor lenge. Under min bort blødde jeg totalt 3 uker inkludert spotting før og etter. Blødde aller mest under selve kvitteringen av spiren og da var det veldig mye i 3 timer. Satt en del på do og brukte opp en pakke nattbind på en times tid. Men jeg var ikke låst til å være på do hele tiden, men greit å være hjemme og med mulighet for p bytte bind hyppig i disse timene.

Håper prosessen går så greit son mulig er for deg ❤️ Klem
 
Takk for tips! Jeg har allerede jernmangel og tar piller for det, så tenker at jeg bare får være flink til å huske. Skal ta 125mg fordelt på to gjennom dagen, glemmer dem alltid så får huske bedre på det nå! Tror ikke magen min tåler så mye mer enn det. Har vært på sykehuset i dag og fått den første pilla, så i morgen skal jeg ta cytotecen. Gruer meg så sinnsykt!
Fikk resept på kvalmestillende og voltaren. Fikk beskjed om å ta voltaren og paracet. De sa ikke så mye, men fikk et skriv. Hun sa bare at om jeg blødde over det som sto på skriver eller fikk feber over 38 så skulle jeg ta kontakt. Det sto også at om jeg ikke var ferdig å blø innen 4 uker så skulle jeg ta kontakt. Normal blødning var 2-3 uker. Det jeg lurer litt på er hvor lenge et man så utslått av smerter eller låst til toalettet at man ikke klarer å gå ut av huset? Så sto det noe om at restene burde være ute innen 2 uker, men hvordan vet man at alt er ute? :yuck: Kan ikke telle klumpene liksom.

En ting hun også sa var at de anbefalte å vente en syklus før man prøvde igjen, mens jordmor sa at man kunne prøve igjen med en gang og som oftest var ekstra fruktbar da. Jeg spurte legen hvorfor de ga forskjellige beskjeder, men hun visste ikke hvorfor de anbefalte å vente og at det ikke var farlig å prøve med en gang heller. Det kommer selvfølgelig ann på om jeg fortsatt blør da.
Jeg var kun låst til toalettet første dagen og de verste smertene var da. Tok vel de siste pillene rundt 8 om morgenen og begynte å blø ca 9.30. Rundt ettermiddag/kveld var det verste over. Brukte litt smertestillende dagene etter, men det var mest fordi jeg prøvde å være på jobb. Smertene gikk greit, men ble sykemeldt på grunn av det psykiske. Klarte ikke å gjøre annet enn å gråte.

Vedrørende å prøve har jeg hørt det er for å kunne regne ut graviditeten. Vanskelig når man har hatt mye blødninger. Jeg antok at alt var ute når jeg fikk negativ test og i tillegg fikk mensen. Jeg trodde jeg var klar for ny prøving med en gang, men jeg gråt første menstruasjon hvor det var opphold fra blødning først. Det minnet meg for mye om aborten. Den gangen spiren satt på nytt merket jeg at jeg var stabil fysisk og psykisk :)
 
Back
Topp