Dåpssamtale...

Her snakka me om dåpen å ka den sto for..dåpsritualene..å ka so sku foregå i kyrkjo.. !!
Og sio eg å sambo ikkje e gift..so vart me oppfordra te å gifta oss..hehe..trengte ikkje å ver stor fest..å me kunne gifta oss på torsdagskvelden for den del....me satt no der å lo litt for oss sjøl når han babla i vei..( folk sa at han kom te å gjera da) ..

Vi pratet også en del om hvordan lære opp barnet i den kristne tro.. Fantes utrolig mange bøker for de små. Om at gud skapte dyrene og jorda f. eks i sånne små harde bøker. Følte meg litt blasfemisk der jeg satt altså.. [8|]

ORIGINAL: keti

Her snakka me om dåpen å ka den sto for..dåpsritualene..å ka so sku foregå i kyrkjo.. !!
Og sio eg å sambo ikkje e gift..so vart me oppfordra te å gifta oss..hehe..trengte ikkje å ver stor fest..å me kunne gifta oss på torsdagskvelden for den del....me satt no der å lo litt for oss sjøl når han babla i vei..( folk sa at han kom te å gjera da) ..

Seriøst?? Er det normalt å legge seg oppi det da? Hehe... tror jeg hadde blitt litt paff hvis presen vår hadde begynt å tyte om at jeg og sambo burde gifte oss! Vi er da i 2007 for christ sake[:D]

Vi prata også om dåpsritualer, fikk en bok "Arvegull" tror jeg den het, og et ark til fadderene.
Ellers ble vi enige om hvilken rekkefølge barna skulle døpes i. Vi var 8 familier på samtale samtidig!
Veldig greit å gjøre det sånn syns jeg!

Da vi var på dåpssamtale snakket vi egentlig bare om lillegutt. Presten fortalte bare hvor vi skulle møte opp i kirka ellers var det svært lite snakk om dåp ol.

Ble bare snakk om alt mulig annet tull..

Vi gikk gjennom det som skulle foregå i kirka.
Ellers snakket vi om alt mulig annet! Veldig koselig prest! Ei ung dame, og vi hadde noen felles kjente, så ble vel mest snakk om slikt![;)]

Tror nok det er veldig ulikt fra sted til sted, men uansett kan du jo være med på å påvirke denne samtalen selv! Skal jo ære en dialog, og dersom dere lurer på noe eller det er noe dere har lyst å snakke om, så er det jo bare til å gjøre det[:)]

ORIGINAL: Katti_mh

ORIGINAL: keti

Seriøst?? Er det normalt å legge seg oppi det da? Hehe... tror jeg hadde blitt litt paff hvis presen vår hadde begynt å tyte om at jeg og sambo burde gifte oss! Vi er da i 2007 for christ sake[:D]

Vi prata også om dåpsritualer, fikk en bok "Arvegull" tror jeg den het, og et ark til fadderene.
Ellers ble vi enige om hvilken rekkefølge barna skulle døpes i. Vi var 8 familier på samtale samtidig!
Veldig greit å gjøre det sånn syns jeg!

For å være litt "kverulant" her - er jo ikke kristen selv, men:
(Som kristen er det din PLIKT å misjonere for de som ikke er det - hvis ikke er du en dårlig kristen som fordømmer andre til helvete/skjærsilden. Denne biten er det mange som ignorerer... [8D])
Ettersom ekteskapet i følge bibelen er den rette og HELLIGE levemåten for mann og kvinne, vil jeg egentlig si at strengt tatt er en prest som IKKE ymter frempå om giftermål en dårlig kristen... [;)]
Greit nok at vi er "moderne" og alt slikt, men siden man velger å døpe barnet sitt og sverger å oppfostre barnet i kristen tro, vil man jo kunne tenke seg at foreldrene også vil leve sammen i "kristen" forening - dvs. ekteskap...

Dette er ikke oppfordring til diskusjon, bare Minervas trang til å leke Djevelens advokat sånn på formiddagen - disse poengene er også en del av grunnen til at jeg IKKE er kristen.
Den største grunnen er vel at jeg ikke tror på gud... [8D]

Back
Topp