Dåpskjole?

Arandir

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Er det fortsatt vanlig med dåpskjole på gutt? Har alltid syntes det ser så kleint ut, men føler ikke han kan være den eneste i dress. Eller?

Vi har en dåpskjole som går rundt i slekten som både jenter og gutter bruker, å så pynter vi med blått ell rosa bånd:) Å så finns det gutte ell jentelue til den:)

Ja.. Men når nevøen min ble døpt søndag så hadde han kun kjolen i kirka..

Dåpskjole i kirken og dress etterpå kanskje? Når jeg døpte sønnen min for fem år siden var det hvertfall ett av dåpsbarna som hadde dress. Tenkte i grunn ikke noe mere på det :-) her har vi en Dåpskjole som bestemor sydde og som går på rundgang i slekta så syns det er litt ekstra stas da :-)

Dåpskjole til gutt her og :-) Har en som min farmor lagde og som har går rundt i slekten :-)

Må kanskje skaffe det da. Virker bare så bortkastet med tusen kroner for en kjole som blir brukt én gang.

Må kanskje skaffe det da. Virker bare så bortkastet med tusen kroner for en kjole som blir brukt én gang.

Stort sett blir jo dåpskjoler brukt mer enn en gang da. Enten blir de brukt av søsken, eller så går de videre i arv til neste generasjon. Vår dåpskjole ble heklet til storebror, og så har frøkna vår brukt den. Nå skal minstemann døpes i samme kjole, og så legges den bort til neste generasjon,

Vår dåpskjole har gått rundt i slekta og alle navn er brodert på den :-) farmor som har laget den. Synes absolutt det er flott med dåpskjole på gutt!:)

Du har ingen du kan låne hos da?:)

Det kan hende det:) Men det er litt det at jeg syntes det er kleint også. Hvorfor kjole på en liten gutt, liksom. Har aldri skjønt greia.
Gjør det som føles rett for deg,mange som bruker dress på gutt også:)
Ingen fasit på det;)

Eg døpte gutten min i bunad. Det skal eg no og, de leiger ut på bunads butikker. Synes og det er teit med kjole på gutar ;)

Back
Topp