Dåpsgaver

Finallymom2be!

Flørter med forumet
Hva er vanlig å ønske seg i dåpsgave? Innbydelsene er sendt ut og da kommer jo spørsmålet om hva vi/ lillegutt ønsker seg. Men jeg aner ikke hva man skal ønske seg til gutten i dåpsgave:P noen forslag? Hva ønsker dere dere til barnet i dåpen/navnfesten? :)

En fin barnebibel, smykke, smykkeskrin, armbånd, barnebestikk, barneservise, barnepledd i ull (eks. Røros eller Oleana). Kan også anbefale sengetøyet til sprinkelseng fra lilleba. Ikke noe man kan ha til evig tid, men utrolig deilig for baby/småbarn.

-smykker
-smykkeskrin
-sparebørse
-dåpsattestholder
-ramme med inngravert navn, F.dato, vekt osv.
-barnebestikk

Jeg har personlig lite til overs for gullsmedgaver som ender bakerst i en skuff. Derfor ønsker vi oss forskjellige ting fra de nærmerste som man faktisk kan ha glede av både foreldre og barn :)

Barnebøker eventyr/sang
Penger på sparekontoen
Brio-leker i tre
Hardangerbestikk
Thorbjørn Egner sine bøker og lydbøker
Bæremeis
Bøyle og seler til tripptrapp
Barneservise

Til jentene ønsket jeg gullhjerte (smykke) og armbånd fra gullsmeden, inngravert sølvskje og dåpsattestholder.

Ellers har jeg ønsket:
Gavekort på fotograf, penger på bok, gavekort på babysvømming, barneservise og barnehagesekk. Kommer ikke til å ønske oss sekk igjen, da jeg ser den blir slitt så fort. Vil gjerne at dåpsgavene skal være noe som varer.

Anbefaler personlige barnebøker med barnet og mor/ar/søskens navn er med og barnet er hovedpersonen i boka. Tipp-topp-tommelopp! :D

Jeg har personlig lite til overs for gullsmedgaver som ender bakerst i en skuff. Derfor ønsker vi oss forskjellige ting fra de nærmerste som man faktisk kan ha glede av både foreldre og barn :)

Barnebøker eventyr/sang
Penger på sparekontoen
Brio-leker i tre
Hardangerbestikk
Thorbjørn Egner sine bøker og lydbøker
Bæremeis
Bøyle og seler til tripptrapp
Barneservise
Jeg er veldig glad i sølvtøyet mitt, og håper mine barn ser verdien i det når de blir voksne. :-P Men disse "min første hårlokk", "dåpsattestholder" etc vil jeg ikke ha. :-P

Ellers er ønskelisten vår som følger:
- Stol med påmalt navn, fødselsdato, vekt etc (f.eks fra tusserogtroll)
- Den store hvite barnesangboka
- Sølvskjeer av typen opphøyd rose
- Smykkeskrin, smykke og armbånd (jepp- til gutt)
- Figgjo servise, Karius og Baktus
- Tinntallerken
- Sølje
- Penger

Google personlige barnebøker da kommer det opp flere ulike nettsider. Selv har jeg bestilt fra barnas personlige verden og pledd.no ☺ har vært veldig fornøyd!

Sekk til barnehagen synes alltid folk det er koselig å få her.. Er jo faktisk ganske dyrt for en god sekk :)

Back
Topp