Dåpsgave til gutt

Silla90

Forelsket i forumet
Jeg skal være fadder til det nye tantegullet mitt☺️ Men sliter litt med å finne ut dåpsgave. Vil helst at det skal være noe litt unikt, i hvertfall️ ikke de typiske gavene. Noen som har noen tips?
 
Bergans-sekk (barnehagesekk), konto hvor du setter inn er lite beløp hver mnd/år, Rørospledd, pledd med navn på, speiderkniv (hvis foreldrene liker å være ute i skog og mark), sett med kopp, asjett etc.

:)
 
Du kan skrive et dikt, sang, aftenbønn e.l.mog printe det i pen skrift og ramme det inn på et rammeverksted.
 
Postet i en annen tråd her, men personlig fødetavle :D Den er så fin synes jeg!!
 
Vi er faddere til to barn, og gaven vi har gitt har falt veldig i smak hos foreldrene iallefall ;) På dåpsdatoen har vi ordnet fast overføring av 200 kr, hvert år fram til det året ungen skal konfirmeres :) da viser man at man tar fadderrollen på alvor (du har som ansvar å følge dem opp fram til de tar egne trosvalg), og penger kommer alltid godt med :) dessuten blir det ikke en så dyr gave der og da, men det blir jo litt i løpet av 15 år! Også er det en mer symbolsk gave enn å bare gi en tusenlapp i en konvolutt..
 
Til min nevø kjøpte jeg gåbil av typen gammeldags :) veldig stilig, men koster litt! Kan fåes kjøpt på kremmerhuset. Nå er han 2, og elsker bilen sin :D
 

Vedlegg

  • 1423036966299.jpg
    1423036966299.jpg
    7 KB · Visninger: 16
Jeg er gudmor til ei jente, og jeg bestilte teppe på pledd.net :)
 
Denne artikkelen passet jo godt :) Hele 50 gavetips!
 
Hva med stol med et disneymotiv på. og navn og fødselsdato. Personlig å fin gave. :)
 
Hva med stol med et disneymotiv på. og navn og fødselsdato. Personlig å fin gave. :)
Var egentlig det jeg hadde lyst til, men nå blir det så kort tid til dåpen at det rekker jeg ikke. Pappaen jobber borte, så de måtte få dåpen unnagjort før han reiser igjen. Men driver å tenker på noe kunst og ramme inn. Husker jeg ble veldig glad for det når vi fikk det til gutten vår ☺️
 
Jeg pleier alltid å gi Asbjørnsen og Moe Eventyrsamling i dåpsgave! Det er en del av allmennkunnskapen og oppdragelsen å ha kjennskap til disse eventyrene, dessuten er de dekorative å ha på barnerommet :D
 
Da ble det kunst til faddergullet ☺️
 
Back
Topp