Dåp

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Hei, dere som har tenkt å døpe, har dere bestilt lokale osv. enda? Ser det begynner å bli ganske fullt allerede de fleste plasser, og føler litt på tidspresset der

Har ikke tenkt så langt enda. Regner med det er totalt umulig å få tak i lokale her nå, dåpen blir midt i konfirmasjonstiden her, så alt som finnes har vel vært booket i 3-4 år allerede. Spørs om vi må satse på å begrense antallet inviterte og ha det hjemme.

Får ikke booket stort før ungen er ute, men vi har lokalet klart uansett.
Kirken får vi huket av når fødselen er overstått.

Alt annet vedr dåpen er planlagt :P

Nei vi tenker å døpe litt senere denne gangen. Storebror ble døpt tre mnd gammel. Jeg hadde ikke kontroll på verken hormoner eller amming, så husker dagen som en eneste stor stressende affære. Tenker å drøye til 6 mnd alder nå så jeg også kan være med på dagen og føle jeg har kontroll :-)

Har så godt som booket lokale nå, får bare satse på at kirken er ledig da også etter han er født :)

Nei vi tenker å døpe litt senere denne gangen. Storebror ble døpt tre mnd gammel. Jeg hadde ikke kontroll på verken hormoner eller amming, så husker dagen som en eneste stor stressende affære. Tenker å drøye til 6 mnd alder nå så jeg også kan være med på dagen og føle jeg har kontroll :-)
Synes jeg høres fornuftig ut. Luna var 1 år da vi hadde navnfest, og det var veldig deilig å ha god tid til både plalegging og booking og invitasjoner og alt.. :-)

Hva serverer man av mat? Fikk snitter sist dåp jeg var i, syntes dette er litt tassent, og samboer nekter å servere lapskaus, men vi er studenter begge to, og bør jo prøve å få det så billig som mulig, men orker ikke gjøre så mye selv. Snitter er vel det billigste, men er det noen som har andre forslag? Som eventuelt har laget snitter selv, og hvor mye kom det på? Tenkte på koldtbord, men det er uaktuelt med 259,- per kuvert når vi blir over 25 stk

Hva serverer man av mat? Fikk snitter sist dåp jeg var i, syntes dette er litt tassent, og samboer nekter å servere lapskaus, men vi er studenter begge to, og bør jo prøve å få det så billig som mulig, men orker ikke gjøre så mye selv. Snitter er vel det billigste, men er det noen som har andre forslag? Som eventuelt har laget snitter selv, og hvor mye kom det på? Tenkte på koldtbord, men det er uaktuelt med 259,- per kuvert når vi blir over 25 stk

Man kan egentlig servere hva som helst, noen har også bare kaker og kaffe.
Hvor mye det koster for snitter kommer an på hva du tenker som pålegg.
Men andre ting kan være gryterett og loff/rundstykker. Tapas. Suppe.

Vi skal ha i juni! Da er han 6mndr, og får vært litt mer "med", vi skal ha noen enkle tapasretter og ulike salater!!! Lager maten selv, og tror vi slipper billig unna med det! Pluss at det er enklere å spørre om hjelp "kan du lage en pastasalat" feks. Kaker blir det jo alltid nok av!
Jeg tror vi blir i overkant av tredve stykk!

Nei. Det er ikke noe vi stresser med. Det er noe som ordner seg. Regner med at vi kan ha det i ei kantine e.l på jobben hos et familiemedlem. Vet ikke når vi skal døpe engang. Må bli i slutten av mai sikkert, slik at søstra mi er kommet fra England.
Svigermor lager koldtbord. Det gjør hun alltid.

Vi hadde salat, kyllinggryte, rundstykker og slike ting vi :-) Og pølser til barna :-P Hehe. Men man kan vel servere alt fra tapas, kyllingsalat, gryter, koldtbord, snitter++++ :-) Koldtbord koster ikke mye om man planlegger og lager det selv :)

Jeg tenker at mai blir suuuuper stress iom at det er konfirmasjon ca hver søndag, og jeg vet selv at jeg skal i noen rundtom. Er det "for sent" å ha den i juni? Noe før tviler jeg på at jeg orker :)

Burde være mulig å lage til et koldtbord på egenhånd billigere. Stress å gjøre det selv, men kanskje du kan engasjere noen venninner og be om hjelp til å tilberede dagen før? :)

Jeg har holdt av lokale allerede nå pga mange konfirmasjoner i mai :) Hvis det ikke hadde vært "høysesong" så hadde jeg ikke stresset med det ;)

Skal ha det hjemma. Har stort hus, stor stue og 4m spisebord.

Nei ikke før ungen er ute og d er gått litt tid... Da først gidder jeg styre med dåp:p er bare kirken d er avhengig av... Lokal har vi gratis heldigvis;)

Back
Topp