Dåp :)

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Vet det er veldig tidelig, men tenker på det, skal vi ha det hjemme eller leie et lokale? Middag/koldtbord eller bare kaker og kaffe?

Vi kommer nok til å ha d hjemme. Kun besteforeldre, tante/onkel, kusine/fetter og guforeldre til barnet som blir invitert, med koldtbord og kaker:)

Kommer nok å til å ha det hjemme :) her blir det servert koldtbord å så kaker etterpå :) :)
Blir bare nermeste familie på begge sider :) beste foreldre å onkler og tanter av babyen :) å kansje en venninne av meg ( da som evt fadder )

Har tenk på å ha det hjemme, men har ikke så stort hus, så har litt plass mangel :)

Blir mellom 12-16 stk hvis alle kommer, kan ikke ha det hos foreldrene mine pga sykdom.

Kan jeg sende ut innbydelse uten å angi sted men si at man kommer tilbake til det når man vet hvor mange som kommer?
Å dere som har hatt dåp før hvor mye regner dere ca at det koster å ha det?

Blir mellom 12-16 stk hvis alle kommer, kan ikke ha det hos foreldrene mine pga sykdom.

Kan jeg sende ut innbydelse uten å angi sted men si at man kommer tilbake til det når man vet hvor mange som kommer?
Å dere som har hatt dåp før hvor mye regner dere ca at det koster å ha det?
Det bør du da kunne gjøre :D :D hadde jeg gjort hvertfall vis det vas snakk om at noen få personer fra eller til gjorde at jeg hadde trengt å leie lokale :)
Jeg husker ikke hva dåpen kom på sist . Er 5 år siden men vår blir ikke så veldig dyr siden vi kan ha den hjemme :) maten kommer på ca 4000. Så får jeg bake litt selv å evt få andre å til å ta med en :)

Vi blir å leie forsamlingshuset i bygda, da vi har veldig liten plass hjemme. :-) her blir det hjemmelaget koldtbord med en varmrett og kaker/kaffe etterpå. :-) regner med vi blir 20-30 med nærmeste familie og faddere. skal snart til med å strikke dåpskjole siden jeg ikke får tak i storebror sin.

Vi kommer til å låne/leie lokale og mest sannsynlig ha smørbrød/snitter pluss kaffe og kaker :)

Vi har tenkt til å låne grendehuset i borettslaget til foreldrene våres. Også tar vi det nok enkelt med koldtbord eller taco :p Og hjemmelaget kaker med unntak av dåpskaken til dessert (:

Hadde tenkt å bake endel selv. Men mat koster, det skal inn på stramt budskjett

Her blir det nok hjemme, samme som med storebror (",)

Lager koldtbord/tapas og baker selv.

Vi hadde det hjemme med guttungen og skal ha det hjemme denne gangen også:)
30 gjester.
Snitter.
Blanding av bestilte kaker og hjemmelagde:)

Oi, så langt dere har kommet i planleggingen.... Her har vi såvidt oppdaget at det er noe som heter barnedåp... Og tenkt at det vil vi sannsynligvis ha... Men vi har jo ikke plass til de nærmeste slektningene en gang her i leiligheten, og ikke føler vi noen tilhørighet i noen kirke i nærheten (Oslo)... Begge foreldreparene våre bor et godt stykke unna, så det føles ikke helt naturlig å dra dit og bruke kirke der, heller. Hmmmmm..... :(

Oi, så langt dere har kommet i planleggingen.... Her har vi såvidt oppdaget at det er noe som heter barnedåp... Og tenkt at det vil vi sannsynligvis ha... Men vi har jo ikke plass til de nærmeste slektningene en gang her i leiligheten, og ikke føler vi noen tilhørighet i noen kirke i nærheten (Oslo)... Begge foreldreparene våre bor et godt stykke unna, så det føles ikke helt naturlig å dra dit og bruke kirke der, heller. Hmmmmm..... :(

Hadde jeg fått gjøre som jeg ville ;) så hadde jeg hatt dåpen i den kirken jeg ble konfirmert i :) men side det er litt viktig for gubben så blir dåpen I den kirken han døpte seg som 12 åring og sto til konfirmasjon i.

Så jeg tror jeg hadde valgt en av de kirkene dere ble døpt i :) ellers hadde jeg valgt den kirken i Oslo som jeg kunne bruke som jeg synes var finest :)
Er et nettsted der du kan se hvilke kirker du kan bruke, skal finne det :)

Jeg googlet dåp sandefjord og fikk da opp sandefjord kirkene for der kan jeg velge hvilken kirke jeg vil ha, for er ikke noe fan av arbeiderkirker vil ha de gamle :)

Regner med at du kan gjøre det med alle byer bare google dåp og byen du er interessert I.

Tusen takk! Veldig hjelpsomt av deg! :* Jeg tenkte tanken om en av de kirkene vi ble døpt i. Men min kirke er på motsatt side av landet, og familien har flyttet derfra nå, så det er nok utelukket. Min samboers kirke er nær hjemmet til foreldrene hans, så det er en mulighet... Men i mange sammenhenger kjenner jeg på dette med å behandle de to sidene likt. Hvordan vil min familie reagere på å reise dit i barnedåp...? Det er godt forhold mellom familiene, altså, men jeg selv liker ikke tanken på å signalisere at vi lener oss mer mot den ene siden... Det er heller ikke sannsynlig at vi vil flytte til det området etter hvert, så hvis det egentlig er meningen at småen skal ha litt forhold til kirkesognet, føler jeg at det blir feil å ta dåpen der. Må vel bare ta tiden til hjelp, og se hva vi føler for etter hvert...

Her blir det nok leid lokale :)
Og er litt usikker på om det blir koltbord eller gryterett! :)

Blir invitert de nærmeste på begge sider, altså besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler med familie, i tillegg skal vi ha noen venner som faddere så de blir invitert med følge :) så blir fort en del folk for vår del :) bare de nærmeste på hans side er: 11 stk liksom :)

Back
Topp