Dåp

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Det er vel i det tidligste laget enda, men er det noen som har tenkt på dåpen? Vi har alt bestilt kirke og nå har jeg begynt å tenke på hva man skal ha på seg? Er det vanlig med bunad eller en pen kjole? :p

Bunad er veldig upraktisk når en ammer. ;) Jeg hadde på en kjole sist.

Har ikke gjort noe bortsett fra å kjøpe dåpslys som jeg skal pynte bordene med. Jeg vet hvilken kirke vi skal døpe han i, da, og hvem vi skal invitere.

her vet jeg gjesteliste, dato for kirke og dato for selvskapet (blir to forskjellige datoer da presten er borte den eneste datoen halve slekta mi kan) mangler å booke kirke da!
vet faddere, litt bordpynt, mat klær til lille og meg (blir bunad om jeg kommer inn i den til da) :)
vet også lokale ;)

Har booket lokale og invitasjonslisten blir den samme som med storebror. Har bestilt litt pynt som var på tilbud. Og har begynt å scrappe dåpsinvitasjoner selv, for å ha noe å gjøre i ventetiden ;)

Jeg har tenkt tanken, men ikke gjort noe med det enda. Men, dere som har bestilt allerede, hvor gammelt er barnet da?

Jeg har tenkt tanken, men ikke gjort noe med det enda. Men, dere som har bestilt allerede, hvor gammelt er barnet da?
Hvor gammelt barnet er når det blir dåp, vet jeg ikke helt ennå :) hun har ikke kommet og har termin om 6 dager. ;)

Hei=)
Vi er litt usikre på om vi skal ha dåp eller ikke.. Ingen tilknytning til kirken..så blir evt fordi det er tradisjon..? Noen som har erfaring med Humanetisk forbund?

Har tenkt på gjesteliste, faddere og lokalisering/tidspunkt.. her må alle reise til oss.. og da blir det ikke før til høsten.. mini blir rundt 4 mnd tenker jeg..

Hei=)
Vi er litt usikre på om vi skal ha dåp eller ikke.. Ingen tilknytning til kirken..så blir evt fordi det er tradisjon..? Noen som har erfaring med Humanetisk forbund?

hvilke erfaringer tenker du på? ifht dåp?:)
- jeg er konfirmert innen humanetisk forbund og synes det var kjempebra og koselig! vet også at de har flotte sermonier ifht dåp, men har desverre ingen erfaring med det :)

hvilke erfaringer tenker du på? ifht dåp?:)
- jeg er konfirmert innen humanetisk forbund og synes det var kjempebra og koselig! vet også at de har flotte sermonier ifht dåp, men har desverre ingen erfaring med det :)
Ja det er det jeg har fått inntrykk av også, at det er høytidelig og flotte seremonier =) de konfirmerer også ja. Interessant =)

Oj, ikke bare jeg som er i forkjøpet!:D
Hehe nei ;) vi ville få booket lokale, da det vi ville ha var opptatt flere helger rundt da babyen er 4 mnd. :)

Hehe nei ;) vi ville få booket lokale, da det vi ville ha var opptatt flere helger rundt da babyen er 4 mnd. :)

Da er det jo veldig greit! Nå får vi i tillegg mulighet til å sende ut invitasjoner tidlig så vi vet hvem som kommer, og det gir andre muligheten til å planlegge ferien bedre :-D

Da er det jo veldig greit! Nå får vi i tillegg mulighet til å sende ut invitasjoner tidlig så vi vet hvem som kommer, og det gir andre muligheten til å planlegge ferien bedre :-D
Ja det var også en av grunnene. Tenkte først en helg midten av august, for da kunne hvertfall alle de nærmeste :) men da var lokalet opptatt, så da ble det starten av sept. :)

Hei=)
Vi skal verken ha dåp i kirken eller navnefest i regi av humanetisk forbund - rett og slett fordi vi ikke har tilknytning til noen av de. Vi skal ha en velkomstfest hjemme hos oss med venner og familie:) Blir mat og kaker, pynta bord og invitasjoner - akkurat som ved en dåp, bare uten noen seremoni;)

Her tenkte jeg august, men har ikke bestilt noe kirke enda. Mai blir litt tidlig føler jeg og har ikke lyst til å legge det midt på sommeren. Hadde i midten av mai sist, men da var det grusomt varmt og det fristet ikke til gjentagelse. Kjole her, bunad høres upraktisk ut.

I Bergen får man brev i posten etter barnet har fått registrert personnummer, med opplysninger om kirke prester og alt som hører med :-)

Har begynt jeg også :D Lille er straks 3 uker, og vi har kirken klar, datoen for dåpssamtale er satt og lokale er booket. Gjestelisten er klar og sjekket opp i hvem som kommer (vi skal ha dåpen i juli, så vi måtte være litt tidlig ute mtp ferie) og hvilken kaker vi skal ha er bestemt, og også hvem som skal lage dem :p i tillegg ammer jeg ikke, så jeg skal gå i bunad og lille skal ha på seg dåpskjolen jeg ble døpt i :) Så her mangler jeg egentlig bare pynten og borddekorasjonene, pluss invitasjoner osv :)

Vi skal ha dåp i juni, da er lille to måneder. Skal ha selskapet hjemme og vi skal ha caterting mat ;) kake skal vi få andre til å ordne. Så må snart ordne med bordkort og invitasjoner og planlegge bord :)

Back
Topp