Dåp

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Når sender man ut invitasjon? Og kontakter kirken? Og andre ting som skal gjøres? :)

Det et sikkert litt forskjellig hvordan folk gjør det, men jeg aner ikke noe om det annet enn at vi skal døpe Magnolia. Vi har dato, 5 juli, men ikke kommet lengre... Hvordan gjør dere det? :)

Vi har bestilt dåp på nettet. Tror det er på kirken.no eller noe. Fikk beskjed om å gjøre det slik når vi kontaktet kirken :) Du legger også inn faddere der :)

Vi ringte til kirkekontoret sist uke, babyen er jo ikke født enda :) Og fikk opp datoer for juni og juli der egentlig eneste datoen som passer 5 juli.
Vi skal levere ut invitasjoner en gang i slutten av april begynnelsen av mai. slik folk har god tid til å planlegge og svare.

det er jo å sjekke lokale før man setter av dato til dåp om man ikke skal ha det hjemme.

Her har kirken elektronisk påmelding til dåp hvor vi fylte ut skjema med navn, faddere osv. Invitasjoner tenker jeg å få sendt ut i slutten av april, ellers har vi booket lokale, også må jeg få sendt dåpskjolen (vi bruker arve-kjole) til noen som kan brodere inn navnet. Dåpen er i midten av juni :)

Skulle egentlig døpes 7. juni, men fordi mine foreldre er bortreist da så blir d 5. juli.

Eneste vi har gjort er å kontakte kirken og fått reservert datoen.

Aner ikke når resten blir gjort, ungen har jo ikke fått navn en gang :p

Jeg ringte inn til kirkekontoret for et par uker siden og "bestilte" dåp der:)
Vi har dato 31.mai og sender ut invitasjoner imorgen med svarfrist 20.mai:) lokalet er bestilt, mat er planlagt og dåpskjolen har jeg begynt å hekle, så nå er det bare å kjøpe pynt og dill til bordene og lokalet:)

Dåp 6.juni gjort klar inbydelsene trenger frimerke og så er de klar

Kun snakket med kirkekontoret nettopp å reservert dåp 28/6. Faddrene er valgt, å begynt å diskutere hvem man skal invitere. Resten tar vi etter hvert.

har sett at det mest sansynlig blir dåp her 28.6.... Men lengre er vi ikke komt :P

Mannen vil ha kirkedåp, så han ordner alt med dåpen. Aner ikke om han har sendt invitasjoner. Vet han har skrevet de. 31. Mai, su 1. Mai

Back
Topp