Dåp!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
Det gikk ikke.... :-( vi har kun 24 mai eller langt ut i juli å velge mellom :O var ikke klar over at det er 1 dåp i mnd i mai og juni :-\

Her mener jeg det skulle meldes ifra 14dager før. Men sa vell ifra ca 2mnd før fordet :p så er vell opp til hver enkelt kirke/andre alternativer. . :)

Noen av dere som har heklet dåpskjole? Å vet hvordan jeg skal få den hvit igjen?? :O
ville nok prøvd å lagt den i vannbad med vanish eller noe som ikke er så sterkt som klor første gangen, evt. ta den med til en håndarbeidsbutikk å høre hva de anbefaler mtp hva den er lagd av ;)

for en kjekk tråd :) jeg sitter å kikker på pynt på ebay, så tenker å bestille der en god stund før og slippe litt billig unna :)
hva vi skal servere er jeg litt usikker på, står mellom koldtbort eller lapskaus tror jeg. kommer nok til å bestille en skikkelig dåpskake, og lage resten selv/få hjelp av familien. tenker å bestille slike former osv til å lage noe søt pynt til kakene også på ebay :)

Bestilte vel ett par mnd før. Jeg hadde en spesiell prest jeg ville ha. Så måtte følge hans timeplan da :p
Ble jo rosa duk og fine blomster. Vanlig pent service og sånt da.
Til mat hadde vi med nr en koldtbord og kaker. Med nr to hadde vi smørbrød og kaker.

Med nr en hadde jeg en finbukse og en veldig fin skjorte som også gjorde det lett å amme med.
Med nr to husker jeg rett og slett ikke. Tror jeg hadde kjole da :p

Går det an å feire dåpen dagen etter? Altså døpe babyen en søndag å så ha "festen" dagen etter.. Vanskelig å finne et lokal som er ledigt på de dagene det er dåp

Vi bestilte også dåpstidspunkt i kirken på nettet for begge våres. Har ei jente (4 mnd når hun døpte seg) og en gutt (2 mnd). Til begge hadde vi en jegergryte som min svigermor laget. Begge brukte min gamle dåpskjole, men hadde rosa sløyfe for hun og lysblå for han. Vi var rundt 21 gjester begge ganger og dekket opp to langbord.
220

700

Liker å pynte med blomster, så bruker ofte Hortensia (finnes i bl.a rosa, lysblå og hvit), og er enkel å kombinere med andre ting. Ofte holder det med blomster og lys.
220

220

340

Det siste bildet er en Hortensiagren med en sløyfe i og kan enkelt gjøres med jentefarger isteden. Kan anbefales som en enkel måte å pynte på! :D

Selv gikk jeg først i bunad og så skiftet jeg etter bildene var tatt over til en sommerkjole. Å gå med bunad fører til en del problemer med amming, så begge to fikk flaske på dåpsdagen.

Om du trenger hjelp med invitasjoner, bordkort, hvordan pynte bord, eller om du bare trenger en huskeliste over ting en må huske på til dåpen finner du dette på Planlegg.no.

Lykke til med dåpsfeiringen! :D

Vask.

Tørk i sola om du har slikt tilgjengelig.

Jeg gikk ren min gule bunadsskjorte slik. Vasket med såpe for hvitt, lot tørke i sola med såpe i, altså uten å skylle, deretter vasket på nytt og lot tørke i solen etter skylling. Den ble hvit
Dumt spørsmål, men måtte du snu skjorta? Slik at den fikk sol på begge sider.. Har vasket den med omo hvit men så ikke noe stor forandring så tenkte jeg skulle prøve å vaske den en gang til å henge den ut i sola.

Dumt spørsmål, men måtte du snu skjorta? Slik at den fikk sol på begge sider.. Har vasket den med omo hvit men så ikke noe stor forandring så tenkte jeg skulle prøve å vaske den en gang til å henge den ut i sola.
Der er noen år siden, men jeg tror nok jeg snudde den, ja.

Flere som blir mange på dåpsdagen? Jenta mi skal døpes sammen med 7 andre! ser for meg at det blir en lang dag i kirken! :O

Flere som blir mange på dåpsdagen? Jenta mi skal døpes sammen med 7 andre! ser for meg at det blir en lang dag i kirken! :O
Vi var 5 stk, og det tok sin tid.. Men de kortet nok ned på prekenen og slikt slik at de holder seg innen 1-1,5 time.

Back
Topp