Dåp!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
Vi bestemte oss for dato og bestilte kirke en måned før.

Var ikke så mye som skulle fikses så det var ikke noe problem. ;)

Jeg er glad i å planlegge, så jeg ringte kirken lenge før de var født. De syntes visst det var litt morsomt og unødvendig. Her sier de egentlig maks 4-6 dåpsbarn på en søndag, men jeg tviler på at de ville avvist noen om det skulle vært flere som ønsket samme dag. Har aldri hørt om noen som ikke fikk dagen de ønsket i alle fall. Den dagen vi ville ha med eldste var egentlig ikke dåpsdag, men de forsikret oss om at det var helt greit likevel når det passet best for oss slik. Mine har vært døpt 1 mnd gammel, mens de passet i dåpskjolen de har arvet.

skal kjøpe "silke" roser fra ebay i blå å hvitt, blå løper, blå lys osv, skal ha det hjemme hos mamma & ste far, de bor på bondegård & har god plass til masse folk, smån kommer i september så regner med å ha dåpen 3-4 mnd etter det, allt etter som hvordan formen min/hans er. har pratet om at vi vil bestille mat fra et kinesisk sted hele familien liker veldig godt, ellers blir det vell snitter eller noe anna klasisk dåps mat. kaker blir det som alltid i vår familie allt for mye av ;) olde far var konditor så det er masse gode oppskrifter fra han vi bruker ofte. selve dåpen blir vell i den lokale kirken, liten å hyggelig kirke med flott utsikt. ja veit det fortsatt er VELDIG lenge til, men vi har kjempe stor familie hvor de flest bor langt unna så det sekundet folk fikk vite om graviditeten ville de vite når/hvor dåpen kom til å bli.. så da måtte vi begyne å tenke på det med en gang :P

Noen av dere som har heklet dåpskjole? Å vet hvordan jeg skal få den hvit igjen?? :O

Her er det dåp en gang i mndr, så vi ringte og reserverte så fort vi kunne vi, og det var lurt, for ble født mange på samme tid, så var "rift" om dåpsdagene :P

Her hadde alle på bunad, bortsett fra mannen som hadde dress.

Vi serverte sodd (trøndere), med potet og flatbrød to ganger, deretter vaniljeis med varm selvplukket multe til dessert.

Så kaffe og kaker senere. :)

Pynt var enkel, ei vi kjenner laget blomsteroppsatser, og ellers hadde vi bare småtteri. Linduker som mamma og bestemor hadde, de er også kjempe fine :)

Barna har hatt forskjellige dåpskjoler alle 3, en som jeg har brukt, en som mannen har brukt, og en som bestemor har laget.

Hva skal du ha bort, da?

Og hva er den heklet av? Klor kan bleke, men der kan også sola, blekende vaskemidler og evt flekkfjerning.

Den har blitt gul
Vask.

Tørk i sola om du har slikt tilgjengelig.

Jeg gikk ren min gule bunadsskjorte slik. Vasket med såpe for hvitt, lot tørke i sola med såpe i, altså uten å skylle, deretter vasket på nytt og lot tørke i solen etter skylling. Den ble hvit

Noen som vet om det går an å ha dåp 17mai??
Du må høre med kirken din, men de fleste har vel en fest-gudstjeneste 17.mai, ikke med dåp normalt sett, men det er opp til den enkelte menighet, så ring dem og spørr.

Back
Topp