Har jeg tenkt på lenge.... ;-)
Vi håper å få til dåpen i romjula og jeg har allerede anskaffet bordløper, stearinlys og diverse på salg....

Vi regner med å leie det lokale grendehuset, men når det gjelder mat er vi litt usikre. Hadde et enormt hjemmelaget koldtbord i dåpen til storebror, men jeg var utslitt da dagen kom, så hadde tenkt å unngå det denne gangen. Vi har vært innom pinnekjøtt, sodd og viltgryte i håp om å gjøre det litt "enkelt", men da vi har en del med både matallergier og vegring mot en del type mat kjennes det vanskelig å finne noe alle kan spise, så akkurat nå heller vi mot å ordne spekematbord. Gleder meg som en unge til kakebakingen.

Det eneste som plager meg er at alle disse allergiene gjør det litt kronglete å få til noe som er godt og som alle kan spise, så mistenker det blir mange sorter og et hav av rester......
Angående antrekk bruker vi dåpskjolen kun i kirka, noe annet blir for upraktisk...... Lille skal døpes i en kjole som bestemora til samboer sydde for mange herrens år siden og som hele slekta hans er døpt i, så tar ingen sjanser på at den blir ødelagt!!!! Storebroren ble ikledd en skjønn liten krittstripete dress i sin dåp. Bukse, vest, skjortebody og tversover... Så fin så!!! Lille får nok enten bruke den eller evt hjemmestrikket bunad om mormora får den ferdig......