Dåp og sånt

Limmylamb

Glad i forumet
*MIA*
Skal dere døpe barnet/barna? [8|]
Hvem skal være faddere?
Har ingen kandidater men ganske mange som kommer til å bli fornermet..[:@]

Har ikke helt bestemt oss enda. Om sambo får bestemme, ser han helst at vi ikke döper barnet. Men han sier det er opp til meg, og har heldigvis laang tiid til å bestemme meg enda!!

Her i huset kommer det sikkert til å bli diskusjon om dåp, ja. Mannen vil ikke, han er ikke døpt selv heller. Jeg har ikke helt bestemt meg enda hva jeg vil, det er vel sånn at føler vi "bør" døpe barnet. Det er jo lenge til enda da... klarer vel å finne ut av det når den tid kommer[:)]

Jeg er selv ikke døpt, mens sambo er det. Jeg luftet tanken på humanistisk navnefest høyt blant slekta hans for noen uker siden og det ble den protesten![:D]
Vi har ikke bestemt oss enda, men jeg er selvsagt ikke negativ på god tradisjonell dåp i kirka. Hva faddere angår så blir jo sikkert noen fra slekta hass.. For ingen i mi slekt kan. Eller venner av oss. [:)]

Humanetisk navnefest er jo et veldi fint alternativ. Var på navnefest til sønnen til veninne og det var kjempeflott seremoni[:)].

Her blir det nok dåp ja om dette går bra fremover.Vi er begge medlem av statsskirken,men vi synes det er greit å døpe han,han kan heller melde seg ut når han blir stor og ta ett valg selv da.Vi er ikke spes kristne noen av oss,men synes det er en koselig tradisjon å døpe seg.Samboeren var borte i helga og kom hjem med en nydelig dåpskjole som han fikk av sin bestemor[:D]

Vi skal helt klart døpe jenta vår i kirka. Mannen er ikke særlig kristen, men er medlem av statskirka. Jeg er kristen, og gleder meg til vi kan få døpe vesla vår. Faddere er omhyggelig valgt ut fra familiene våre, og da har vi lagt vekt på at minst to av de fire vi har valgt, har en kristen tro. Jeg synes det er viktig, mens mannen synes at det ikke spiller så stor rolle.

HVorfor kan ingen i slekta di være faddere, om jeg får spørre Irene29?
Jeg er nemlig ikke medlem av statskirka, men allikvel fadder...
Jeg ringte kirkekontoret og spurte, og de sa at så lenge jeg ikke var  quote: "i
mot dåpens konsept på dette barnet" så kunne jeg være fadder...[:)]

Sier du det Pia?

Broren min døpte sønnen sin, men hverken jeg eller søstera mi fikk være faddere.. [>:]
Kan dette varierer fra kirke til kirke??? [8|]

Høm... no skjønner jeg ingenting... Jeg ringte jo ikke til en spesiell
kirke da, for jeg ringte jo kirkekontoret... Det er jo for nordtrøndelag
eller hele trøndelags sognekrets da....
Det var no høyst merkelig...
Tenke tenke....
Jeg var fadder sammen me kjæresten min den gang, som var medlem
da, men det sa jeg ingenting om til kirkekontoret da jeg ringte...
Jeg aner rett og slett ikke jeg Irene!! Detta var merkelig[8|]

Jeg skal høre med Kari-prest jeg.. tviler på at hun nekter på dette når jeg sier at jeg har hørt det du skrev. Hun er alle tiders.
Broren min døpte sønnen sin i ei kirke i Kr.sund.. Er visst veldig firkanta der som enkelte andre kirker rundt om.

Jeg meldte meg i allfall ut av statskirka flere år før
jeg ble spurt om å være fadder... og har papir på
begge deler, så det funka nå her i trøndelagen i
allefall.. LYKKE til da[:)]

Jeg skal ihvertfall gjøre alt for å få broren og søstera mi til å være faddere!
Vi har aldri vært medlem av statskirka vi da, men jeg hukser jeg alltid var inkludert gjennom skolen når vi skulle motta NT o.l

Vi på Eide har norges kuleste prest!! Hun kjører mc og har vært panserdame i et Nissanblad..hihi [:D]
Hun har ingen fordommer og ønsker bestandig alle velkommen. Hun drar rundt i bygda og tar vare på folk på en helt utrolig måte. Alle på Eide er veldig glad i Kari-prest som vi kaller henne.  

vi skal ha dåp.mest fordi det er en tradisjon hos hos.vi er begge døpt i kirka selv å føler det er det riktige å gjøre med prinsessa vår også[:D]

akkurat slik blir det med konfirmasjon også.(her er planene klare ser du)[:D]

er ikke personlig kristen men er oppvokst med kristlig dåp/konfirmasjon og kirke besøk på jul.

deler av familien er personlig kristne og det har vi ingen problem med å respektere.[:)]

ang fadder blir det venner av oss,blir noen andre skuffa så får di bare bli det.vi vil ha noen voksne ansvarsfulle menesker vi stoler på.ikke bare velge di som vi tror har mest lyst[:D]

her blir det dåp i kirka, men vet ikke helt hvem som skal være fadder, hvor mange faddere er vanlig? trenger jo faddere til begge to

Her blir det dåp i kirka...syns det er en koselig tradisjon[:)]
men hvor vi skal ha det kommer det nok til å blir protester om..
faddere blir vel noen venner og kanskje søsken

Har ikke snakka så mye om det vi...
Begynne å få litt sånn panikk æ no (ref til skravletråden)
Føle at alle e så my mer redo enn mæ...

Ta det med ro... gooooooooo tid enda. Skal vedde på at når juni er her så er du så klar for å få'n ut!!!

Ta det med ro... gooooooooo tid enda. Skal vedde på at når juni er her så er du så klar for å få'n ut!!!

Jo da har æ vel ikke så mye valg, e vel enklere sagt en gjort å knipe igjen...

1000 knipeøvelser pr dag!!!!

Back
Topp