Dåp og gjesteliste

Hvis vi skal ha noen fest ifbm navngiving (ingen seremoni) så må vi ta stilling til om vi inviterer samme som til bryllupet vårt (dvs "hele" familien). Da blir det 23, uten våre søskenbarn m/familier, 41 med dem.
Jeg tror vi kommer til å skille litt og ikke invitere alle, men de vi har kontakt med og kommer til å ha kontakt med fremover, da ender vi på ca 20 fra familiene, og noen venner.
Pga omstendigheter rundt bryllupet vårt er jeg ikke lenger "redd" for sure miner fra familien når det kommer til å ikke bli bedt. Har vi ikke snakket med noen på flere år så er det ikke interessant å invitere de av plikt.
 
Her blir det nok en liten markering, med kun de aller nærmeste. Vi bor selv på Østlandet, og har familiene vår helt i Nord og helt i vest. Etter 15 år sammen har hverken våre foreldrene eller søsken møttes, selv om vi har god kontakt med familiene våres på alle måter. Så jeg tenker at når det forhåpentligvis blir første møte for alle så er det fint med bare de nærmeste:)


Dessuten så begynner tanter og onkler å eldes såpass at det er svært liten sannsynlighet for at de faktisk har mulighet til å komme. Våre egne besteforeldre har jo gått bort.
 
Vi inviterer kun nærmeste familie, mannen har veldig stor familie så å be andre utover det blir for voldsomt :) Vi inviterer besteforeldre, oldreforeldre, tanter og onkler og fettre og kusiner av barnet :) Våre tanter og onkler, søskenbarn, venner osv ber vi ikke :) Vi blir vell nærmere 40stk om alle kommer når vi bare ber de nærmeste :eek:
Har allerede bestilt en del pynt, gjorde dette med nr to også og var så deilig å ha alt i hus og bare pusle på med det innimellom :) Vi tenker å ha dåp når barnet er rundt 3mnd :)
 
Tenker vi gjør som forrige gang. Skal ha navnefest, uten seremonien. Da fikk vi leie lokalet hvor samboer jobber gratis. Bestilte en kake og fikk ellers god hjelp til kakebaking. Orket ikke styre med middag selv, så bestilte tapas fra en restaurant. Laget litt småtterier ved siden av. Inviterer barnets tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldemor. Regner med noen få venner også blir invitert. Kommer til å bli ca 25 til bords. Har god kontakt med flere av mine søskenbarn med partnere, men hadde vi skullet invitert mine tanter, onkler og søskenbarn m/barn hadde vi blitt over 60stk. Og det er utenom samboers side :p
 
Last edited:
Sniker fra juni.
Vi skal ha dåp i august. Vi har invitert foreldre, søsken og faddere. Det er nok for oss, og så blir det forhåpentligvis ikke for mye styr for lille mann :)
 
Back
Topp