Dåp/navnfest

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når tenker dere ha dåp/navnfest for den lille :)? Noen som har begynt planlegge :D? Hva tenker dere servere :)?

Ikke planlagt noe enda, men om det blir navnefest i human-etisk blir det 31. Oktober. Var inne å titta såvidt istad.
Følger med for tips til servering:)

Vi skal ha dåp første helga på oktober :)
Har begynt å planlegge så smått pga. samboers familie, de må bestille flybiletter osv da de bor et stykke unna :)

Vi er usikre på servering da. Tenker å bestille koldtbord eller kjøtt i mørke av et bra caterings-selskap (eller hva jeg skal kalle det) som er her vi bor :)
Kaker lager vi selv, har en hel del bakeglade i familien :D
Blir å bestille ei ordentlig kake da, men fine detaljer, pynt, navn osv :)

Jeg har ikke orket å tenke mer på det, da det er så mange hensyn å ta... så nå vurderer jeg å bare døpe og blåse i selskap...

Vi skal ha dåp 4. Oktober:) kirke og lokale er bestilt, men vet ikke helt hva vi skal servere... Pga stor familie på begge sider, blir det nok opp mot 60 gjester, men er jo ikke sikkert alle kommer ;) hehe

*sniker*

Da lillesøsteren min ble født i juli 2013 hadde vi dåp i slutten av oktober. Hun var da rundt 3 måneder, mer våken og fulgte mye med :) Mye av familien på stemoren min sin side bor langt unna, så det ble en dag hvor alle ville kose så mye med henne som mulig :rolleyes:

Skal ha dåp 4. oktober :) skal ha festen i kantina på jobben til min far, og tenker å ha noe tapasgreier, så kan alle ta med litt hver! Har nok av folk som kan bake kaker også, så regner med det ordner seg uten altfor store kostnader! Blir 21 stk + dåpsbarn :)

Vi skal ha dåp 13. sept, lokale og kirke er i orden. Innbydelsene er snart klare til å sendes. Tenkte og lage koldtbord og så ha kaker etterpå :-)

Har ikke tenkt så langt ennå :P her er det så mange som skal blidgjøres så vi vurderer å bare drite i hele greia :) å evnt invitere gudforeldre på middag..

Samboers familie vil ha dåp, vi ser ikke på oss som kristne så føler det blir feil å stå i kirken med en baby i armene og lyve.
Men vi får tenke litt mere på det :) hvis det blir aktuellt så går vi for navnefest

Her blir det dåp 18. Oktober i kirken :) alt bestilt pynt og greier fra ebay ;)

Oj! Her har vi ikke komt så langt enda :P har fått tak i ny leilighet i dag så da skifter vi kommune ... Så blir vell mer planlegging av dåpen når vi har flytta inn i den 1.september :p

Navnefest hjemme hos oss 10 oktober :)
Mannen lager snitter. Vi blir mellom 15-20 stk :)

Vi skal ha dåp 11oktober! Alt er kjøpt inn og kake og blomstrer er bestilt. Bare til å lage invitasjoner og bordkort som gjenstår :) Er litt i overkant ivrig med å planlegge ting :D

Har ikke fått datoene fra kirka enda, men regner med vi velger datoen i oktober. Leier gratis lokaler på jobb. Maten, pynt osv har jeg ikke ofret en tanke enda :)

Oj så tidlig alle tenkte å ha det, vi tenkte mer etter nyttår/mot våren :P orker ikke en gang tenke på å planlegge sånt nå i nærmeste framtid!

Oj så tidlig alle tenkte å ha det, vi tenkte mer etter nyttår/mot våren :P orker ikke en gang tenke på å planlegge sånt nå i nærmeste framtid!

Tenker rundt 3 mnd er fin alder:) pluss at siden vi skal ha navnefest mest sannsynlig i human-etisk forbund, er det sermoni kun 2 ganger i året; en i juni og en i oktober. Syns det er litt lenge å vente nesten et år;)

Navnefest 31 oktober, da er han nesten 4 måneder :) Skal servere smørbrød. Har begynt å tenke litt på invitasjoner

Back
Topp