Dåp/navnefest

Iselin1405

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det bare jeg som er så sinnsykt tidlig ute eller er det flere som har planlagt litt rundt dåp/navnefest?

Avtalte med kirken i dag så har dato og alt klart, skal bestille lokalet ikveld! Og sitter å skriver gjesteliste nå +mat! Haha

Snakk om å være en planlegger

Jeg hadde våre mere i gang OM jeg hadde født ;) men..
Har allerede spurt mannen hvilken mnd han kunne tenke seg, og ha dåpen i med tanke på 2016 eller 2017. Og hvor vi skal skaffe oss lokal ol. :p Synes det er best, og være i gang i god tid selv :D Men vi må jo se hva vi får, og når vi får :)

Er det bare jeg som er så sinnsykt tidlig ute eller er det flere som har planlagt litt rundt dåp/navnefest?

Avtalte med kirken i dag så har dato og alt klart, skal bestille lokalet ikveld! Og sitter å skriver gjesteliste nå +mat! Haha

Off, skal ikke snakke jeg da :p 14 dager igjen til termin og har det meste klart, haha :p

Eneste jeg mangler er dato m/kirka, invitasjonene å spørre fadderne :)
Ellers er alt tenket på og klart :p

Off, skal ikke snakke jeg da :p 14 dager igjen til termin og har det meste klart, haha :p

Eneste jeg mangler er dato m/kirka, invitasjonene å spørre fadderne :)
Ellers er alt tenket på og klart :p

Helt fantastisk at det finnes flere som meg! Haha! Stor koser meg med å planlegge og organisere :)

Vi skal ha dåpen i Ålesund og bor i Oslo så trengs litt mer planlegging i forhold til tilreisende :)

I dette hjemmet blir vi ikke enige om hva vi skal gjøre, frøken er en mnd i morgen, vi diskuterer enda om tradisjon en grunn nok for kristelig dåp, eller om vi i det hele tatt skal arrangere noe, eller bare kaffe og kake med " fadderene"!

Helt fantastisk at det finnes flere som meg! Haha! Stor koser meg med å planlegge og organisere :)

Vi skal ha dåpen i Ålesund og bor i Oslo så trengs litt mer planlegging i forhold til tilreisende :)

Ja, koser meg når jeg sitter å planlegger :) å liker å ha alt på stell! Så her blir ikke ting gjort i siste liten, hihi :)

Ja, da skjønner jeg godt at det er greit med planlegging :)!
Åh, masse fine lokaler å velge mellom i Ålesund :) greit å være tidlig ute med sanne ting ihvertfall!

Vi skal ha smørbrød, og kaffe som blir tilkjørt. Leid lokal, og kun nær familie...som faddere, besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og ikke søskenbarn denne gang. De er så pass gamle, og har typer å greier som jeg ikke har lyst å invitere rett å slett :smiley-angelic006:smiley-angelic006

Du er ikke alene! Planla det meste før hun ble født, men nå som august nærmer seg slutten så skal vi forhøre oss med datoer for utleie av lokaler. Ellers er det enkelt å registrere hvilken dato vi ønsker dåp i kirken bare via nettet. Mat har vi allerede avtalt med en som skal lage. Ellers skal jeg designe invitasjoner, og få de trykket opp på jobben. Mer enn det behøves det ikke. Kjøpe litt pynt til lokalet da:)

Hehe Du er ikke alene! Gleder meg sånn til å ha fest for den lille! Her er dato, kirke og lokaler i boks. Vi har bestemt oss for hvordan mat vi skal bestille og jeg har reservert en hobbykonditor til å lage kake. Vi har bestemt oss for tre av fire faddere, så nærmer oss der også.

Nå gjenstår "bare" fødselen av barnet og valg av navn... :p
Samt planlegging av pynt og klær og diverse, selvfølgelig:joyful:
Like greit å ha noen av de store detaljene på plass tidlig:happy:

Er det noen andre her som er som meg og egentlig ikke vil ha noe?

Dåp er uaktuelt så er evt navnefest, men må man dette? Blir man sett på som veldig sær om man velger og ikke ha?

Samboeren har så vanvittig stor familie, hvis vi skal inkludere våre egne tanter og onkler. Og gjør vi ikke det så blir garantert det galt og. Skal vi kun ha nærmeste familie har vi begge bare en søster med barn, så det er veldig få inkludert besteforeldre..

Jeg skal ordne innen en måned etter lillegutt kommer med bestilling av kirke og hvor vi skal ha det og sånn :p Har jo nesten satt datoen ;) 13.november... Helga etter min 30 års dag :D

Dessuten må vi bestille ny dåpskjole siden ingen av familie har familiekjoler, så det tar også litt tid... Tenkte å bestille en fin vi kan ha vår slekt videre! :D

Er det noen andre her som er som meg og egentlig ikke vil ha noe?

Dåp er uaktuelt så er evt navnefest, men må man dette? Blir man sett på som veldig sær om man velger og ikke ha?

Samboeren har så vanvittig stor familie, hvis vi skal inkludere våre egne tanter og onkler. Og gjør vi ikke det så blir garantert det galt og. Skal vi kun ha nærmeste familie har vi begge bare en søster med barn, så det er veldig få inkludert besteforeldre..

Man må ingenting :) gjør det som er riktig for DERE! Ingen andre har noe med det å gjøre :)
Selvfølgelig, noen har alltids noe å kommentere (det gjelder jo alt), men sant skal man bare overse :) det er min mening :)

Vi bestemte dåpsdato og bestilte kirke og mat mens vi lå på sykehuset enda :p så ikke alene med å være tidlig ute altså! ☺️

Vi må finne navn først;)

Dessuten må vi bestille ny dåpskjole siden ingen av familie har familiekjoler, så det tar også litt tid... Tenkte å bestille en fin vi kan ha vår slekt videre! :D

Her spurte vi Svigermor når vi ventet vår 1. sammen om hun ville strikke en for oss om vi fant oppskrift, og kjøpte garnet.
Utrolig koselig. Nå skal vårt 2.barn få bruke den, og få brodert navnet i den.
Også skal vi la den gå i familien ❤️

Hun strikket en jente, og en guttelue til den, og lubber ❤️

Jeg - eller vi da - er blant de som ikke har tenkt på noe enda. Førstemann ble etter mye om og men døpt i kirken så DET blir det denne gangen også. Men blir uansett ikke før i 2017, storesøster ble døpt når hun var omtrent et halvt år så blir ca det samme nå. Dessuten bygges det ny kirke rett ved der vi bor og den er ferdig ila høsten så passer fint å ha det der. Så jeg syns vi har et haaaav av tid hehe :-)

Vi skal også ha 13.november i Ålesund kirke :)
Oi, så rart :p Det er en av de gangene i høst det er familiegudstjeneste og jeg synes det er mer koselig med dåp da enn når det er høymesse :)

Her spurte vi Svigermor når vi ventet vår 1. sammen om hun ville strikke en for oss om vi fant oppskrift, og kjøpte garnet.
Utrolig koselig. Nå skal vårt 2.barn få bruke den, og få brodert navnet i den.
Også skal vi la den gå i familien ❤️

Hun strikket en jente, og en guttelue til den, og lubber ❤️

Hvordan får dere brodert navn inn navn i den? På egen lapp eller sløyfe som festes inni? :)
Det er koselig :)

Back
Topp