Dåp/navnefest

Er det bare jeg som er så sinnsykt tidlig ute eller er det flere som har planlagt litt rundt dåp/navnefest?

Avtalte med kirken i dag så har dato og alt klart, skal bestille lokalet ikveld! Og sitter å skriver gjesteliste nå +mat! Haha

Snakk om å være en planlegger
Jeg booket tid i kirken for en måned siden allerede :) nå skal jeg flytte til Sverige, men frøkna skal døpes i Norge så må planlegge litt ekstra så jeg ville være tidlig ute :)
4 desember skal frøkna døpes og selskapet skal holdes hjemme hos mamma og pappa :)

Hvordan får dere brodert navn inn navn i den? På egen lapp eller sløyfe som festes inni? :)
Det er koselig :)

Det er litt forskjellig hva folk gjør.
Noen gjør det på underkjolen, og noen broderer det helt nederst på selve kjolen, og noen har ei bok som følger kjolen. Og noen har faktisk bok og brodering rett på kjolen.
Jeg har ikke fått sett hva Svigermor kom frem til var best enda. Så jeg er litt spendt på om det ble bok, og passende brodering nederst på kjolen... Eller hva :)

Det er litt forskjellig hva folk gjør.
Noen gjør det på underkjolen, og noen broderer det helt nederst på selve kjolen, og noen har ei bok som følger kjolen. Og noen har faktisk bok og brodering rett på kjolen.
Jeg har ikke fått sett hva Svigermor kom frem til var best enda. Så jeg er litt spendt på om det ble bok, og passende brodering nederst på kjolen... Eller hva :)
Synes det virker så koselig med sånn en kjole, og synd ingen av slektene våre har en sånn til låns. Men har jo hørt de familier der det blir konflikter om hvilken kjole fra hvilke side som skal brukes, så kanskje like greit ;)

Synes det virker så koselig med sånn en kjole, og synd ingen av slektene våre har en sånn til låns. Men har jo hørt de familier der det blir konflikter om hvilken kjole fra hvilke side som skal brukes, så kanskje like greit ;)

Jeg har 4 barn til nå, og har brukt den som jeg har fått lettest tak i hehe.
Brukte fra Svigerfamilien til begge de 2 første mener jeg å huske. Nr 3 lånte vi av tanten min. Den hadde hennes Svigermor sydd. Nå har jeg ny mann, og vi har fikset dåpskjole som kan gå i arv. Men her blir det ikke sårt, eller tvang fra noen :) Alles eget valg uten det blir såre miner :D

Vi skal ha siste søndag i oktober eller første i november, må bare finne ut når mannen har arbeidshelg først!
Så bookingen er ikke ferdig enda, men ellers har vi planlagt det meste!

Vi tenkte å ta det i januar. Begge er enige om å døpe i kirka og maten er vi så å si enige om. Probleme er gjestelista.. Tror aldri vi blir enige..

Vi tenkte å ta det i januar. Begge er enige om å døpe i kirka og maten er vi så å si enige om. Probleme er gjestelista.. Tror aldri vi blir enige..
Vi er heldigvis enig der!!! Skal kun ha våre foreldre og våre søsken m/familie. + faddere såklart!
Blir likevel 26stk, så synes det er nok!

Vi er heldigvis enig der!!! Skal kun ha våre foreldre og våre søsken m/familie. + faddere såklart!
Blir likevel 26stk, så synes det er nok!
Jeg og vil bare ha foreldre og besteforeldre pluss broren min da det er eneste søsken + faddere. Da blir vi 16.. Mannen vil ha våre søskenbarn, onkler og tanter i tillegg. Da blir vi 73... Finnes lissom ikke en mellomting. :/

Jeg og vil bare ha foreldre og besteforeldre pluss broren min da det er eneste søsken + faddere. Da blir vi 16.. Mannen vil ha våre søskenbarn, onkler og tanter i tillegg. Da blir vi 73... Finnes lissom ikke en mellomting. :/

Vi blir ca 50, og da har jeg silt vekk en god del som ikke har dirkete tilknyttning til han... Men jeg har ekstremt stor familie :p

Vi blir ca 50, og da har jeg silt vekk en god del som ikke har dirkete tilknyttning til han... Men jeg har ekstremt stor familie :p
Har ekstremt stor slekt, men samboer har ingen søsken og jeg har kun en bror så kjernefamilien blir ikke stor. Tviler på at slekta kommer til å ha mye med han å gjøre, så ser ikke vitsen med å invitere alle. Mannen er totalt uenig og vil ha ALLE.. Ikke har vi råd eller tid til det og ikke ser jeg vitsen heller..

Har ekstremt stor slekt, men samboer har ingen søsken og jeg har kun en bror så kjernefamilien blir ikke stor. Tviler på at slekta kommer til å ha mye med han å gjøre, så ser ikke vitsen med å invitere alle. Mannen er totalt uenig og vil ha ALLE.. Ikke har vi råd eller tid til det og ikke ser jeg vitsen heller..

Helt enig med deg altså! Og det er jo en dåp og ikke et bryllup tenker jeg, mulig jeg må gå gjennom denne lista mi igjen :p haha

Helt enig med deg! Vil kun ha barnets nærmeste familie hvis vi skal ha noe. Egentlig det som avgjør hva det blir, om vi er enige i og utelukke våre tanter, onkler og søskenbarn. Og siden det evt er navnefest så skal vi jo ikke ha faddere. Så da blir det ikke venner :)

Helt enig med deg altså! Og det er jo en dåp og ikke et bryllup tenker jeg, mulig jeg må gå gjennom denne lista mi igjen :p haha
Tenker det samme selv. Et bryllup hadde vert noe annet. :p og vi har snakket om å gifte oss neste år så har ikke råd til 2så store selskap. :p i værstefall tar vi hans søskenbarn, tanter og onkler og ikke mine, for jeg har null behov for å ha dem der. :p

Helt enig med deg! Vil kun ha barnets nærmeste familie hvis vi skal ha noe. Egentlig det som avgjør hva det blir, om vi er enige i og utelukke våre tanter, onkler og søskenbarn. Og siden det evt er navnefest så skal vi jo ikke ha faddere. Så da blir det ikke venner :)
Veldig vanskelig det der når vi ikke er enige. Begge vil gjerne døpe, men kjenner det blir veldig vanskelig når vi ikke klarer å bestemme oss for gjestelista. Vil egentlig ha noen nærme venner istedenfor slekt da de har mer med lillegutt å gjøre.

Tenker det samme selv. Et bryllup hadde vert noe annet. :p og vi har snakket om å gifte oss neste år så har ikke råd til 2så store selskap. :p i værstefall tar vi hans søskenbarn, tanter og onkler og ikke mine, for jeg har null behov for å ha dem der. :p

Det er sånn jeg har gjort det, dropper mine onkler, tanter og søskenbarn, mens han kan få ha sine der med tanke på at de er så få, kun en bestefar og oldemor og resten er hans tanter og onkler! ☺️

Det er nemlig det som er! Vi har stor familie på begge sider, og skal vi ha med tanter og onkler + søskenbarn av oss, blir vi langt over 100! Og det er langt over grensa mi.. Hallo! Det er en barnedåp!!!

Har tenkt litt I forkant av fødselen. Lille er to uker I dag og fikk booket både lokalet og kirke idag:happy: fadderne er bestemt.

Back
Topp