Dåp / navnefest / ingenting?

Katta

Forumet er livet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hva gjør dere?

Blir nok dåp, men aner ikke hvordan vi skal organisere det..

Hvorfor ikke? Hvordan reagerer familien?

Vi, eller mest jeg, tenker det samme. Har sagt ifra til min familie, men vet ikke helt hva svigers forventer.

Ingenting! Hadde heller ikke med forrigemann... Ingen reaksjoner fra familien heller. Min familie er agnostikere/ateister, så hadde det kommet en reaksjon det hadde jeg begynt å lure... :-p Mannens har vel barnetroen, men respekterer at vi velger å droppe det.

Vi skal ha dåp :) Mannen er vel ikke akkurat kristen, men min barnetro sitter godt i meg! Så dåp føles mest riktig :)

Vi skal ha dåp. Vi er ikke spesielt troende, men både mannen og jeg er døpt.

Vi velger å døpe, også kan heller ungene få velge selv om de fortsatt vil stå som medlemmer i statskirken når de skal konfirmere seg. Istede for at de evt måtte ha døpt seg i 15 års alderen.

Vi skal ha dåp. De to andre er døpt også. Selv om vi ikke er kirkegangere er både mannen min og jeg døpt og barnetroen følger med meg ennå ;-)

Tradisjonen i min familie er dåp, mannens familie har ingen tradisjoner, for for verken navnefest eller dåp. Men han har ikke noe imot det, så her blir det dåp :-)

Her blir det verken dåp eller navnefest, men en velkommen-til-verden-fest:) ingen seremoni, men en uformell sammenkomst hjemme hos oss med familie og venner. Selvom vi ikke velger dåp eller navnefest i regi av humanetisk forbund vil vi gjerne feire at det lille vidunderet endelig har kommet til oss❤

Back
Topp