dååååårlig.................

cec2763

Første møte med forumet
jeg er 6uker+3 dager på vei.. er skikkelig kvalm og dårlig HELE dagen.. føler jeg må spy hver gang jeg tar en matbit.. men spyr ikke... men er så dårlig at jeg ikke orker noe. mageknipe/kvalme...  blir galen... er jo så sur og lei.. noen som har opplevd det samme og har noen råd om hva som kan hjelpe? jeg prøver å spise ofte og lite.. men hjelper ikke.. prøvd tørre kjeks.. hjelper ikke.. trenger råd.. er så dårlig...[:'(]
NOEN RÅD??????????
 
Jeg sverget til seaband! Dette er noen armebånd man kjøper på apoteket, med en slags kule på som skal stimulere ett punkt på armen som gjør at man ikke blir kvalm, koster ca 250 kr og fungerer også mot reisesyke[:)]
 
Hei tråkig å høre at du er så dårlig.
Forhåpentligvis går det snart over.
 
Jeg er også nokså dårlig og har prøvd det meste. Dine symptomer høres mistenktelig kjente ut. Tror at du blir nødt for å prøve deg fram litt og se hva du selv synes hjelper. Det er veldig mange gode råd der ute, og alle i beste mening, men jeg har ikke klart å finne noe som kan stille ubehaget.
 
Mitt beste tips er at du prøver deg frem til hva slags mat du klarer/ikke klarer å spise, og spiser det som er godt. Selv ser jeg ut til å ha funnet godt ut av det med grønne druer og vann med sitron (masse sitron).
Ellers synes jeg det hjelper å spise regelmessig selv om det ikke fjerner plagene tar det ofte toppen av ubehaget. Det hjelper ofte på mageknip. Går jeg for lenge uten å spise blir det mye magekramper når jeg først spiser.
 
Har selv testet ut seabands uten at dette hjalp noe.
Noen sverger til ingefær.
Prøv peppermyntete.
 
og ellers lykke til.
 
Off, føler med deg... Er ikke så dårlig enda heldigvis, men regner med at det kommer.
 
Sist gang ble jeg litt bedre av å småspise salte kjeks (ritz) eller salte pastiller. Det hjalp ikke all verden, men litt i alle fall.
 
Seaband hadde ingen virkning på meg, men det er kanskje verdt ett forsøk.
 
 
Jeg var skikkelig dårlig og prøvde akupunktur. 4 behandlinger og kvalmen var vekk. Ikke alle som har hjelp i det, men det kan kanskje være verdet et forsøk? noen jordmødre har kunnskap om dette, og kan sette nåler. Jeg brukte en vanlig akupunktør.
 
 
Back
Topp