DÅRLIG!

desemberbaby21

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Var på Festival igår å koste meg virkelig masse! For første gang siden jeg ble gravid gikk det mer enn to timer mellom oppkast.. MEN, jeg er superdårlig idag. Nå er det verre enn noen gang, og jeg angrer på at jeg dro på festival :mad: Noen tips til å dempe kvalmen litt? Jeg har både afipran og postafen, men de har ingen effekt på meg, annet enn at jeg blir trøtt.. Mat orker jeg ikke noe av, men ser at jeg må få pressa i meg noe så jeg har noe å spy på :p Problemet er: Ingenting frister!

Hmmmm hva med eplejuice utlandet i vann eller sitron vann det hjelper meg når jeg har hatt omgang syka! Hva med loff ??? Prøvd ingefær ? Enten te en eller krydderet eller tablettene ? :) cola hjelper å meg ikke de sunneste forslagene jeg kom med nå men .:P Alt for å få i seg noe !

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Sliter å med ekstrem svangerskapskvalme, d som funker for meg er å ta afipran til faste tider, å spise knekkebrød å drikke te med ingefær. Må faktisk stå opp på natta for å spise for at det ikke skal gå for lenge mellom hvert måltid.
Hadde det likt med første svangerskap, da var jeg dårlig til uke 23 :(

Prøvd akupunktur? Det funker utrolig bra på meg, og jeg er i utganspunktet ingen som tror på alternativ medisin. Hos meg tilbys det på svangerskapspoliklinikken for de som strever mye med kvalme :)

Hmmmm hva med eplejuice utlandet i vann eller sitron vann det hjelper meg når jeg har hatt omgang syka! Hva med loff ??? Prøvd ingefær ? Enten te en eller krydderet eller tablettene ? :) cola hjelper å meg ikke de sunneste forslagene jeg kom med nå men .:p Alt for å få i seg noe !

Takk for tips! Har levd på cola de siste ukene, dessverre, så er litt lei det nå :( Men skal definitivt prøve sitronvann og loff! Ingefær har jeg også prøvd men klarte ikke lukta :oops:

Sliter å med ekstrem svangerskapskvalme, d som funker for meg er å ta afipran til faste tider, å spise knekkebrød å drikke te med ingefær. Må faktisk stå opp på natta for å spise for at det ikke skal gå for lenge mellom hvert måltid.
Hadde det likt med første svangerskap, da var jeg dårlig til uke 23 :(

Akkurat likt som meg da! Har spist knekkebrø til den store gullmedalje, men nå er det også begynt å komme opp igjen :( Har også prøvd afipran til faste tider, men syntes ikke det hjalp.. Postafen ble jeg så dopa av at den likte jeg ikke i det hele tatt:p

Prøvd akupunktur? Det funker utrolig bra på meg, og jeg er i utganspunktet ingen som tror på alternativ medisin. Hos meg tilbys det på svangerskapspoliklinikken for de som strever mye med kvalme :)

Nei, det har jeg ikke gjort enda grunnet ferie hos akupunktøren :p Prøvde det på slutten av forrige svangerskap da kvalmen kom tilbake, og det gjorde underverker! Skal definitivt få ordna med en time så snart hun er tilbake, for nå er jeg desperat!:D

Takk for tips! Har levd på cola de siste ukene, dessverre, så er litt lei det nå :( Men skal definitivt prøve sitronvann og loff! Ingefær har jeg også prøvd men klarte ikke lukta :oops:
Jeg å har levd på cola noen uker begynner og bli veldig lei smaken selv :P så har begynt og drikke sitron vann og eplejuice også når jeg er kvalm pleier jeg å ta én sånn dent pastill når jeg er kvalm syns det hjelper litt faktisk bare for å ikke brekke meg ;) levde å på knekkebrød noen uker men nå takler jeg ikke tanken lengre ;)

Nei, det har jeg ikke gjort enda grunnet ferie hos akupunktøren :p Prøvde det på slutten av forrige svangerskap da kvalmen kom tilbake, og det gjorde underverker! Skal definitivt få ordna med en time så snart hun er tilbake, for nå er jeg desperat!:D

Gikk på det hele forrige svangerskap, og begynte denne gangen i uke 7... Klarte å snu så jeg sluttet å gå ned i vekt og komme tilbake til utgangspunktet. :) er fantastisk :)

Akkurat likt som meg da! Har spist knekkebrø til den store gullmedalje, men nå er det også begynt å komme opp igjen :( Har også prøvd afipran til faste tider, men syntes ikke det hjalp.. Postafen ble jeg så dopa av at den likte jeg ikke i det hele tatt:p

Jeg har tatt postafen noen dager mens jeg var fri for afipran, har ikke gjort annet enn å ligge å sove! :p
Det er grusomt med svangerskapskvalme altså :(

Jeg å har levd på cola noen uker begynner og bli veldig lei smaken selv :p så har begynt og drikke sitron vann og eplejuice også når jeg er kvalm pleier jeg å ta én sånn dent pastill når jeg er kvalm syns det hjelper litt faktisk bare for å ikke brekke meg ;) levde å på knekkebrød noen uker men nå takler jeg ikke tanken lengre ;)

Prøvde sitronvann nå å det hjalp faktisk veldig! Eplejuice drikker jeg også mye av fordi jeg har en teori om at det hjelper mot UVI som jeg er veldig plaget av. OM det faktisk hjelper er et annet tema :D

Jeg har tatt postafen noen dager mens jeg var fri for afipran, har ikke gjort annet enn å ligge å sove! :p
Det er grusomt med svangerskapskvalme altså :(

I feel you! Postafen funker bare fordi man sover, og en er som oftest ikke kvalm mens man sover :D Man får ikke gjort noe annet enn å ligge på soffan uansett :p
Er jaggu ikke bare bare å være gravid altså! Krysser fingre og tær for vi alle blir ferdig med det snart!

De gangene jeg gjør mye og er på ting som f eks nyttårsaften eller lignende føler jeg meg alltid fyllesjuk dagen etter. Man blir ofte straffet dagen etter. Man må bare lære seg sin begrensning.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Prøvde sitronvann nå å det hjalp faktisk veldig! Eplejuice drikker jeg også mye av fordi jeg har en teori om at det hjelper mot UVI som jeg er veldig plaget av. OM det faktisk hjelper er et annet tema :D
Alt for mye sukker i eplejuice til at det hjelper mot uvi, bedre med surt slik som sitronvann :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Alt for mye sukker i eplejuice til at det hjelper mot uvi, bedre med surt slik som sitronvann :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Men appelsinjuice har jeg fått beskjed om at kan hjelpe fordi det er så surt :)

Farris har jeg hørt mange bruker mot kvalme. Aner ikke hvorfor det er så bra men et tips jeg har plukket med meg.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Farris og eplemos er tingen. Ikke eplejuice. Dette er for kvalmen da. Jeg drikker alltid dette når jeg har fått spysjuka, spiser også banan og skogsbær yohurt (dupper bananen oppi yohurten) :) Stabiliserer magen vesentlig mye, og pleier som regel aldri å kaste opp mer etter at jeg har fått i meg disse tingene :)

Back
Topp