Sånn, da er jeg klar.
Mye på et koldtbord lager seg selv, så eneste jobben er bare å legge på fat og pynte. Så alt det som var enkelt å greit å ordne i stand tok jeg selv, ting som tok litt lenger tid fikk jeg mamma eller svigermor til å lage. Kaker fikk jeg folk til å lage, folk flest er jo veldig villige til å hjelpe til.
Slik så vårt koldtbord ut:
-spekemat og rømme
-eggerøre
-røkt laks (og eggerøre)
-gravet laks (og sennepssaus)
-roastbeef med rå løk (kjøpes i løs vekt i ferskvare)
-karbonader med stekt løk (jeg kjøpte ferdig stekt løk i pakker, finnes i frysedisken, bare tinte i stekepanne og la over karbonadene på fatet.
-kylling (kyllingvinger og kyllinglår)
-potetsalat
-waldorfsalat
-fylte egg
-kabaret (gele med mat i, er jo et "must" på alle koldtbord (svigermor skulle på død og liv lage det))
-reker (upillede) og majones og sitron
-skinke (sånn hel skinke man får kjøpt som juleskinke, påskeskinke, sommerskinke alt etter årstid. Er jo bare å skjære opp i skiver)
-salat
-ost og kjeks
-loff, flatbrød, lefser og smør
Hmmm.. tenke tenke.. var det noe mere da da? Kan hende jeg har glemt noe. Men jeg fikk hvertfall skryt av koldtbordet mitt, for folk syntes det var så mye godt der.
Jeg handla mye på Smart Club, der har dem mye i store pakninger. Men nå vet jeg ikke hvor mange gjester du får, og vi fikk også VELDIG mye til overs!! Over halvparten.
Lykke til!!!!!