DÅP!:) hjeeeeeelp!!!:P

x1xPrinsesseMayahMin

Glad i forumet
Vi er litt sent ute med dåpen da min søster som skal være fadder har vært i USA et år og ikke kommer hjem før om 2 uker. Så vi skal ha dåp 17.juni..men det jeg lurte på! Vi har bestemt oss for koldtbord..og har satt opp en liste med forskjellige retter, bl.a. eggerøre,laks,salater +++ noen som har noen forslag til hva vi kan servere??? trenger ideer!!!![:D]

sommerskinke og waldorf. røkelaks og eggerøre. spekefat. ovnsbakt laks. karbonader. ostefat. kyllinglår. grønn salat. potetsalat...noe av det vi hadde, husker ikke helt i farta[;)]

Jeg lagde hele koldtbordet selv (med litt hjelp) og jeg vil litt senere fortelle deg, men nå har jeg en sytende mark på fanget så det må bli om litt. 

Sånn, da er jeg klar.

Mye på et koldtbord lager seg selv, så eneste jobben er bare å legge på fat og pynte. Så alt det som var enkelt å greit å ordne i stand tok jeg selv, ting som tok litt lenger tid fikk jeg mamma eller svigermor til å lage.  Kaker fikk jeg folk til å lage, folk flest er jo veldig villige til å hjelpe til.

Slik så vårt koldtbord ut:

-spekemat og rømme

-eggerøre

-røkt laks (og eggerøre)

-gravet laks (og sennepssaus)

-roastbeef med rå løk (kjøpes i løs vekt i ferskvare)

-karbonader med stekt løk (jeg kjøpte ferdig stekt løk i pakker, finnes i frysedisken, bare tinte i stekepanne og la over karbonadene på fatet.

-kylling (kyllingvinger og kyllinglår)

-potetsalat

-waldorfsalat

-fylte egg

-kabaret (gele med mat i, er jo et "must" på alle koldtbord (svigermor skulle på død og liv lage det))

-reker (upillede) og majones og sitron

-skinke (sånn hel skinke man får kjøpt som juleskinke, påskeskinke, sommerskinke alt etter årstid. Er jo bare å skjære opp i skiver)

-salat

-ost og kjeks

-loff, flatbrød, lefser og smør

Hmmm.. tenke tenke.. var det noe mere da da? Kan hende jeg har glemt noe. Men jeg fikk hvertfall skryt av koldtbordet mitt, for folk syntes det var så mye godt der.

Jeg handla mye på Smart Club, der har dem mye i store pakninger. Men nå vet jeg ikke hvor mange gjester du får, og vi fikk også VELDIG mye til overs!! Over halvparten.

Lykke til!!!!!

Dette skal vel du vite siden du har jobba der du har jobba [:D][:D][:D]

He he he...!!!

Lykke til da snuppa :)

Focacciabrød er godt til koldtbord!

Jisses för ena flotta dåp.... värsta 50års festerna...

Vi ska ha 'svensk' smörgåstårta och kaka till kaffen!

Hoppas att de norrmän som kommer till vårt dåp ikke blir skuffet, ni verkar ha en litt annorlunda kultur än det jag är van...

Back
Topp