Cytotec etter KS

• Trådstarter Trådstarter Hei
  • Opprettet Opprettet
H

Hei

Guest
Skal ta cytotec snart for å få ut rester etter keisersnitt, men en venninne som er sykepleier sa nå at jeg kan dø eller bli steril siden livmoren kan revne med denne behandlingen 4 mnd etter keisersnitt? :eek:

Det høres ikke riktig ut altså.

Etter litt søking på nett finner jeg opplysninger som støtter påstand om livmorruptur etter KS grunnet riene man får av cytotec :S

:o Da må du nesten høre med helsepersonell. Du skal vel på sykehuset for å få tablettene?

De må jo informere deg om mulige risikoer før du får behandlingen, og hvor store sjangsene er.

Har vært på sykehus og fått pillene som skal taes denne uken, fikk ingen info om det, visste det ikke før venninnen min fortalte det og jeg søkte på nett.

Da bør du ta kontakt med de igjen :)

Jeg ble satt igang med cytotec, og da spurte de om jeg hadde hatt ks. Isåfall skulle jeg fått andre tabletter. Nettopp pga fare for ruptur. Nå skal det sies at jeg ikke har fått særlig sterke rier av cytotec, men det reagerer vi sikkert forskjellig.

Jeg ble satt igang med cytotec, og da spurte de om jeg hadde hatt ks. Isåfall skulle jeg fått andre tabletter. Nettopp pga fare for ruptur. Nå skal det sies at jeg ikke har fått særlig sterke rier av cytotec, men det reagerer vi sikkert forskjellig.

Nå ble jeg rett og slett kvalm. Skal ta tablettene i morgen tidlig men nå tør jeg ikke :(

Nå ble jeg rett og slett kvalm. Skal ta tablettene i morgen tidlig men nå tør jeg ikke :(

Kan ikke forstå at jeg ikke fikk beskjed om at dette kan være livsfarlig, hadde ikke visst om dette engang om det ikke var for venninnen min.

Kan ikke forstå at jeg ikke fikk beskjed om at dette kan være livsfarlig, hadde ikke visst om dette engang om det ikke var for venninnen min.
Ring sykehuset og forhør deg. Merkelig at de ikke opplyser deg om dette.

Jeg ble også spurt om det før igangsettelse, opptil flere ganger :-) Jeg fikk kraftige rier (og uten pauser) av cytotec.

Back
Topp