Cybex sirona

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Går det an å justere setet lengre vekk fra "fotbrettet"?
Her ser det ut som god plass til bena, med avstand mellom setet og der brettet:
ImageUploadedByBV Forum1433267556.578284.jpg

Ettåringen min har mye mindre plass mellom og ingen på bildet er vel større?

Følger denne, lurer på det samme, min guttunge sitter jo med knærne snart oppunder haka, ser jo mye bedre ut på dette bilde?...

Har dere stolen i liggestilling enda? Denne stolen på bildet jo er justert opp til sittestilling :)

Har dere stolen i liggestilling enda? Denne stolen på bildet jo er justert opp til sittestilling :)
Nei den er automatisk i sittestilling når den vris på plass, setter den aldri i liggestilling med mindre hun skal sove.

Det går an å justere den lengre vekk, det gjøres når den skal snues forover. Da tar man av det fotbrettet. Men det må vel være på i bakovervendt stilling?

Det går an å justere den lengre vekk, det gjøres når den skal snues forover. Da tar man av det fotbrettet. Men det må vel være på i bakovervendt stilling?

Fotbrettet må være på i bakovervendt stilling ja :) Jeg har vært fornøyd med setet hittil, men frøkna på 2,5 begynner å få dårlig plass nå :(

Last edited:
Vil tro at den sksl justeres så langt inn som mulig, men er ikke sikker. Jeg har egentlig bare regnet med det så vår er trykket inn i baksetet. Det ser jo merkelig nok annerledes ut på bildet ja.
Kanskje de har gjort det for at det ser bedre ut siden det er reklame?

Du skal kunne klare det meinar eg. Men hugsar ikkje korleis...

Fotbrettet må være på i bakovervendt stilling ja :) Jeg har vært fornøyd med setet hittil, men frøkna på 2,5 begynner å få dårlig plass nå :(
Hvorfor må det være på? Har det en funksjon i kollisjon?
Lurer på det samme:o mini sitter med bøyde knær allerede som 16,5mnd:o
Ja jeg kjenner jeg er litt skuffet :( Eldste satt bakovervendt med grei plass til bena til han var 4 i besafe. Hadde håpet på det samme her, men hun har jo bena bøyd allerede som ettåring :o :(

Vil tro at den sksl justeres så langt inn som mulig, men er ikke sikker. Jeg har egentlig bare regnet med det så vår er trykket inn i baksetet. Det ser jo merkelig nok annerledes ut på bildet ja.
Kanskje de har gjort det for at det ser bedre ut siden det er reklame?
Ja det var det jeg tenkte på....:(

Hvorfor må det være på? Har det en funksjon i kollisjon?

Ja jeg kjenner jeg er litt skuffet :( Eldste satt bakovervendt med grei plass til bena til han var 4 i besafe. Hadde håpet på det samme her, men hun har jo bena bøyd allerede som ettåring :o :(

Det vet jeg ikke, var bare det jeg fikk beskjed om når jeg kjøpte setet. Går jo alltids an å sende mail til cybex å høre :)

Det ser romslig ut på reklamen da, men jeg har hørt av mange at det setet ikke er så romslig, desverre.
Ingen erfaring selv, altså, kom bare på det når jeg leste tråden!

Det skal vel gå an å flytte setet ut sånn, der er to "håndtak", en på hver side nede på basen, som må trykkes inn og så klemmes litt opp samtidig før du kan forsiktig dra det ut i bilen. (Ups så dårlig forklart)... Om det er lov eller ei å kjøre slik må en se i instruksjonsboka.

Det skal vel gå an å flytte setet ut sånn, der er to "håndtak", en på hver side nede på basen, som må trykkes inn og så klemmes litt opp samtidig før du kan forsiktig dra det ut i bilen. (Ups så dårlig forklart)... Om det er lov eller ei å kjøre slik må en se i instruksjonsboka.
Jepp, det går... Men fotbøylen flyttes med samtidig! Så det blir dermed ikke større plass til beina, bare større plass mellom bilens seterygg og bøylen (som i og for seg ikke har noe for seg... :()
Jeg fikk beskjed om at fotbøylen MÅ være på. Setet er godkjent kun når denne bøylen er i bruk.

Jepp, det går... Men fotbøylen flyttes med samtidig! Så det blir dermed ikke større plass til beina, bare større plass mellom bilens seterygg og bøylen (som i og for seg ikke har noe for seg... :()
Jeg fikk beskjed om at fotbøylen MÅ være på. Setet er godkjent kun når denne bøylen er i bruk.
Ja det har kanskje noe med påkjørsel bakfra at den forbøylen tar imot?

4b927ae3648fed31bd93c5b9c3c58e3d

Vinkelen er ikke lik, men når jeg sammenligner ser det ikke så ulikt ut. Må være et barn av liten vekst de har brukt i reklamen. Hun ser i hvert fall 2 år gammel ut, min er 11 mnd.

4b927ae3648fed31bd93c5b9c3c58e3d

Vinkelen er ikke lik, men når jeg sammenligner ser det ikke så ulikt ut. Må være et barn av liten vekst de har brukt i reklamen. Hun ser i hvert fall 2 år gammel ut, min er 11 mnd.
Kanskje det. Kort i beina i hvertfall :p

Back
Topp