Curamed Hoste og hals

♡Lykke2015♡

♡BabyBoy♡
Jeg har fått en lei forkjølelse. Har før svangerskap brukt den røde Curamed Hoste og hals og hatt god effekt. Kjæresten kjøpte den inn til meg igår. Spiste noen og tenkte ikke mer over det. Leste litt etter at det ikke anbefales av gravide å ta de. Så ble veldig usikker ( som med alt annet :p )

Noen her som har gått på de selv om? Blir ikke til at jeg bruker store mengder, men noen løpet av dagen, siden halsen er sår.
Er det er annet alternativ fra apotek eller noe som kan brukes?

Er lite glad i honning og te, så det er ikke et alternativ.
 
Står det ikke noe om hvorfor de ikke anbefales til gravide da? Dersom de inneholder noe som kan være skadelig for den lille ville jeg nok funnet meg noe annet...Kan de kjøpes overalt? Eller er de fra apoteket? Dersom de er fra apoteket er det jo mulig at du kan ringe sit og spørre. Eller google :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har fått en lei forkjølelse. Har før svangerskap brukt den røde Curamed Hoste og hals og hatt god effekt. Kjæresten kjøpte den inn til meg igår. Spiste noen og tenkte ikke mer over det. Leste litt etter at det ikke anbefales av gravide å ta de. Så ble veldig usikker ( som med alt annet :p )

Noen her som har gått på de selv om? Blir ikke til at jeg bruker store mengder, men noen løpet av dagen, siden halsen er sår.
Er det er annet alternativ fra apotek eller noe som kan brukes?

Er lite glad i honning og te, så det er ikke et alternativ.
Herlighet? Seriøst?! :( akkurat spist en hel pakke de siste dagene!! :(


♡Overgangen feb/mars♡
 
Som sett i bildet over, var det det samme jeg fant på curamed sine sider;
"Kan gravide ta CuraMed?
- Råmelken i CuraMeds råmelkstabletter er varmebehandlet. Det finnes imidlertid ingen studier angående bruk av slike tabletter og sikkerhet under graviditet.

Det finnes heller ingen studier angående bruk av CuraMed Lindrer Hoste og Hals serien og sikkerhet under graviditet. Lindrer Hoste og Hals serien inneholder likevel enkelte aktive ingredienser som ikke anbefales i store mengder til gravide og ammende. Av sikkerhetsmessige årsaker anbefaler vi derfor at gravide og ammende kvinner rådfører seg med sin lege/jordmor i forbindelse med bruk av Lindrer Hoste & Hals serien (blå og rød variant)."

Er ikke gjort noe studie på det som mange andre ting, så en vil helst holde seg unna.
Denne typen kan bli kjøpt på apotek og i dagligvarebutikker.

Ingen her som har hørt med lege/jordmor om denne? Eller har erfaring?
 
Herlighet? Seriøst?! :( akkurat spist en hel pakke de siste dagene!! :(

Står så på siden til Curamed. Tok noen selv, tenkte ikke det var noe fare. De med råmelk hadde jeg nok sjekka ut med en gang. Gjort er gjort og jeg vil ikke ta noe før klarsignal fra de med erfaring, jordmor/lege.
 
Har og tatt men kun de gule vanlige. Og ikke mange.. Di hjalp iallefall:)


Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
 
Back
Topp