cucurs

Blippetiblippblopp

Elsker forumet
Hvordan går det med den mobile snuppa da? Er hun mer fornøyd i dag? Så spent på å høre om det har noen innvirkning på henne at hun er blitt mobil

ja, cucurs, fortell dem de gode nyhetene[:D]

Oi..ble litt spent her nå når lelo røpa noe her...gleder meg til oppdatering nå altså [:D][:D][:D][:D][:D]

Ja, nå ble jeg nysgjerrig nå.

Venter i spenning,

håååper sååå mye på  at snuppa di koser seg med å være mobil, og at du får slappe av litt framover..

,... altså, jeg vet at det er mye å passe på med en mobil baby, men at du får slippe gråtinga, og får en fornøyd baby som kooooser seg, så du og kan få kose deg.

ååååå, siden hun er så treig, så får jeg svare[:)] håper hun tilgir meg, ble bare så glad da hun fortalte i dag! Hun hadde brukt 2timer på å få lagt snuppa i går, men da hun først sovnet så våknet hun bare en gang gjennom hele natten[:D] og det er lenge siden sist!! Så håper det fortsetter! Hun kutta ut melk i går og noe annet greier også..

Hehe, lelo, skravlekopp[:D]

Jo da, det gikk greit i natt. Var oppe halv2, spiste og sovnet igjen. Dagen startet nok 6.30 for henne men jeg krabbet ikke ut av senga før 8.00. Kjøpte den grøten en av jentene anbefalte uten melk. Spiste som gal en svær porsjon i går og samme i dag. La seg kl.20.00 med et smil og sover sott uten smokk!!! Helt utrolig. Så jeg satser på en godnatts sovn jeg[;)] Kryss fingrene på at det går.

Ikke så mye åling enda. Men jeg fjernet alle lekene i dag. Hun lå der og kjeda og kjeda og kjeda seg. Til slutt sukket hun litt oppgitt og begynte å åle rundt på kjøkkenet hehe.

ORIGINAL: cucurs

Jo da, det gikk greit i natt. Var oppe halv2, spiste og sovnet igjen. Dagen startet nok 6.30 for henne men jeg krabbet ikke ut av senga før 8.00. Kjøpte den grøten en av jentene anbefalte uten melk. Spiste som gal en svær porsjon i går og samme i dag. La seg kl.20.00 med et smil og sover sott uten smokk!!! Helt utrolig. Så jeg satser på en godnatts sovn jeg[;)] Kryss fingrene på at det går.

Ikke så mye åling enda. Men jeg fjernet alle lekene i dag. Hun lå der og kjeda og kjeda og kjeda seg. Til slutt sukket hun litt oppgitt og begynte å åle rundt på kjøkkenet hehe.

Tihi[:)]
Krysser fingrene for dere begge!

Så utrolig bra.[:)] Håper det fortsetter sånn.[:)]

Så flott,dette lover bra så hååååper det fortsetter og blir bedre også..når dere begge sover bedre så kan det være ting snur seg og?? Snill ho er da,hadde jeg gjort som deg så hadde ho sikkert bare liggi og sutra og grini [:D] Hvilken grøt er dette da??? Hvordan gikk det inatt da,spent [:)][:)][:)]

Ikke noe sovn i natt[:(] Bare hyling. Nei, jeg får bestille timen hos kiropraktor og en time hos legen. Vet ikke ellers hvor skal jeg gå. Så må dem se ordentlig på henne. Det kan da ikke være normalt med så mye utrøstelig hyling.

Grøten heter Sinlac. Kjempe god men dyr da. Men om den hadde hjulpet så er jo pengene av ingen betydning. Uffff,,,,

Det verste er depresjonen er på vei tilbake nå...Jeg vil bare sitte og grine og ingenting er morsomt. Vi MÅ FÅ HJELP!!![:'(]

[&o][&o][&o][&o][&o][&o][&o]
Neeeeeeeeeeeeeeei[X(] hun skulle jo bli bra nå... stakkars begge to... Ring noen som kan hjelpe så fort du kan, dere skal ikke ha noen depresjon!

Uff, tung lesing dette! Det værste er at jeg ikke kan hjelpe! Ikke har jeg noen gode råd, utover de du allerede har fått..

Stå på ditt når du kommer inn til lege, noe må jo være "galt" ettersom hun sliter sånn!

Gooooooood trøsteklem!

Sender over litt sovestøv til snuppa

Sove støv tas i mot i bøtter og spann. Nå har jeg fikset kiropraktor tm til henne i morn og lege tm på mandag. Skulle ikke få timen før slutten av mai og da begynte jeg å grine på legekontoret. Så da fikset damen tm til mandagen. Det var jo ikke det som var meningen, men jeg klarer ikke å la være å gråte. 2-3tm sovn i 4 uker nå....Det sier seg selv.

Så har en kjempe snill dame sagt seg villig til å ha henne hos seg fra i morn ettermiddag og hele natta. Så jeg får sove en hel natt.

Mannen min er kjempe sliten selv. Jobber mye og når han ikke er på jobb eller ekstra jobb så jobber han med huset. Så det er ikke mer en 5tm sovn på han heller. Vi har ikke noe besteforeldre eller andre som kan hjelpe til så vi begynner å bli gale begge to. Mye kjefting og alt er bare mas.

Har virkelig vondt av dere curcurs!!
Skjønner, og kjenner, fortvilelsen din. Du nevnte såvidt depresjonen var på vei tilbake? Da har jeg et tips til deg! Ta kontakt med helsestasjonen og fortell dem akkurat det, og da (om det er hos dere som det er her) bør du få en time hos en psykolog på BUP.

Prøv deg litt frem med kognitiv psykologi selv - det hjelper (jeg lover, - har erfaring) Det er faktisk sant i det man sier om positive tanker, og smil. Selv om det virker helt umulig er det viktig å prøve å finne de positive tingene, og gjerne si de høyt til seg selv. Igjen og igjen, til og med selv om man ikke føler det man selv sier. -Hjernen er nemlig bygd opp på en slik måte at den fornyer seg til stadighet, og med positive tanker følger postive tanker (kall det gjerne "positive nervetråder") Det er mye forskning på det, og jeg har sett det fungere i praksis.
Men det er vanskelig! Og det føles teit å lete etter positive ting som man sier høyt til seg selv igjen og igjen og igjen, men etter en stund føles det ikke teit, og det blir lettere å kjenne på det som er godt, i stedet for alt det vonde.
En bok om emnet:
http://www.angst-depresjon.no/
Du kan også google kognitiv psykoterapi så får du nok opp masse å lese på.

Og det var fantastisk godt å høre at du har fått hjelp av en snill dame som kan stille opp for deg. Det er viktig å huske at man som mamma også må kunne sette seg selv først, -det er viktig du har det bra slik at du kan gi ditt beste til babyen din

Klemmer herfra!!

Tusen takk Caroline. HS hører ikke på meg. Dem bare sier at jeg er overbekymret førstegangs mor og sender meg hjem gang på gang selv om tårene triller. Så jeg søkte hjelp hos jorsmora mi i november for da var jeg så langt nede som det går an. Hadde jeg ikke fått hjelp fra henne hvet ikke hvor jeg hadde vært i dag. Jeg gikk på samtaler til henne til jeg fikk komme inn på noe som heter samtaletjeneste og nå går jeg på samtaler hos en psykolog. Jeg takler ikke dette alene[:(] og heldigvis lyttet JM på meg og skjønte alvoret.

Jeg hadde blitt ganske bra men nå begynner jeg å gå nedover igjen. Sovnmangelen gjør sitt og det at jeg ikke kan hjelpe snuppa[:(][:(][:(]

Hun har gråt masse i kveld igjen og jeg gruer meg til natten. Så i morn når jeg har levert henne skal jeg sove og sove og sove helt til jeg må hente henne.

Huff, får helt vondt inni meg av å lese om situasjonen deres. Skjønner at dette må være forferdelig slitsomt.
Så bra at du fikk time så fort. Nå får vi krysse fingrene for at behandlingen vriker og at hun blir fri for plagene sine.
Også snille damen da, som ville passe jenta deres litt[:)]
Stor trøsteklem sendes herfra

Tusen takk Caroline. HS hører ikke på meg. Dem bare sier at jeg er overbekymret førstegangs mor og sender meg hjem gang på gang selv om tårene triller. Så jeg søkte hjelp hos jorsmora mi i november for da var jeg så langt nede som det går an. Hadde jeg ikke fått hjelp fra henne hvet ikke hvor jeg hadde vært i dag. Jeg gikk på samtaler til henne til jeg fikk komme inn på noe som heter samtaletjeneste og nå går jeg på samtaler hos en psykolog. Jeg takler ikke dette alene[:(] og heldigvis lyttet JM på meg og skjønte alvoret.

Jeg hadde blitt ganske bra men nå begynner jeg å gå nedover igjen. Sovnmangelen gjør sitt og det at jeg ikke kan hjelpe snuppa[:(][:(][:(]

Hun har gråt masse i kveld igjen og jeg gruer meg til natten. Så i morn når jeg har levert henne skal jeg sove og sove og sove helt til jeg må hente henne.

Blir litt sinna på dine vgne når jeg hører hvordan HS behandler deg jeg... Har tenkt over det flere ganger når du har fortalt om episoder derfra. Ikke bra!!
Så godt at du har noen å snakke med! Du skal ikke behøve å gå gjennom dette alene.

Og kose deg i morgen, sove godt og sove lenge! [:)]

Back
Topp