CTG - hvilken styrke har rier?

Funshine

Glad i forumet
Hvilken prosentgrad vil tilsi at man har rier og ikke kynnere når man tar CTG?

nå når jeg tok ctg på sykehuset for sjekk stod det mellom 8-13 på telleren noe som tilsvarte ikke rier.
jeg mener å huske fra forrige fødsel at det stod over 80 på skjermen mens jeg hadde riene og mellom 10-20 når jeg ikke hadde rier :)

Ikke helt sikker, men på den ene kontrollen hadde jeg visst én liten rie under CTG-registreringen.[:-] Da var den på rundt 50-60.
Under selve fødselen telte den visstnok nedover, ikke oppover.. Skjønner ikke helt den der, så kan være jeg har fått feil informasjon av hun som var med på fødselen min.[8D]

Kynnerne lå rundt 20-30, masriene var småvonde og lå på 50 ca.
Riene lå rundt 100 mener jeg og huske.

jeg tok uttallige ctg'er under svangerskapet. Som oftest er 0 rier på 0, 10 eller 20.. alt etter hva de stiller den på når du ikke har sammentrekning. Men maskinen kjører ikke over 100 iallefall, da faller den utenfor skjemaet. Noen kan ha rier som er på bare 50, hvor de blir moden og får åpning. Andre har rier opp i 80 uten at det gjør noe som helst med kroppen (slik som hos meg). Maskinen forteller deg egentlig ikke så mye om smerte, men om babyen har fin akslerasjon når du har rier over så så lang tid.

Tror det er veldig individuelt.. mine rier varierte fra 90 til 150. Sjelden under 100. Aldri mer opphold enn 5 min. Varierte det også. Så etter 15 timer ble det hs.

ORIGINAL: *April*

jeg tok uttallige ctg'er under svangerskapet. Som oftest er 0 rier på 0, 10 eller 20.. alt etter hva de stiller den på når du ikke har sammentrekning. Men maskinen kjører ikke over 100 iallefall, da faller den utenfor skjemaet. Noen kan ha rier som er på bare 50, hvor de blir moden og får åpning. Andre har rier opp i 80 uten at det gjør noe som helst med kroppen (slik som hos meg). Maskinen forteller deg egentlig ikke så mye om smerte, men om babyen har fin akslerasjon når du har rier over så så lang tid.

Jo, den registrerer over 100, men på arket ser man bare strek som går opp, men man ser ikke toppen, bare streken som kommer ned lenger bort på arket. Tallet ser man på skjermen underveis.

ORIGINAL: ~Vimsa~

Når den lå på et par og nitti så var jeg sikkert på at man døde når den viste 100[8D]
og en gang kom den bare opp til 50(vondt nok) men så gikk den ned, var kjempe fornøyd med at jeg hadde klart å lure rien (jepp litt lsytgass inni bildet[8D] )

[:D] Det syntes jeg var morsomt. Og her er det ikke lystgass inni bildet...

Riene mine begynte på 30 og laaaaangt over 100[X(][:-]

Jeg lå på drypp og hadde "kunstige" rier, og den lå på over 100 og på 100 under "Pausene". Ikke rart jeg trodde jeg skulle dø.

Men er det ikke sånn at dette med rier ikke kan måles? For den ctg måleren spretter jo bare man strekker seg etter vannglasset.

ORIGINAL: Labambie

Jeg lå på drypp og hadde "kunstige" rier, og den lå på over 100 og på 100 under "Pausene". Ikke rart jeg trodde jeg skulle dø.

Men er det ikke sånn at dette med rier ikke kan måles? For den ctg måleren spretter jo bare man strekker seg etter vannglasset.

jo men går jo hvis man ligger stille.. jeg klarte ikke røre meg under riene så det gikk fint[8D]

Mine mase rier som jeg gikk med av og på i flere uker ble registrert på et snitt på rundt 70 og mange av de var oppe i 100[>:] på føden var de sikker på at jeg kom til å føde så sendte meg hjem for å hvile litt bare..3 uker etter kom ho[8|]

Jeg lå med mange ctg reg i svangerskapet.. Som regel lå den på 30-40
Men hadde kynnere som var oppi 60-70 også..

Når jeg hadde rier var den på over 100.

Back
Topp