Crinone kontra progrestran kapsler

twinanne

Forumet er livet
Jeg snakket med den ene sykesøsteren om dette i dag, og hun kunne forklare meg ganske bra hvorfor de bruker Crinone nå - og det var mer vanlig å få de progrestran kasplene tidligere. Dr. Kahn har forsket på dette, det er riktig at de hadde problemer med Crinone i starten, det var pga at leverandøren sa at det holdt med en dose om dagen - og det var alt forlite. Men når vi tar Crinone 2 ganger om dagen så er de minst like bra som de andre kapslene, så da kan vi slutte å bekymre oss over at Crinone er et dårligere valg enn kapslene. Det kommer en forskningsrapport på dette fra dr. Kahn. Jeg skal sjekke ut om den blir lagt ut på legesidene på nettet, skal søke litt jeg. Men tror det er litt tidlig enda.

Hva mener dere jenter, tror dere fortsatt at Progrestran kapslene er bedre? Jeg ble iallefall ganske beroliget, ettersom de faktisk sier at det er bedre med Crinone og går vekk fra kapslene nå i Porsgrunn.

Nå ble eg litt forvirret...[8|]   På mitt første ivf-forsøk fikk eg 2 doser med Crinone, men etter nyttår på mine 2 fryseforsøk gikk Haukeland over til 1 dose Crinone. Dette sa de var fordi det hadde vist seg at 1 dose skulle holde rikelig i et døgn.

Lurer veldig på hva eg får ved mitt 2.ivf nå[8|] Men hvis dr. Kahn gir ut en forskningsrapport på det nå, så leser vel de andre klinikkene det også?

Hope[8|] nå ble jeg sjokert, jeg skal prøve å få sjekket opp denne rapporten jeg om jeg har tilgang på den eller ikke. Det er jo det som nettop står der - for vi snakker om IVF og ICSI nå - leverandøren reklamerte med at det hioldt med en slik tube om dagen, men det må være 2 dersom det skal være like bra som disse kapslene, jeg håper jeg skrev riktig navn på dem i denne tråden. Eh....nå rotet jeg meg bort...De har forsket på dette i Posgrunn og de slet med dårligere resultater i førsten pga at de brukte bare en slik tube, men når de gikk over til å bruke en om morgenen og en om kvelden ble det like bra resultat som med Progrestran kapslene, eller litt bedre. Off off, du får passe på - jeg tror det ble dårligere resultat for de som fikk for kort lutealfase pga forlite progrestron.

Vent nå litt Hope jeg var tenkte ikke så logisk i min forrige tråd, selvfølgeklig så trenger man nok mindre progrestron med fryseforsøk for noen for da er du vel i en naturlig syklus så du danner progrestron selv også, dersom jeg ikke tar helt feil nå.

Det er jo egentlig veldig bra hvis det stemmer da, for de er jo mye billigere....
Så på Porsgrunn bruker de altså kun crinone, er visst skjedd mye der siden jeg sist var der før jul.
Da var det nemlig kaplser som vi måtte ta.

ORIGINAL: kate

Det er jo egentlig veldig bra hvis det stemmer da, for de er jo mye billigere....
Så på Porsgrunn bruker de altså kun crinone, er visst skjedd mye der siden jeg sist var der før jul.

Ja der skjer det saker og ting, du var kanskje med i prøveprsosjektet du da, fior da hadde de sikkert begeg dela men noen fikk de som de var trygge på og andre fikk Crinone dobbel dose. Men nå har de gått over til å bruke heslt bare Crinone - men mitt første forsøk i januar så fikk jeg velge men med beskjed om at det kunne være vanskeliger å få dekket kapslene fra NAV trygd da.

Skal iallefall spørre om dette når eg får vite ka eg skal skal få nå. Vet ikke om det
blir Crinone eller progesteron kapsler på 2 ivf .
Men mente de sa at det var 1 dose Crinone om det var vanlig forsøk eller frys.

ORIGINAL: twinanne

ORIGINAL: kate

Ja der skjer det saker og ting, du var kanskje med i prøveprsosjektet du da, fior da hadde de sikkert begeg dela men noen fikk de som de var trygge på og andre fikk Crinone dobbel dose. Men nå har de gått over til å bruke heslt bare Crinone - men mitt første forsøk i januar så fikk jeg velge men med beskjed om at det kunne være vanskeliger å få dekket kapslene fra NAV trygd da.

tja...veit igrunn ikke helt jeg. Men det første forsøket mitt for to år siden fikk jeg crinone, de neste fikk jeg kapsler fordi de var bedre, og de foretrakk å bruke dem. Men fikk forklart at de måtte gi meg crinone på forsøk 1, ellers hadde jeg ikke fått dekt utgiftene til kapslene. Man måtte nemlig ha prøvd crinone først.....
Det samme sa dem i Desember....(07)

Men føler egentlig de sier litt forskjellig i Porsgrunn, bl.annet med dette babyklisteret. Spurte nemlig legen om dette var noe som kunne hjelpe, eller som kan være greit å ta. Men fikk BLANKT nei, det var det største våset hun hadde hørt om. Men jeg hører om andre her inne som har snakket med de på porsgrunn og fått beskjed om at det er verdt å prøve, og kan hjelpe.... så er ikke så lett å vite hva man skal forholde seg til.

Når det gjelder babyklister så tror jeg at Dr Kahn er litt mer for å prøve ut ting - det skader jo ikke holdning. Mens DR Frieberg er litt mer skeptisk til nye ting og særlig slike ting som dette, tror hun trenger mer bevis på ting for at hun skal godta at man prøver slike saker.

Men jeg har litt sansen for Kahn, han er litt åpen samtidig som han har en mannsalder med erfaring. Tror han er flinkt til å forske og prøve ut ting også. Men de bruker hvist kortison på noen dersom de tror det er problemer med festingen, men det frister iallefall ikke - det har jo sine bivirkninger, men forskjellen er jo at det e et legemiddel da det er jo ikke babyklister som er homeopat middel.

eg kunne godt ha tenkt meg de kapslene eg, for den kremen var ikke noe,ble jo helt rar der nede[8D][:)]

Back
Topp