Cravings?

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Noen som har begynt med cravings ennå? Jeg har fått sykt dilla på vafler. Sånn helt ut av det blå :p Vafler, og sitronjuice.

Vann med kullsyre! Har gått hele livet med forakt for vann med kullsyre, og nå løper jeg nærmest til kjøleskapet hver morgen for å få drikke det.

Kaffe derimot! Jeg har laget meg en kaffe latte hver morgen de siste årene, og det har vært min morgenkos. Nå er det plutselig like fristende som å drikke sølevann. Jeg savner å ha lyst på kaffe :p

Åh, vafler! Nam. Kanskje eg skal lage det?

Har et veldig stort behov for alt av frukt og grønt. Lite kjøtt.. var slik forrige svangerskap også. Ikkje lyst på kaffe eller sjokolade (nesten en sorg, er så glad i å kose meg med sjokolade, men det smaker ikkje godt lenger). Men sist gang våkna lysten på sjokolade gjennom andre og tredje trimester.

Drakk litt kaffe første vekene, men rundt veke 6 mista eg lysten heilt. Veldig rart med alt som endrer seg, og enig ang det å savne å like kaffe. Er no 7+1.

Bare melk haha. Ikke vært en stor melkedrikker noensinne egentlig, men nå drikker jeg jo minst en halvliter om dagen.

Det smaker bare ekstra forfriskende :)

Jeg hadde skikkelig craving på Litago sjokolademelk forrige graviditet. Kjøpte det igjen nå og tenkte at det ville være skikkelig godt. Aldri før har Litago smakt så vondt som nå :yuck:

Har ekstra lyst på frukt og bær :love2 Generelt friske ting. Kjøtt og tung mat klarer jeg nesten ikke! Spiser noen få biter og så blir jeg uggen :grumpy:Fikk avsmak på egg sist svangerskap og merker at jeg ikke er så veldig gira på det nå heller :hungover:

Hadde helt cravings på riskaker og lukten av garasje/lager sist gang også, men ikke denne gangen (ennå) :hilarious:

Har ekstra lyst på frukt og bær :love2 Generelt friske ting. Kjøtt og tung mat klarer jeg nesten ikke! Spiser noen få biter og så blir jeg uggen :grumpy:Fikk avsmak på egg sist svangerskap og merker at jeg ikke er så veldig gira på det nå heller :hungover:

Hadde helt cravings på riskaker og lukten av garasje/lager sist gang også, men ikke denne gangen (ennå) :hilarious:
Frukt og bær har jeg også! Ulikt meg, egentlig :p

Veldig merkelig. For jeg kan spise BurgerKing/McDonalds typ en gang i året eller noe sånt, nå har jeg lyst på det ofte!! Craver salt og fettrik mat.. Skulle heller ønske jeg hadde lyst på mer sunn og næringsrikt mat

Så ekstremt dilla på barndomsklassikeren fiskegrateng, gulrot og kokt potet med smeltet smør. Spist det 3 dager på rad nå og har lyst på det samme i morgen og :laughing002

Mine 3 cravings så langt er en burrito man kun får tak i på en fast food kjede i usa :arghh: , fries fra Mcdonalds og lapskaus haha. Prøver å holde meg mer til lapskaus enn nr to, men vanskelig er det:wacky:

Last edited:
Mine cravings endrer seg ofte fra dag til dag, men siste uken har jeg vært skikkelig hekta på frukt og grønnsaker. Håper det varer Forrige graviditet måtte jeg ha to-tre epler per dag og en Japp (av alle ting).

I dag har jeg gått rundt og tenkte på bønnespirer?? Også så jeg det på butikken i ste og valgte å ikke kjøpe. Vi hadde restemat igjen for i dag og i morgen. Spiser nesten aldri bønnespirer, hvorfor vil jeg ha bønnespirer? :hilarious:

Tuc bake rolls med smak av tomat og oliven - som selvfølgelig ikke fåes kjøpt på butikkene her. Må til Sverige for å få tak i det, så må nok ta en tur dit for å hamstre (igjen). Det hjelper faktisk litt når kvalmen kommer på kvelden også.

Back
Topp