Cravings

Mammatilsnart22025

Flørter med forumet
Heisann, ei gravid i uke 9 her, kvalm dagen lang (tar alle kvalmestillende jeg kan) og sliter til de grader med mataversjoner.

Jeg har googlet meg ihjel i håp om å finne NOE som kan smake godt.

Spekemat/sushi osv holder jeg meg unna selv om man kan spise noen typer sushi, dette holder jeg meg unna på grunn av egen angst for at det KAN være noe, og angsten jeg sitter med etter å evt spist sushi eller lignende er ikke verdt å sitte med for MIN del.

Ellers er jeg desperat etter tips til mat/snacks, så kom gjerne med inspirasjon eller dine egne cravings!

Spiser mye kyllingwraps om dagen. Lomper med pålegg eller knekkebrød. Altså foretrekker jeg ganske «enkel» mat som er lett å få ned når jeg er kvalm. Ellers craver jeg dessverre «junk food» typ burger fra McDonalds, Subway, Burrito, pizza osv.. Mat med mye karbohydrater. Som er litt morsomt, da jeg spiste strikt lavkarbo før jeg ble gravid :) Prøver å ikke unne meg dette mer enn en gang i uken både pga vekta og at det er kostbart..

Vet ikke om jeg vil kalle det en craving, men det er noe jeg ikke spiste før jeg ble gravid som jeg spiser en del av nå, og det er grønne epler og polarbrød. Har hatt rullekake-cravings, så mamma har bakt det til meg to ganger nå :hilarious: Og den Tine milkshake med sjokoladesmak craver jeg - synd den ikke kommer i 1 liter :laughing002

Vet ikke om jeg vil kalle det en craving, men det er noe jeg ikke spiste før jeg ble gravid som jeg spiser en del av nå, og det er grønne epler og polarbrød. Har hatt rullekake-cravings, så mamma har bakt det til meg to ganger nå :hilarious: Og den Tine milkshake med sjokoladesmak craver jeg - synd den ikke kommer i 1 liter :laughing002
Assa den milkshaken.. den har vært min store craving :wacky: så dyr og så liten:arghh:

Assa den milkshaken.. den har vært min store craving :wacky: så dyr og så liten:arghh:
Jaaa! Forrige gang cravet jeg Q sjokolademelk uten sukker, så den må nok erstatte milkshake-cravingen nå :rolleyes: Hittil har jeg drukket Tine sjokolademelk uten sukker og søtning, men den har ikke den samme gode sjokoladesmaken :bag:

Jeg craver sånn Joe and the Juice sandwich men vi har ikke det her i Trondheim :sad015

Ellers har det gått mye i forskjellige pastaretter her. Synes en rett fra Ida Gran Jansen med metervare sin montebello pølse og asparges var veeldig god! Anbefales!
Mannen sin eggerøre har jeg også elsket i det siste! Skal sies at han lager den så sykt god at det er ingen vanlig eggerøre.

Slush :oops: eneste utenom vann som er drikkende om dagen.
Pastasalat, fiskegrateng, fiskeboller, gulrot og epler :)
Husker det som fikk meg gjennom verste perioden forrige gang var mr. Freeze saftis, slike pinner om dere husker de :)

Jeg craver sånn Joe and the Juice sandwich men vi har ikke det her i Trondheim :sad015

Ellers har det gått mye i forskjellige pastaretter her. Synes en rett fra Ida Gran Jansen med metervare sin montebello pølse og asparges var veeldig god! Anbefales!
Mannen sin eggerøre har jeg også elsket i det siste! Skal sies at han lager den så sykt god at det er ingen vanlig eggerøre.
Du må prøve Baba på Byhaven! Menyen er kliss lik, og det er ikke store forskjellen på smak heller. Bestiller ofte sandwich derifra ;)

Hei!

Æ syns https://babasandwich.no/ på byhaven er ett godt alternativ til Joe and the juice, bare ett lite tips ❤️

Spiser mye rugsprø med snøfrisk, tomat, agurk, paprika og med salt og pepper. Det er det eneste som frister til frokost hver eneste dag nå :love017

Lapskaus :happy8 Har lagd det til middag tre ganger denne uken. Craver generelt middagsmat, og har mer lyst på vann enn brus for første gang i mitt liv.

Nugatticraven er kommet. Kom på omtrent samme tid med første og

Jeg har lyst på all mat som jeg ikke kan lage selv (jeg har prøvd, men det blir ikke det samme) :hilarious: Indisk, thai, meksikansk, skikkelig gode vegetarretter mm. Blir en dyr affære det her ;)

Back
Topp