Cravings?

Jeg er nok litt firkanta og tror ikke på at noen våkner 0300 og MÅ ha ostepølse med bacon, eller lukte på sagmugg bare fordi de er gravid. Så jeg tror heller det er evt kvalme og formen som tilsier hva man har lyst på, eller at man f.eks. føler man "fortjener det" hvis man har lyst på usunn drittmat akkurat nå, fordi man tross alt produserer et menneske. Det er meg i min firkant ;)

Takk for link til Pica, jeg tror ikke dette er en vanlig forekomst blandt gravide og på NHI står det at du bør ta kontakt med lege for å få slutt på dette. Så det regner jeg med alle med picalidelsen gjør :) Og den gjelder jo ikke trangen for å spise vannmelon, pølser osv., men ting som ikke er spiselig fra før. Noen her tar seg veldig nær av visse kommentarer, det blir ufattelig lav takhøyde overalt om alle skal føle seg krenket av hver minste lille ting. Selv om det finnes et navn på dette, så er det ikke normalt å ville spise metall, jord eller sniffe maling :)

Takk for link til Pica, jeg tror ikke dette er en vanlig forekomst blandt gravide og på NHI står det at du bør ta kontakt med lege for å få slutt på dette. Så det regner jeg med alle med picalidelsen gjør :) Og den gjelder jo ikke trangen for å spise vannmelon, pølser osv., men ting som ikke er spiselig fra før. Noen her tar seg veldig nær av visse kommentarer, det blir ufattelig lav takhøyde overalt om alle skal føle seg krenket av hver minste lille ting. Selv om det finnes et navn på dette, så er det ikke normalt å ville spise metall, jord eller sniffe maling :)
Og noen liker å slenge ut "krenke"- begrepet hver gang andre er uenige med dem. Det har ingenting med takhøyde å gjøre. Legger man ut kommentarer som man ikke har belegg for, og som dessuten er nedsettende mot andre, får man tåle at folk reagerer på det også.

For meg har gravings vært noe jeg ikke spiser til vanlig. Hadde veldig lyst på Farris, tomater og riskaker helt i starten av graviditeten. Men nå brekker jeg meg av tanken:hungover: eneste cravingen som jeg fremdeles har er skive med leverpostei og majones.

Ååå salt :Heartred
Salt kjeks, potetgull, lakris, ostesmørbrød med masse grillkrydder.. Deilig deilig salt :hilarious:

For meg har det vært likt hver graviditet. Nr5 nå. Jeg bare må ha brødskiver med skinke og ost. Hele tiden! Spiser det aldri ellers. Har flere slike ting. Min teori er at kroppen sikkert trenger noen av de næringsstoffene...:) noe som jeg derimot spiste hver dag før graviditet, sjokolade, orker jeg ikke tanken på. Kroppen sier nok fra på visse ting i perioder.. :) alle har det så ulikt, og det er veldig gøy å høre hvordan andre har det, og samtidig kunne kjenne seg igjen i enkelte ting..

Back
Topp