Slettet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er nok litt firkanta og tror ikke på at noen våkner 0300 og MÅ ha ostepølse med bacon, eller lukte på sagmugg bare fordi de er gravid. Så jeg tror heller det er evt kvalme og formen som tilsier hva man har lyst på, eller at man f.eks. føler man "fortjener det" hvis man har lyst på usunn drittmat akkurat nå, fordi man tross alt produserer et menneske. Det er meg i min firkant![]()
Takk for link til Pica, jeg tror ikke dette er en vanlig forekomst blandt gravide og på NHI står det at du bør ta kontakt med lege for å få slutt på dette. Så det regner jeg med alle med picalidelsen gjørpica – psykologi – Store norske leksikon
Pica er en tilstand hvor en person får en sterk trang til å spise ikke-fordøyelige substanser, som for eksempel avispapir, jord, såpe, ull, maling og kull. Pica regnes ikke som en spiseforstyrrelse, men som en relatert lidelse. Pica ses først og fremst hos gravide kvinner, men også hos en del...snl.no
Og noen liker å slenge ut "krenke"- begrepet hver gang andre er uenige med dem. Det har ingenting med takhøyde å gjøre. Legger man ut kommentarer som man ikke har belegg for, og som dessuten er nedsettende mot andre, får man tåle at folk reagerer på det også.Takk for link til Pica, jeg tror ikke dette er en vanlig forekomst blandt gravide og på NHI står det at du bør ta kontakt med lege for å få slutt på dette. Så det regner jeg med alle med picalidelsen gjørOg den gjelder jo ikke trangen for å spise vannmelon, pølser osv., men ting som ikke er spiselig fra før. Noen her tar seg veldig nær av visse kommentarer, det blir ufattelig lav takhøyde overalt om alle skal føle seg krenket av hver minste lille ting. Selv om det finnes et navn på dette, så er det ikke normalt å ville spise metall, jord eller sniffe maling
![]()
eneste cravingen som jeg fremdeles har er skive med leverpostei og majones.